2013-10-19, 21:22
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woolyhat
Tänkte på det där att KJ själv hävdar att han varit inne i gula huset och letat 1 vecka innan fyndet.. det är väl ganska troligt att han erkände det i förhör, utifall att polisen skulle hitta spår av honom där senare?

Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Hmm han ringde och tipsade om huset två dagar efter fyndet också.

Tror inte att han är så ointelligent som han framstår av anhöriga. Låter inte troligt att han varit i ödehuset 1 vecka tidigare och att det då var tomt. Anledningen att han berättar att han varit i ödehuset låter, precis som du säjer, att han skyddar sig ifall han lämnat spår i form av avtryck,hår,mm.

Man undrar ju om han leker någon slags katt och råtta lek genom att lägga ut fynd/bevis. Han hade ju talat med en vän om det perfekta mordet - han kanske ville ha lite action i mordet oxå! Sökte efter spänning, detta att leka krig.
Citera
2013-10-19, 21:24
Medlem
Verkar som vi i alla fall kan avskriva funderingarna om ev mystisk text skriven på golvplankorna på FP1. Men ett mystiskt halvmåneformat mönster fanns på golvet som finns på bild i FUP. Kan bara inte hitta just den sidan nu. gaahhh....
Citera
2013-10-19, 21:25
Medlem
Stickskadorna är ju minst sagt intressanta. Talar väl lite för att mördandet kanske var spontant och GM tog vad som fanns till hands?
Ett verktyg?
Någon slags specialkniv?
Kan det stämma med ett stämjärn/huggjärn av något slag?
Citera
2013-10-19, 21:28
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet inte i vilken värld du lever, men i min värld händer det aldrig att någon sund tjej skulle hota, kräva pengar, stalka någon...

Vad menar du med hennes "tillkortakommande"?
Vad menar du? Har jag sagt att hon är "sund"? Men i vilken situation, utöver Lars, menar du att hon utnyttjar sin sexualitet?
Citera
2013-10-19, 21:29
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan graviditeten ha varit så ny att den inte upptäcktes vid obduktionen?
Kanske det. Det har jag inte kunskap att besvara, men då borde den vara så ny att inte ens VB kände till den. Eller?

Om en rättsläkare inte kan se tecken på graviditet så tvivlar jag starkt på att någon annan gör det.
Senast redigerad av Fettsugning 2013-10-19 kl. 21:31.
Citera
2013-10-19, 21:29
Medlem
Den fråga jag ställer mig handlar om uthållighet. Att stycka en hel kropp tar ju sin tid. Flera timmar.

Att sedan fördela ut kroppsdelar tar också tid.

Såvitt jag förstår var inte uthållighet KJs starkaste gren.
Citera
2013-10-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tittar man på bilden med stickskador ser det ut som det är via ett stämjärn/bildhuggarjärn av något slag. Ingångarna är lite c-formade.

http://www.slojd-detaljer.se/kategorier/tra-metallslojd/verktyg/bildhuggar--stamjarn/bildhuggarjarn-pid1813

Faktiskt intressant att läsa utvärderingar av hundsöken i det vattenfyllda värnet. s 25-35, samt främst 391-401.

Verkar vara två olika typer av stick mot kroppen sett av en lekman, som du beskriver c-format rygg medan mer liknande knivstick framtill mot hjärtat. (sett av en lekman)

Jag tror han har inte gått över ån efter vatten och vatten fanns och finns i många liknande värn vid denna tid på året (snösmältning). Har ju trott att MP/SP är ovan bostaden i hans barnområde och tyckte det stärktes en del då han åker dit med sina polare och sedan lämnar klartecken på området till ledningen vid upprättade staben under dem massiva sökinsatsen Bodsvedjan/Sävast pågick.
Att MP/SP är skogen norra svartbyn eller ikring mjösjöfortet känns som det mest sannolika.

Softaif söndag morgon ställdes in.. han hade ju använt dildos kväll före så han sket en hel del..
frågan är som jag inte säkert uppfattat eller hunnit läsa, åkte polarna dit och krigade ovanför f-hemmet denna söndag förmiddag ?? Någon som har koll på det.
Citera
2013-10-19, 21:31
Medlem
Undrar om KJ är seriös när han i förhör säger att han inte tror att MB och VB knullat?
Citera
2013-10-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Kan graviditeten ha varit så ny att den inte upptäcktes vid obduktionen?

Efter lite googling -Livmoderslemhinnan ändrar tydligen omgående karaktär efter befruktning och syns på div blod (hormon) och urinprover. Om grav var såå tidig borde rimligtvis inte ens VB känna till den själv.
Men det utesluter å andra sidan inte det heller.
Citera
2013-10-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Tror inte att han är så ointelligent som han framstår av anhöriga. Låter inte troligt att han varit i ödehuset 1 vecka tidigare och att det då var tomt. Anledningen att han berättar att han varit i ödehuset låter, precis som du säjer, att han skyddar sig ifall han lämnat spår i form av avtryck,hår,mm.

Man undrar ju om han leker någon slags katt och råtta lek genom att lägga ut fynd/bevis. Han hade ju talat med en vän om det perfekta mordet - han kanske ville ha lite action i mordet oxå! Sökte efter spänning, detta att leka krig.

Jag tänkte liknande tankar...

Antag att han vill testa att mörda någon som råkar bli VB. Han har planerat väl, kanske allt för väl så han inser efter några dagar att VB kanske kommer bli historia som en försvunnen person och inte en mördad person.

Men KJ vill ju verkligen känna sig som en mördare när han läser tidningarna så han hämtar kroppen, kanske styckar den först nu. Och tar med delarna, placerar dom så att de inom kort kommer bli upptäckta av MPS. Han vet ju var MPS planerar att söka.
Citera
2013-10-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Vad menar du? Har jag sagt att hon är "sund"? Men i vilken situation, utöver Lars, menar du att hon utnyttjar sin sexualitet?

Ursäkta, jag har inte läst FUP:en. Om det är där Lars figurerar, jag tänkte på t.ex. MB.
Citera
2013-10-19, 21:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObadymedN
Efter lite googling -Livmoderslemhinnan ändrar tydligen omgående karaktär efter befruktning och syns på div blod (hormon) och urinprover. Om grav var såå tidig borde rimligtvis inte ens VB känna till den själv.
Men det utesluter å andra sidan inte det heller.
Men jag hittar inga provresultat från rättsmedicin, endast rättsläkarens påstående efter obduktion. Hon såg inga tecken på graviditet. Sid 416, p. 107.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in