Citat:
Ursprungligen postat av
M.Saxlind
Jag kommer inte drälla runt på offentliga aktiviteter iklädd sådana här tröjor:
http://bokertov.typepad.com/btb/images/neo_nazi_teenage_duo_1.jpg
Just den t-shirten var ju mer lustig och skulle kanske faktiskt kunna göra nytta och bidra till att avdramatisera bilden av Hitler, även jag har lite svårt för "roliga t-shirts" överlag.
Citat:
Men jag ser faktiskt inget problem med att ha liknande kläder i privata sammanhang.
Det beror lite på ställning och position också. Som företrädare och offentlig organiserad nationalist i framtiden i takt med att vi röner allt större framgångar kommer det i princip inte finnas några "privata sammanhang".
Citat:
Förövrigt lär de ju finnas en hel del medlemmar i SvP som har både den ena och den andra symbolen intatuerade lite här och var på kroppen ^^
Jo, jag vet. Och det är väl ingen höjdare för den sakens skull.
Citat:
Fan. Då är inte Motståndsrörelsen radikal då alltså eftersom vi har ett förbud mot att tatuera ansiktet
Ett ganska klokt förbud i min mening.
Citat:
1) Det är skillnad på att hylla/försvara Hitler och skinnskalle-tramset. Hitler är en sunt inspirerande förebild, skinnskalle-tramset är destruktivt.
Det är också skillnad på HUR man försvarar Hitler. Om man inte förstår det så förstår man ingenting. Genom att ha profilbilder med ett hakkors på eller springa runt i en Hitler-tröja så försvarar man ingenting och bidrar heller inte till en sundare och mer sansad syn på Hitler.
Det handlar om hur man för ut budskapet helt enkelt.
Citat:
2) Just nu är det omöjligt att förespråka en politik som säkerhetsställer de vita folkens överlevnad och samtidigt uppskattas i allmänhetens ögon.
Ja, det är sant. De flesta är ju kulturmarxistiska hjon, men det är ju ingen anledning till att använda sig av de mest hatade och stigmatiserade symbolerna när man inte tjänar någonting på det utan istället bara har att förlora. Så ser jag åtminstone på saken.
Lite på samma sätt som det kanske inte är helt briljant att skandera "Rätt ras slipper gas" på offentliga demonstrationer och dylikt eller byta efternamn till Himmler.
Citat:
Det vet du också, för annars hade ju du - som gör allt rätt och inte har några subkulturella laster - utan problem kunnat vara offentlig med dina åsikter.
Tack tack. Smicker gillar vi. Vi har nog alla våra laster.
Citat:
Men det kan/vill du inte eftersom det du står för i sig är för kontroversiellt. Det är alltså bara marginellt man kan bli lite mindre impopulär genom att ta avstånd från Hitler.
Du förstår tydligen inte riktigt vad jag skriver. Jag har aldrig sagt att vi ska ta avstånd från Hitler, det tycker jag absolut inte att vi ska göra. Att inte springa runt med hakkorströjor = Ta avstånd från Hitler.
Nej, så fungerar det naturligtvis inte. Har vi intresse av att göra Hitler till en mer folkkär gestalt och anser att detta har så pass hög prioritet att det bör göras just nu så bör det naturligtvis göras på ett mer utstuderat och genomtänkt sätt snarare än det osmidiga och ganska korkade som jag har avhandlat hittills.
Citat:
Och det är det ändå inte värt det eftersom de allra flesta som är för vit överlevnad också fattar att Hitler var bra.
Ja, det hade ju varit skönt om man bara behövde tänka på de redan frälsta när man bedrev nationalistisk politik. Men nu är vi ju inte riktigt i den positionen utan måste förhålla oss till en mängd olika saker.
Citat:
Att till och från hylla honom och lyfta fram honom när det är relevant är dock bra på många sätt.
Gör det då på ett snyggt och icke-subkulturellt och icke-tölpigt sätt. Det borde väl inte vara några problem utan ganska givet?
Citat:
För det första stöter man bort populister, för det andra så är det bara bra om politiskt korrekta fanatiker blir upprörda och skapar lite uppståndelse då det ger oss uppmärksamhet. Jag vet inte om vi egentligen tycker olika här(?), men tycker i alla fall att du reagerade lite väl starkt.
Ja, jag kanske reagerade lite starkt, det var inte min mening. Och det är absolut inte heller min mening att verka otrevlig eller dylikt.
Citat:
William Pierce är ju knappast mer än marginellt mer "folklig" och mindre "subkulturell" än Hitler...
Fast det här är ju skitsnack. Folk ryggar inte instinktivt tillbaka när de ser en bild på William Pierce eller en livsruna, eftersom de inte har blivit indoktrinerade i 80 år att hata personen och symbolen. 98% av svenskarna skulle inte ens känna igen Pierce.
Du kan inte jämföra Pierce eller ens Codreanu eller någon annan med just Hitler och hakkorset vad gäller negativa associationer, stigmatisering osv. När jag tänker efter hittar jag alls ingen motsvarighet till hakkorset eller något som kommer ens i närheten.
Som ett förtydligande vill jag inte förbjuda någon alls att använda några som helst pro-vita symboler utan bara mana till eftertanke och konstatera att alla kanske inte är lämpliga (ur ett strategiskt perspektiv såklart) att använda. Men allt beror förstås på sammanhang, situation och upplägg.