2013-10-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tittar man på bilden med stickskador ser det ut som det är via ett stämjärn/bildhuggarjärn av något slag. Ingångarna är lite c-formade.

http://www.slojd-detaljer.se/kategorier/tra-metallslojd/verktyg/bildhuggar--stamjarn/bildhuggarjarn-pid1813

Faktiskt intressant att läsa utvärderingar av hundsöken i det vattenfyllda värnet. s 25-35, samt främst 391-401.

Jag tänkte samma sak, måste vara gjort med ett bildhuggarverktyg eller vad det då heter? Ett sånt man hamrar på för att göra mönster/spår i trä. Varför likhundarna markerade i värnet tyder kanske på att kroppen tvättats i det vattnet? Vet inte hur pass mycket/lite blod en hund kan känna vittring av.
Citera
2013-10-19, 21:09
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men vad var Motivet?
Svartsjuka är min egen övertygelse nu. Det i kombination med KJ:s störda personlighet i övrigt. KJ kände till relationen med MB, men höll en låg profil ett tag men av konversation (SMS och FB) framgår att han inte var helt ok med detta om man läser mellan raderna. Det framgår att han var kär, eller i vart fall ville vara mer än vän, med VB,
Citera
2013-10-19, 21:13
Medlem
Cyborg_ses avatar
Ja vad ska man tro..intressant läsning var det i alla fall, men många luckor och frågetecken.

Och visst ser skadorna ut att komma från en svarvskölp alltid, dom brukar vara vassa som tusan...så ut och leta bland era träsvarvar om ni saknar något verktyg.
Citera
2013-10-19, 21:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det är skitsnack eftersom det konstateras vid den rättspatologiska undersökningen att inga tecken på graviditet föreligger.
Kan graviditeten ha varit så ny att den inte upptäcktes vid obduktionen?
Citera
Medlem
Citat:
Tittar man på bilden med stickskador ser det ut som det är via ett stämjärn/bildhuggarjärn av något slag. Ingångarna är lite c-formade.

http://www.slojd-detaljer.se/kategorier/tra-metallslojd/verktyg/bildhuggar--stamjarn/bildhuggarjarn-pid1813

Faktiskt intressant att läsa utvärderingar av hundsöken i det vattenfyllda värnet. s 25-35, samt främst 391-401.

"Skadorna var lätt bågformade med den konvexa delen riktad åt två håll, uppåt och nedåt till vänster". (avser huggen i ryggen, 9 st). De var formade som bokstaven D. (s 253)

VB hade 2 skador ovanför vänstra bröstet, den ena skadan gick fram till hjärtat. Har inte hittat om även dessa (de dödande) skador har samma form som på ryggen. Kan 2 olika föremål ha nyttjats?

Ja hundsöken i värnet är intressant, fram träder bilden av en skräckkammare.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObadymedN
Jag tänkte samma sak, måste vara gjort med ett bildhuggarverktyg eller vad det då heter? Ett sånt man hamrar på för att göra mönster/spår i trä. Varför likhundarna markerade i värnet tyder kanske på att kroppen tvättats i det vattnet? Vet inte hur pass mycket/lite blod en hund kan känna vittring av.

Ett "vapen" som inte kändes som det mest troliga om det nu kan vara så. Var har han då varit där det finns bildhuggar-/slöjdverktyg? Eller har någon annan förslag på vad det kan vara för "eggvasst föremål" som ger lite c-formade ingångar?
Citera
2013-10-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Enligt rättsläkaren fanns inga spår av graviditet.
Hon kan ha dragit till med det ändå för att snärja, ha kontroll över, kanske har hon sagt till flera samma sak, att de ska bli pappa, vilken soppa, allt för att få uppmärksamhet. Nä KJ var nog inte det minsta svartsjuk men han ogillade väl tjat. Blir han hotad med att bli anmäld för våldtäkt och hon ringer 112 för att provocera fram en reaktion. Ja vad får blodet att koka, varför blir han så galen att han har ihjäl henne, stycka henne? Som ett barn som tar isär en docka, eller en leksaksbil. En 10åring i en vuxen mans kropp med tankar om lek med kropp och blod. Spänningen över att vara boven, vill visa sitt verk genom att skilja kroppsdelar åt. Så osmakligt barnsligt sjukt, hela grejen. Det är inte bara hans diagnoser, han är dessutom iskall, manipulativ och extremt bortskämd. Se bara på hur omgivningen uppfattar honom. Som en som inte kan knyta skorna, som inte kan äta med kniv och gaffel. Behövs maten tuggas med tro? En bortskämd manipulativ 10årig psykopat i en vuxen kropp. Riktigt riktigt farlig anser jag
Citera
2013-10-19, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Utnyttjar det sexuella vet jag inte. Vad menar du med det? Det är väl stackars Lars hon pressar av lite pengar annars är det i relationen med MB man märker att hon inte är helt hundra (som någon thailändsk bekant uttryckte det). Men det är väl av mindre intresse. En ung tjej har blivit mördad och det förtjänar ingen.

Jag tror dock att hennes, ska vi kalla det tillkortakommanden, lett till ett osunt umgänge. Hon dras till män med diagnoser, typ KJ, MB m fl. Det blev hennes död.

Jag vet inte i vilken värld du lever, men i min värld händer det aldrig att någon sund tjej skulle hota, kräva pengar, stalka någon...

Vad menar du med hennes "tillkortakommande"?
Citera
2013-10-19, 21:17
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
I den neuropsykiatriska IQ-testet som man gör för att få sin AS diagnos så finns både språktest och huvudräkning.

Men KJ hade ADD också, vet inte hur det är med intelligensen i den diagnosen.
.......
KJ, har verkligen en blandad diagnos. Aspbergare anses nogranna och "kännslolösa" de upplever helt enkelt inte känslor som andra men de kan absolut vara både extremt kunniga och intelligenta innom ett visst område. (smalt område) har man dessutom ADD så har man oftast en "orolig och rastlös läggning" men kan lösa problem både på ett ovanlig och smart sätt, har ofta inte tid att hålla på med samma sak hela tiden. Ofocuserade.
Tar han någon form av medicin, kan han bli både mycket koncentrerad och focuserad.
Tänk på att han nog har lärt sig mkt. På nätet och kan ha använt den kuskapen i detta fall.
Graverande var också att hans kniv och de andra sakerna saknas.
+ strypningstendenserna som han visat upp vid olika tillfällen...ser inte bra ut för honom!
Citera
2013-10-19, 21:19
Medlem
Cyborg_ses avatar
Hon har nog förargat KJ och tackat för dom trevliga 30 sekunderna och nu skulle hon minsann ringa en riktig "häradsbetäckare" och bli ordentligt...ja..ni vet. 112* var nog ett hot från hennes sida...titta nu ringer jag polisen nu trycker jag ett ett....tvåååå och sen * för att få det att se ut som hon ringer.

Hon verkar ju ha blivit av med "oskulden" och ville ha 1000:- av en stackare för att inte gå till polisen... så hon verkar varit en driftig kvinna.
Citera
2013-10-19, 21:19
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
"Skadorna var lätt bågformade med den konvexa delen riktad åt två håll, uppåt och nedåt till vänster". (avser huggen i ryggen, 9 st). De var formade som bokstaven D. (s 253)

VB hade 2 skador ovanför vänstra bröstet, den ena skadan gick fram till hjärtat. Har inte hittat om även dessa (de dödande) skador har samma form som på ryggen. Kan 2 olika föremål ha nyttjats?

Ja hundsöken i värnet är intressant, fram träder bilden av en skräckkammare.

Finns bild på s 422
Citera
2013-10-19, 21:20
Medlem
Citat:
Ett "vapen" som inte kändes som det mest troliga om det nu kan vara så. Var har han då varit där det finns bildhuggar-/slöjdverktyg? Eller har någon annan förslag på vad det kan vara för "eggvasst föremål" som ger lite c-formade ingångar?

Minns att en av KJ's vänner, Alex*n*er B...... Fick rita en bild i ett av sina förhör (? rätta mig om jag har fel) men den bilden föreställde väl någon sorts kniv? Och sen hade han gjort några "c"/c-former?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in