Citat:
Ursprungligen postat av
Macca2013
Jag tänkte också på att han är väldigt snäll mot henne. Dock så verkar han inte alls kär. Mest likgiltig och nästan apatisk. Ingen passion direkt. Fast vad vet jag, det kanske är så uppe i Norrland.
Jo, MB är ju en bra kandidat, men det finns absolut ingen teknisk bevisning mot honom.
Jag tror inte att en person som KJ behöver motiv. Det kanske var som med hunden, att han vill utforska.
KJ var väl bi och gillar väl stock? Dessutom var det VB som av någon anledning återupptog kontakten. Han är en kuf - visst. Men har aldrig visat några aggressioner, betecknas som lugn och inga av hans närmaste bekanta verkar tro han är kapabel till detta.
MB hade motiv, var bevisligen våldsam och har hotat både Camilla Rågfors och Alexander Flygare till livet. Karatetränare verkar vara ett bra ställe att få utlopp för sina aggressioner samt en bra cover-up för att träffa småbrudar att sätta på. Ungefär som en pedofil söker sig till läraryrket/tränarrollen - jag får lite psykopat vibbar av den här killen. VB pressade han på pengar och fasaden höll på att rämna. Han skulle riskera tappa allt - hus, fru, restaurang, anseende... AN hade också motiv. Svartsjuka, hat, anseende, ekonomiska motiv.
Ett vittne har sett en person som skulle kunna vara VB på Lejonbacksvägen på väg mot Sävasthållet. Tidpunkten stämmer med KJs utsaga om när hon lämnat lägenheten. Hon och MB sms:ade intensivt här - vi vet dock ej om vad. Han kanske utlovade sex under falska premisser, hämtade upp henne med skåpbilen och tog med henne till en avsides plats. fick henne att klä av sig och sedan högg han henne... dumpar kroppen, avvaktar ett tag, transportstyckar och placerar ut delarna. Det perfekta mordet är väl om man lyckas sätta dit någon annan för något man begått själv?
Kan MB och AN samarbetat? Anar hon vad som hänt och skyddar sin man?
Känns inte som MB spåret är utrett till 100%.