2013-10-19, 20:50
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det har tidigare i tråden hävdats att KJ är aspie och enligt vissa flashbackare sp kan aspies inte ljuga...Jag vet dock inte om KJ verkligen har asbergers syndrom (verkar han inte lite för korkad för det??) eller omd et stämmer att aspeies inte kan ljuga, men om så är fallet är jag beredd att hålla med dig. Vi minns väl alla hur MBs fru på Missing Peoples sida gick ut och önskade att VB var död....osmakligt, men hon hade ju, vet vi nu, kanske skäl att önska det....för VB var hennes rival.
.............
Om hon visste något eller var delaktig, tvivlar jag på att hon skrivit på FB på det sätt hon gjorde.
Inget försvar för hennes betende, men de vore otroligt korkat att sätta focus på sig själv på det sättet.
Citera
2013-10-19, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Förhöret med C Rågf*rs på sidan 1143 är inte så charmerande för MB, måste man ju säga.
Nej , verkligen inte. Han har nog mordhotat fler än AF och CR. Det där är en riktigt ful jävel.
Citera
2013-10-19, 20:54
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Vad tror ni förresten om ryktet B*ngt drar fram som säger att V vid tiden för försvinnandet var gravid med KJs pappa, är det skitsnack eller?
Det är skitsnack eftersom det konstateras vid den rättspatologiska undersökningen att inga tecken på graviditet föreligger.
Citera
2013-10-19, 20:56
Medlem
Citat:
Vad tror ni förresten om ryktet B*ngt drar fram som säger att V vid tiden för försvinnandet var gravid med KJs pappa, är det skitsnack eller?

Enligt obduktionen ska hon väl inte ha varit gravad?
Det utesluter ju inte att ryktet har fått för sig att hon faktiskt är det. I normala fall hade jag nog hållit det för uteslutet att KJ:s pappa knullat VB, men nästan alla i FUP verkar lite wicked så det skulle inte ens förvåna mig om familjen idkat gruppsamlag.
Citera
2013-10-19, 20:56
Medlem
highfives avatar
Tittar man på bilden med stickskador ser det ut som det är via ett stämjärn/bildhuggarjärn av något slag. Ingångarna är lite c-formade.

http://www.slojd-detaljer.se/kategorier/tra-metallslojd/verktyg/bildhuggar--stamjarn/bildhuggarjarn-pid1813

Faktiskt intressant att läsa utvärderingar av hundsöken i det vattenfyllda värnet. s 25-35, samt främst 391-401.
Citera
2013-10-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Enligt rättsläkaren fanns inga spår av graviditet.

Är det inte lite förunderligt hur ofta VB utnyttjar det sexuella och ev graviditeter? Om än man inte ska tro exakt vad som skrivs här, flyter det upp en annan bild ...
Citera
2013-10-19, 20:58
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Enligt obduktionen ska hon väl inte ha varit gravad?
Det utesluter ju inte att ryktet har fått för sig att hon faktiskt är det. I normala fall hade jag nog hållit det för uteslutet att KJ:s pappa knullat VB, men nästan alla i FUP verkar lite wicked så det skulle inte ens förvåna mig om familjen idkat gruppsamlag.

Riktigt så avancerat är inte det här .. Men hon blev rökt när hon hamnade i händerna på KJ ..
Citera
2013-10-19, 20:59
Medlem
Minimois avatar
Angående frågan om åklagaren kan offentliggöra material ur slasken under rättegången. Åklagarna har redan gjort sitt val och förpassat det som de anser är överflödigt material till "soptunnan". Försvaret däremot kan begära att handlingar, t ex vittnesförhör, ur slasken inges till rättegången. Det är inte ovanligt. Oftast är det dessa, först bortsorterade, vittnen som under huvudförhandlingen orsakar pinsamhet - och till och med paus pga att skrattsalvorna inte slutar ljuda.

Försvaret kan också inkomma med eget processmaterial.
Citera
2013-10-19, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
När man läser förhören med KJ, har bara dessa kvar, så märker man ett återkommande fenomen. När frågorna inte är obekväma talar han näst intill helt felfritt utan avbrott. När frågorna är obekväma så är det mycket avbrott, felsägningar, stakningar, förvirring och olika uttryck i svaren.
Jag har inte kommit dit ännu, men väntar med spänning.

Enligt FUP hade KJ riv- eller skrapsår på underarmarna och bröstet, eller magen, vilket kanske är anledningen till varför händerna kapades av. Om KJ är mördaren och tvättade av Vatchareeyas kropp hade han ju kunnat begränsa sig till att tvätta av fingrarna och rensa naglarna på spår precis som mördare brukar göra i filmer. Men att kapa händerna var kanske lättare än att skrubba fingrar.
Citera
2013-10-19, 21:03
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det inte lite förunderligt hur ofta VB utnyttjar det sexuella och ev graviditeter? Om än man inte ska tro exakt vad som skrivs här, flyter det upp en annan bild ...
Utnyttjar det sexuella vet jag inte. Vad menar du med det? Det är väl stackars Lars hon pressar av lite pengar annars är det i relationen med MB man märker att hon inte är helt hundra (som någon thailändsk bekant uttryckte det). Men det är väl av mindre intresse. En ung tjej har blivit mördad och det förtjänar ingen.

Jag tror dock att hennes, ska vi kalla det tillkortakommanden, lett till ett osunt umgänge. Hon dras till män med diagnoser, typ KJ, MB m fl. Det blev hennes död.
Citera
2013-10-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
En 10-åring kan ha mycket stark vilja. Sätt en obalanserad 10-åring i en manskropp och man har en potentiell mördarmaskin.

Men vad var Motivet?
Citera
2013-10-19, 21:06
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
KJ har också tilläggsdiagnos, asperger kan vara både låg till högpresterande.

I termer av IQ? I så fall, inte alls! "Intelligensnivån hos personer med Aspergers syndrom är definitionsmässigt normal (Iq 85-109) eller högre än normal (Iq 110+)."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspergers_syndrom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in