Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Här tror jag du har rätt gällande motiv frågan... det kan ju ha skett i affekt dessutom.
Folk vittnar dock om MB's temperament och den andra kvinnan som hade en affär med honom berättar hur det svartnar för honom och att han uttalar dödshot. Känns inte fullt normal han heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Plogbil
Det har framkommit i förhören i fup att MB hade ett stort intresse för knivar och hade även en samling,och nu framkommer det att även VB ville samma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Där besitter jag föga kunskap. Jag vet bara att ( vet och vet, men enligt FUP) MB delar företaget med en man? Ankan har bara en anställning som jag förstår och huruvida det påverkar en skilsmässa vet inte jag.
Träffat MB x antal ggr och även varit i hans bostad. Han har ett jäkligt hett temperament och är ofta allmänt otrevlig och "svår att läsa". Ena dagen kan han vara rolig och skämtsam och andra dryg, otrevlig och obehaglig. Fått känslan att AN har varit aningen "rädd" för honom vissa gånger och även ofta ursäktande över MB's underliga betéende.
AN är ej delägare i sushirestaurangen utan började där som anställd för ett par år sedan efter att ha jobbat på ISS som städerska i många år. MB samt en japansk man K*ji äger restaurangen och även denna K*ji är utmärkande i sitt sätt. Denna japanske man äger även en sushirestaurang med samma namn i Luleå.
Anställda på restaurangen i Boden är MB, AN, AN's dotter TN (också underlig), en smal ljus tjej med barn samt hennes pojkvän med utländskt ursprung.
Funderingar över MB's knivintresse och knivsamling stämmer bra. I hans hem finns oberäknerliga antal japanska knivar i alla dess former (som han gärna berättar om hur vassa och bra de är) samt att han även har någon form av japanska "svärd" som dekoration i villan.
Skulle beskriva MB som en riktig besserwisser, obehaglig och ingen man skulle vilja tillbringa mycket till ensam med.