2013-10-19, 16:22
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag skrev ingenstans att det var en likhund som markerade för lik i lägenheten, vad topsar man då.

Men kanske jag skulle varit tydligare och angett att det var två olika hundar.

Ja, det va flera olika hundar varav tränade på olika slags spår.
En av dom va väl bara förruttnelse, och andra blod, sperma, och förruttnelse.
Det va väl en markering vid en skurhink? Och vilken av hundarna det va har jag inte i huvudet.

Undrar vad allt det svarta korta håret kommer ifrån man ser i lägenheten.
Hans tidigare hund? LSS hjälp som städade hos honom 3 ggr per vecka, och ändå såg det ut som fan.
Citera
2013-10-19, 16:29
Medlem
KJ har kanske försökt våldta VB och i allt bråk slår hon in 112*. Hon ber honom sluta och han slutar sen och då smsar hon något om att hon är upprörd och rädd för KJ till MB.

Hon säger sen att hon vill hem och KJ säger att han skjutsar henne men hon säger nej och går därifrån. KJ plockar då på sig tejprullen, samt annat han behöver och går till bilen och kör efter för att leta efter henne. Där nånstans har hon setts gå vid vägen ensam av ett vittne. KJ kör upp bredvid och säger att han är ledsen och att han vill skjutsa henne sista biten hem. Hon tvekar men hoppar in. KJ åker till okänd plats och VB får panik. VB inser den hotfulla situationen och springer ur ur bilen, KJ hinner ikapp och puttar ner henne och hugger henne i ryggen. Binder fast henne med tejpen och lägger henne i svarta plastsäckar, som även hittats på en terräng av polisen.

Han åker sen med VB i bagaget till sin bror och går in snabbt och sen ut och börjar elda upp VBs kläder. Sen åker han till okänd mordplats och styckar VB samt gömmer kroppen. Nu är klockan sent och han förstör och dumpar hennes mobil på okänd plats sen åker han hem. Han vet inget om något blod i bagaget för han ser inget och kroppen har legat i plastsäckar. Han tar sen med sig tejpen in för att den inte ska ligga i bilen och tyda på att han använt den nyligen. Blodfläckarna på insidan av tejpen visste han inte heller fanns där.

Därefter har han varit och flyttat benen till gula ödehuset.
Citera
2013-10-19, 16:33
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej jag läste att hon inte var det. Ja visst är det så, i synnerhet om dom hänvisar till att fadern är en gift man.
För B*atrice räckte det med att säga det till en sextonårig kille.
Citera
2013-10-19, 16:36
Medlem
MrsMagoos avatar
FUP 1090
Citat:
Jag har dock läst i Flashback att någon har misstänkt mig för mordet på kvinnan. På något
sätt har någon kopplat ihop mig med min pappa som var hennes tränare. Jag förstod inte
sambandet. Jag menar att det inte var så roligt att man skrev så om mig.

Just Flashback förekommer några gånger för mycket i FUP eftersom många inblandande i FUP har läst eller har hört någon läsa på flashback.
Här är den unge mannen inte alls glad i alla rykten som spridits om honom.

En till då som får sin information och kan uppge den för polisen.
Citat:
Mtd har inte hört att han skulle ha styckat hunden men hon har läst det på Flashback.

Ytterligare en person
Citat:
De har skrivits saker på Flashback och de har tagit en bild från hans facebook där
han gjort en grej av "Game of throne" där en man säger "winter is coming". R hade satt
dit en sommarhatt och andra sommargrejor där det står något liknande som "börjar få
sommarkänslor" och då har folk reagerat på den.Det är en tankebubbla i bilden och där är två
ben som inte sitter ihop och då tolkar folk att det är likdelar. Man har sedan skrivit om det här
på Flashback på ett negativt sätt

74
1060
1362
1441
1054
1728
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-19 kl. 16:44.
Citera
2013-10-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Brott mot griftefriden är i princip bara aktuellt då man inte kan fastslå att BO har gått en våldsam död till mötes. I det här fallet blir det mord eller ingenting, det är jag övertygad om.
De tre Bollnäs-mördarna och Elin Krantz mördare dömdes väl både för mord och griftefridsbrott? Ett par exempel i den mängd som jag antar finns.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Att nån gång antyda att BO kanske har en del i en process som avslutas med mord går inte hem på FB.
Tydligast illustrerad i tråden om mordet på Eva Magnusson, där partilinjen var att mordmotivet uteslutande var att EM var en Stark Kvinna™ och SB en Yngrygg Till Man Som Inte Tålde Starka Kvinnor™.

Citat:
Jag fick hotfulla PM efter att ha kommenterat inlägg här i tråden från andra personer som berättade om VB:s stalkande av andra personer.
Med tanke på hennes beteende, efterhängsenhet, stalkande mm funderar jag över varför just KJ skulle gå fri från det?
Nej, det verkar ju ha varit i princip hennes enda sätt att umgås med folk på.

Citat:
Det var enligt uppgift i tråden han som gjorde slut på deras tidigare förhållande.
Hans far ska enligt annan uppgift i tråden vara arg på VB.
Det var hon som tog kontakt med honom nu igen.
Har hon varit efterhängsen och pockande även till KJ?
Det är nog troligt att hon har varit ha varit. Men jag är inte så säker på att det har spelat någon roll för brottet och dess utförande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Om man anser att det är en rimlig hypotes att dessa skulle ha varit behjälpliga, så hade det kunnat vara det. Knappast annars. Och de hade knappast kunnat hamna högre än 1, men det är inte helt omöjligt att de skulle ha hamnat på 1.

Tack för bra svar.
För mig är det i så fall konstigt att det inte framgår av FUP om bror/pappa testas och fått lägre än KJ.

Brodern ger ju KJ alibi och det ligger ju möjligen i hans intresse att försöka få KJ avförd från brottet om man begått det tillsammans.
Citera
2013-10-19, 16:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Tack för bra svar.
För mig är det i så fall konstigt att det inte framgår av FUP om bror/pappa testas och fått lägre än KJ.

Brodern ger ju KJ alibi och det ligger ju möjligen i hans intresse att försöka få KJ avförd från brottet om man begått det tillsammans.

Nej, nu får du sluta att hänga familjemedlemmarna som misstänkta. Man har inte ansett att man behöver särskilja misstänktes DNA med sina föräldrar eller bror, men man kan det om man vill, så det ska man ha klart för sig.,
Du börjar bli tröttsam i dina försök att få andra att se misstänkta ut här, men enligt utredningen så finns det ingen annan än misstänkte KJ som anses skyldig.
Citera
2013-10-19, 16:51
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Anledningen till att mord- och styckningsplats ej funnits, likaså mordvapen har med all säkerhet att göra med att allt skett i något endast av KJ känt utrymme. Kanske även händer och mordvapnet förvaras än i dag på denna plats.

Omfattande sök har gjorts. Hemvärnet, MPS, polis och några tappra Bodensare. Samtliga har kammat noll. Det är ju med facit i hand endast denna del i detta sorgliga fall som inte har blivit känt och som vi kan uppfatta som det vore någon annan med mer kompetens i ämnet som utfört denna del. Efter hennes kroppsdelar kom upp ur hålan och placerades i gropen resp i ödehuset uppfattas resterande som en klåpares verk.

min fetmarkering. Nja inte riktigt kammat noll. Värnet som vid första besöket var vattenfyllt visade hundar tydligt intresse för, vilket föranledde att man beordrade tömmning av detta. Filtret som användes vid utpumpningen av vattnet testade man i polishuset och hund markerade tydligt ut rätt filter bland andra filter.. Nåt hände där, men fynden var inte tillräckliga!?
Citera
2013-10-19, 16:56
Medlem
Lalajlajs avatar
På frågan om KJ nyligen varit i ödehuset så säger han att han var där hösten förra året senaste gången. Efter att förhörsledarna påpekar hur tufft det kan bli om man börjar ljuga så ändrar han sig till att han var där nyligen, efter att han släppte av kompisar efter ett sök.

Men, svaret blir helt fel...

Citat:
H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så här…kompisarna i…

F: Vilken henne var du och lämnade av?

H: Nej, men jag sa…pjott ahh….jag…

När man läser förhören med KJ, har bara dessa kvar, så märker man ett återkommande fenomen. När frågorna inte är obekväma talar han näst intill helt felfritt utan avbrott. När frågorna är obekväma så är det mycket avbrott, felsägningar, stakningar, förvirring och olika uttryck i svaren.
Citera
2013-10-19, 16:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nog för att en del pekar på att KJ är den skyldige, men att han inte har ringt eller SMS:at ser inte jag som ett tecken på skuld alls. Han är inte närmast anhörig. Att närmast anhöriga ständigt ringer och skickar SMS till en försvunnen person är ganska självklart. I desperation och så.

Men övriga gör det nog inte. Varför skulle man göra det? Är personen försvunnen så är den. Är personen i knipa så ringer den ju efter hjälp istället för att vänta tills någon hör av sig.

Nej, men om man har ett mönster i sin kontakt med offret det senaste halvåret som bara tvärt slutar, så kan man tycka det ser konstigt ut. Det rör sig om 5- 20/22 maj, så för min del ser det verkligen skumt ut.
Det ser skumt ut att han avsäger sig en träff med en kamrat då man har funnit hennes kropp också eftersom han skyller på diarre.

Man trycker honom om detta i förhören eftersom även polisen tycker det ser skumt ut, och vill ha en förklaring till hans beteende.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-19 kl. 17:00.
Citera
2013-10-19, 17:00
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
De tre Bollnäs-mördarna och Elin Krantz mördare dömdes väl både för mord och griftefridsbrott? Ett par exempel i den mängd som jag antar finns.
Brott mot griftefrid konsumeras normalt av mord. Elin Krantz mördare dömdes enbart för mord. I Bollnäsfallet var anledningen till att döma separat för brott mot griftefrid att tre personer bedömdes tillsammans och i samförstånd ha mördat BO, men bara två av dessa kunde visas ha deltagit i styckning och undanskaffande av kroppen och dessa två, AC och DJ, men inte JF, dömdes för brott mot griftefrid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in