2013-10-20, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Stod i något förhör att luleå var hennes tredje eller fjärde val och att hon sökt in i göteborg och nån fler ort men inte kommit in där.

Det är inte så ovanligt att man inte kommer in på sitt första alternativ. Dock kan det vara en viss indikation att hon ville flytta från Luleå/Boden.

Men du har ca 10 studieorter att kryssa i och rangordna ... Alla kryss är väl inte så genomtänkta. På ansökan till högskoleutbildningen.
Citera
2013-10-20, 01:50
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tänkte också på att han är väldigt snäll mot henne. Dock så verkar han inte alls kär. Mest likgiltig och nästan apatisk. Ingen passion direkt. Fast vad vet jag, det kanske är så uppe i Norrland.

Jo, MB är ju en bra kandidat, men det finns absolut ingen teknisk bevisning mot honom.

Jag tror inte att en person som KJ behöver motiv. Det kanske var som med hunden, att han vill utforska.

KJ var väl bi och gillar väl stock? Dessutom var det VB som av någon anledning återupptog kontakten. Han är en kuf - visst. Men har aldrig visat några aggressioner, betecknas som lugn och inga av hans närmaste bekanta verkar tro han är kapabel till detta.

MB hade motiv, var bevisligen våldsam och har hotat både Camilla Rågfors och Alexander Flygare till livet. Karatetränare verkar vara ett bra ställe att få utlopp för sina aggressioner samt en bra cover-up för att träffa småbrudar att sätta på. Ungefär som en pedofil söker sig till läraryrket/tränarrollen - jag får lite psykopat vibbar av den här killen. VB pressade han på pengar och fasaden höll på att rämna. Han skulle riskera tappa allt - hus, fru, restaurang, anseende... AN hade också motiv. Svartsjuka, hat, anseende, ekonomiska motiv.

Ett vittne har sett en person som skulle kunna vara VB på Lejonbacksvägen på väg mot Sävasthållet. Tidpunkten stämmer med KJs utsaga om när hon lämnat lägenheten. Hon och MB sms:ade intensivt här - vi vet dock ej om vad. Han kanske utlovade sex under falska premisser, hämtade upp henne med skåpbilen och tog med henne till en avsides plats. fick henne att klä av sig och sedan högg han henne... dumpar kroppen, avvaktar ett tag, transportstyckar och placerar ut delarna. Det perfekta mordet är väl om man lyckas sätta dit någon annan för något man begått själv?

Kan MB och AN samarbetat? Anar hon vad som hänt och skyddar sin man?

Känns inte som MB spåret är utrett till 100%.
Citera
2013-10-20, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Första o andra meningen mitt fetade.

K. Jo, säkert var hon mycket mer än så. Inte lätt för VB att som tolvåring komma till en främmande kultur och successivt försöka anpassa sig, vara till lags på det sätt hon trodde att killar/män förväntade sig av henne. Vissa killar/män gör det tyvärr. Är så. Förväntar sig bara sex vilket en ung oerfaren tjej från en kultur där unga tjejer av tradition är hårt hållna och tvingas lägga band på sin sexualitet men får hel andra möjligheter här att utforska vad livet kan erbjuda. Uppenbart lätt då att förväxla sex med kärlek - VB satte förmodligen likhetstecken mellan dessa, men de killar/män hon träffade gjorde uppenbarligen inte det. Visst kan sveket tyckas monumentalt, men alla män behöver inte klä sig i tagelskjorta, det finns undantag. Tråkigt att VB inte hade turen att träffa någon av dem.

Jag tror inte att hon likställde sex med känslor. Hon har sex med rätt många (enl mina mått) men hon verkar bara fäst vid MB.

Hon tom utnyttjar sex för att utpressa folk.
Senast redigerad av Macca2013 2013-10-20 kl. 01:56.
Citera
2013-10-20, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är inte så ovanligt att man inte kommer in på sitt första alternativ. Dock kan det vara en viss indikation att hon ville flytta från Luleå/Boden.

Men du har ca 10 studieorter att kryssa i och rangordna ... Alla kryss är väl inte så genomtänkta. På ansökan till högskoleutbildningen.

Ok ja jag vet ej hur det fungerar det där,tänkte mest om det sa något om nivån på hennes betyg när hon inte blivit antagen i större städer.

Citat:
Ursprungligen postat av zero73
KJ var väl bi och gillar väl stock?

Ja enligt modern så hade han berättat att han var bi och hon tyckte han var mer intresserad av killar än tjejer.
Pappan hade väl inte varit direkt glad över beskedet.
Senast redigerad av Plogbil 2013-10-20 kl. 01:57.
Citera
2013-10-20, 01:57
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Första o andra meningen mitt fetade.

K. Jo, säkert var hon mycket mer än så. Inte lätt för VB att som tolvåring komma till en främmande kultur och successivt försöka anpassa sig, vara till lags på det sätt hon trodde att killar/män förväntade sig av henne. Vissa killar/män gör det tyvärr. Är så. Förväntar sig bara sex vilket en ung oerfaren tjej från en kultur där unga tjejer av tradition är hårt hållna och tvingas lägga band på sin sexualitet men får hel andra möjligheter här att utforska vad livet kan erbjuda. Uppenbart lätt då att förväxla sex med kärlek - VB satte förmodligen likhetstecken mellan dessa, men de killar/män hon träffade gjorde uppenbarligen inte det. Visst kan sveket tyckas monumentalt, men alla män behöver inte klä sig i tagelskjorta, det finns undantag. Tråkigt att VB inte hade turen att träffa någon av dem.

Dom männen skrämde hon väl bort med sin intensiva uppvaktning?
Som barn fick jag lära mej av mamma att flickor ringer inte till pojkar. Då tappar dom intresset och respekten.
Jag har inte vågar ringt nån än.
De få thailändska familjeflickor jag känner verkar också ganska tillbakadragna.
Jag undrar lite över vad hon fått för stöd hemifrån vad gäller anpassningen till våra kulturella koder?
Citera
2013-10-20, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
När jag läser förhören med KJ:s far och storebror får jag klart intryck av en gravt funktionsnedsatt KJ, i vardagens grundläggande behov som renhållning inklusive intimhygien, inköp, matlagning, hushållning med ekonomin (god man...), lämnar dörrar öppna, har ljuset på mer eller mindre dygnet runt, måste ständigt påminnas osv osv.

Utredningsmässigt är det naturligtvis bedrägligt med så många manliga svin i VB:s omgivning och VB:s egen mix av tillbakadragenhet och lite excentriska bekräftelsebehov. Det är svårt att motivmässigt avskriva exempelvis karatetränaren MB, och kanske finns det andra som jag inte ens riktigt minns som intressanta i sammanhanget. Orkar eller kan man inte tvinna ihop någon berättelse som kan leda misstankarna till någon annan kan man välja den reducerade vägen av teknisk bevisning och hålla KJ som ansvarig.
Finns inte 1 chans att ngn annan än den åtalade=skyldig, igt annat straff än fängelse på livstid borde
vara på tapeten för detta fega svin heller. Trots att mordplats saknas bör åklagarna gå i mål här---offrets blod i bil och bostad går inte komma runt.
Citera
2013-10-20, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Dom männen skrämde hon väl bort med sin intensiva uppvaktning?
Som barn fick jag lära mej av mamma att flickor ringer inte till pojkar. Då tappar dom intresset och respekten.
Jag har inte vågar ringt nån än.
De få thailändska familjeflickor jag känner verkar också ganska tillbakadragna.
Jag undrar lite över vad hon fått för stöd hemifrån vad gäller anpassningen till våra kulturella koder?

Fast har det med kulturella koder att göra. Hon inser själv att 500 sms per dag inte är normalt och ber honom radera dem utan att läsa. Hon vet att det hon gör inte är normalt.
Citera
2013-10-20, 02:03
Medlem
Citat:
Jag tror inte att hon likställde sex med känslor. Hon har sex med rätt många (enl mina mått) men hon verkar bara fäst vid MB.

Hon tom utnyttjar sex för att utpressa folk.

Du menar kanske KJ?

Mittåt. Du har rätt tror jag det var M hon var besatt av. Och han måste också haft det största motivet. Han hade mest att förlora.
Senast redigerad av Remark 2013-10-20 kl. 02:08.
Citera
2013-10-20, 02:04
Medlem
Citat:
Ja enligt modern så hade han berättat att han var bi och hon tyckte han var mer intresserad av killar än tjejer.
Pappan hade väl inte varit direkt glad över beskedet.
Ännu en motsägelse, RK säger så här i sitt förhör:
"Kibba själv, sa att han var 90% intresserad av kvinnor och bara 10% av män."
Citera
2013-10-20, 02:06
Medlem
Citat:
Ju mer man läser förhör från folk i KJs omgivning så tvivlar man mer och mer att han ens klarar av att fixa detta,han verkar ju vara tämligen flummig och okapabel till det mesta enligt alla i hans närhet.

Dom närmaste ger det intrycket och dom han närmat sig i andra kretsar verkar tycka han stundtals är påträngande på gränsen till obehaglig ibland.

Det ligger mer än en hund begraven i närheten av boden....
Det är dock lurigt med aspergare med AD/HD. Jag träffade en våldsbenägen med samma kombo av diagnoser och ålder som KJ som gav ett intryck i den muntliga kontakten och kroppsspråket och långt senare via skriftlig kommunikation avslöjade ett bråddjup av klarhet och struktur. Det är svårt att bedöma vad en person går för.
Citera
2013-10-20, 02:09
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Fast har det med kulturella koder att göra. Hon inser själv att 500 sms per dag inte är normalt och ber honom radera dem utan att läsa. Hon vet att det hon gör inte är normalt.

Ja, det har du rätt i. Hon hade en viss insikt alltså?
Citera
2013-10-20, 02:11
Medlem
Järv tanke: KJ och lillebror Daniel som medgärningsman? Granngubben till KJ hade sett något ca 150 x 70 cm stort bäras ut ur fastigheten någon av dagarna efter VB:s förmodade försvinnande; KJ var en av de två bärarna av detta kolli.

Vittnesmål, speciellt om de levereras efter mediauppmärksamhet, kan förstås vara präglade av nyhetsflödet, erfarenhetsmässigt, och bli ett mischmasch.

I förhören med KJ:s far och andra anhöriga står det att KJ:s lillebror blivit som en storebror för KJ i att hålla lite reda, liksom den riktige storebrodern gjort. Man kanske ska vara försiktig med att kasta misstankar hur som helst, men på detta forum är det tillåtet. KJ och Daniel fixade detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in