2013-10-18, 16:21
Medlem
Det är en liten vink till "När lammen tystnar" när Martin besöker Jens långt ner i fängelsets korridorer. Snart kommer Jens komma med smarta tankar som gör att de kan lösa gåtan.
Citera
2013-10-19, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det jag reagerade på när jag kollade på danska sidan är att de flesta har mycket fakta om karaktären, utom maken till hon kvinnan som fick bröst i present, minns ej hans namn, hur kommer det sig? Kommer det komma mer fakta om honom längre fram? Kan han ha en relation med Bodil eller Victoria?

Jag tror att han är ett sidospår. Scenen där han ligger och tittar i taket efter den underliga dialogen med frun var lite överdriven, så mycket fattar vi att det inte kan vara Alexander som sköt Laura, det vore för enkelt. Visst...?
Citera
2013-10-19, 19:40
Medlem
Cineastens avatar
Jamenda skrev tidigare att Victoria är dödssjuk. Det är nåt som har gått mig förbi. I vilken scen avslöjades det?

F.ö. känns det aningen tramsigt att börja diskutera huruvida Martin Rhodes 6-åriga son är en skurk eller inte. Går det inte att hålla tråden seriös?

Edit: Såg nu att infon om Victoria och övriga karaktärer finns på den danska hemsidan.
Senast redigerad av Cineasten 2013-10-19 kl. 19:47.
Citera
2013-10-19, 19:49
Medlem
Att Viktoria är sjuk har inte sagts i serien än. Det stod på den danska sidan där de olika karaktärerna presenteras. Den sidan som flera har länkat till här tidigare.
Citera
2013-10-19, 23:44
Medlem
RoaldDahls avatar
Hon som spelar kommissarien i Bron, har hon Aspergers?

Hon som spelar kommissarie i tv-serien Bron, spelar hon att hon har Aspergers i tv-serien?

Hon beter sig ju stelt och annorlunda och tolkar det mesta bokstavligt.
Dessutom måste hon läsa sig till hur vanlig social samvaro fungerar.
Citera
2013-10-20, 00:01
Medlem
Swe1227s avatar
tja det har hon vad jag hört..
Citera
2013-10-20, 00:08
Medlem
RoaldDahls avatar
Av första säsongens tio delar satt jag och störde mig på det de första sju avsnitten enormt, men sedan tog fascinationen över tv-serien ändå över och nu i andra följetongen denna säsongen sitter jag som klistrad.

Fantastiskt samspel mellan henne och dansken. Tänk att den skäggige tv-chefen var kapabel att skriva sånt. Mycket bättre än Millenium.

Som behandling verkar hon ägna sig åt självstudier.
Citera
2013-10-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Hon som spelar kommissarie i tv-serien Bron, spelar hon att hon har Aspergers i tv-serien?

Hon beter sig ju stelt och annorlunda och tolkar det mesta bokstavligt.
Dessutom måste hon läsa sig till hur vanlig social samvaro fungerar.

Hon spelar som om hon hade Asperger.. Och hon gör det si och så... Men hennes karaktär är att ha asperger!
Citera
2013-10-20, 00:24
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinandramorsa
Hon spelar som om hon hade Asperger.. Och hon gör det si och så... Men hennes karaktär är att ha asperger!

Ja, det förstår jag och jag försöker förstå sjukdomen.
Känner ingen som har det.
Hon verkar inte förstå känslor i alla fall.
Eller att tyda dem kanske man ska säga.
Citera
2013-10-20, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Ja, det förstår jag och jag försöker förstå sjukdomen.
Känner ingen som har det.
Hon verkar inte förstå känslor i alla fall.
Eller att tyda dem kanske man ska säga.

En sjukdom går att bota! AS är ingen sjukdom!
Däremot i hennes karaktär har hon svårt att läsa mellan raderna, läsa av det sociala spelet, är inte världens bästa diplomat, är en jävel på att tänka några steg framför andra.
Citera
2013-10-20, 00:34
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinandramorsa
En sjukdom går att bota! AS är ingen sjukdom!
Däremot i hennes karaktär har hon svårt att läsa mellan raderna, läsa av det sociala spelet, är inte världens bästa diplomat, är en jävel på att tänka några steg framför andra.

Ok, fast de flesta sjukdomar går ju inte att bota.
Om det är ett handikapp, vad finns det för behandling?
Eller räknas det inte som ett handikapp heller?
Att hon tar allt så bokstavligt är det som skiljer henne mest från mig själv och som jag reagerar inför.
Citera
2013-10-20, 00:40
Medlem
Asperger är en nevropsykiatrisk funktionsnedsättning... Typ du saknar några lemändar = Funktionsnedsättning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in