2013-10-19, 17:41
Medlem
Zverkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
På väggen till höger innanför toalettdörren fanns ett plåtskåp. I skåpet fanns bl.a. en tom necessär och två flaskor flytande margarin. På skåpet låg ringar till ett duschdraperi och en tejprulle S034. Se vidare bild 11
På bilden ovan detta syns även ett smörpaket på golvet.

Kan någon ge en vettig förklaring på varför man har så mycket smör i badrummet?
Jag ställer inte frågan för att vara rolig. Jag tror det finns en betydelse som är relevant.

Smör/margarin är mycket effektivt när man ska ta bort kåda och eftersom han rört sig en del i skog och mark kan det vara en trolig förklaring.
Citera
2013-10-19, 17:44
Medlem
KITTY007s avatar
[quote=inter-preter|45745638]min fetmarkering. Nja inte riktigt kammat noll. Värnet som vid första besöket var vattenfyllt visade hundar tydligt intresse för, vilket föranledde att man beordrade tömmning av detta. Filtret som användes vid utpumpningen av vattnet testade man i polishuset och hund markerade tydligt ut rätt filter bland andra filter.. Nåt hände där, men fynden var inte tillräckliga!? [/QUOTE
------------------------------------------------------------------
Står det i Fup:en? Vilken sida?
Kan åklagaren i rättegången gå vidare med nått som står i "slasken" dvs. ha kvar "äss" i rockärmen? Som det ej står nått om i FUP.
Kan bevisning komma att läggas till senare (från nu till rättegången).
Står det nått om geocaching i FUB:en, villka sidor, är så förkyld så jag orkar inte söka du får gärna ge mig en sida i såfall.
Mvh. Kitty •¿ •
Citera
2013-10-19, 17:45
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Ja det klingar KJ eftersom det är i hans bil man funnit blod och på hans tejprulle.

Han var arbetslös, hade psykproblem, spenderade som han sa nästan all sin tid inomhus i sin lght. Ingen vet hur mycket han planerat, sökt på hur man bäst undanröjer bevis, hur man ska stycka etc etc. Att KJ är så bakom flötet som han vill utmåla sig som tror jag inte ett skit på, han är bara en utstöring som med sina sjuka tankar gått till handling.

Dom låg inte korsade som i ett X, ena foten låg i höjd med det andra benets knä.

Nja, enligt vittnen var ju benen korsade vid anklarna. Enligt FUP i alla fall.
Citera
2013-10-19, 17:46
Medlem
Citat:
På väggen till höger innanför toalettdörren fanns ett plåtskåp. I skåpet fanns bl.a. en tom necessär och två flaskor flytande margarin. På skåpet låg ringar till ett duschdraperi och en tejprulle S034. Se vidare bild 11

Jag ställer inte frågan för att vara rolig. Jag tror det finns en betydelse som är relevant.

Jag skrev tidigare att det kunde ha med kådborttagning på kläder att göra.

Men kåda verkar ha en annan funktion tillsammans med smör också..
"Kåda kan även användas som sårkåda. Då förvarar man kådan i en burk som först är insmord med rapsolja eller flytande smör i flaska. Kådan används på sår och torra ställen på kroppen."
Citera
2013-10-19, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Nja, enligt vittnen var ju benen korsade vid anklarna. Enligt FUP i alla fall.

Ja men det ändrades ju sen när dom förklarade hur dom låg som också står i fup.
Citera
2013-10-19, 17:47
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Smör/margarin är mycket effektivt när man ska ta bort kåda och eftersom han rört sig en del i skog och mark kan det vara en trolig förklaring.

Ja han hade ju flera rivmärken på sin kropp, så han har kanske problem med klåda.

Jag trodde först det var glidmedel till dildon.
Citera
2013-10-19, 17:47
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:

Det kan ju vara bra "glidmedel", missförstå mig rätt. Om man ska trä av/på något tex.
Citera
2013-10-19, 17:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Det finns väl egentligen inte så mycket som ger stöd ens åt att MB/AN och KJ skulle känna varandra?
Har KJ haft medhjälpare så måste ju dessa, rimligen, finnas inom airsoft-gänget eller familjen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Finns det ens något mikroskopiskt stöd för att KJ å ena sidan och MB/AN å andra sidan hade det enorma förtroende för varandra som krävs för att samarbeta om ett styckmord? I all synnerhet, skulle man som MB eller AN en sekund kunna överväga att lägga sitt öde i händerna på det helt uppenbara knäppskaftet KJ?

Visst, det är ett långt långskott, det medges. Det förutsätter naturligtvis att Vatchareeya var den gemensamma nämnaren mellan KJ och MB/AN - att de kände till KJ:s och VB:s relation, att de kände till KJ:s böjelser för extrema saker, t ex att vilja döda, samt det oförsonliga hat AN kände gentemot den stalkande VB som aldrig verkade ha förstånd att lägga av. Om inte annat, så för sitt eget bästa. AN kan ha gett MB ett ultimatum: "nu ställer du upp och hjälper till att ta bort den här jävla bruden för gott, annars kan du glömma mig .. " Typ. Underhandskontakter togs med KJ (förmodligen av AN). KJ blev intresserad, gav klartecken och därefter handlade det om att avvakta rätt tillfälle. Men som sagt, det är ett riktigt långt långskott, men inte fullkomligt otänkbart.

Edit: Kan endera MB eller AN varit inblandad i planteringen av blodförekomst där sådan påträffats ? Att man redan från början avsåg att låta den svagbegåvade och naiva KJ ta fallet ensam ?
Citera
2013-10-19, 17:49
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Ja men det ändrades ju sen när dom förklarade hur dom låg som också står i fup.

Ursäkta, jag har inte läst hela FUP, stämde då inte de första vittnesmålen om att de var korslagda vid anklarna? Det var ju flera som sade det....?
Citera
2013-10-19, 17:50
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:

Flytande margarin skulle fungera som glidmedel om behov fanns.

edit: perversionen att ha samlag med lik i analöppningen finns dokumenterad.
Senast redigerad av MossTrums 2013-10-19 kl. 17:52.
Citera
2013-10-19, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ursäkta, jag har inte läst hela FUP, stämde då inte de första vittnesmålen om att de var korslagda vid anklarna? Det var ju flera som sade det....?

Jag har läst hela fup, nej det stämde inte, ena foten låg i anslutning till ena knät.
Citera
2013-10-19, 17:55
Medlem
hrovsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Här tror jag du har rätt gällande motiv frågan... det kan ju ha skett i affekt dessutom.

Folk vittnar dock om MB's temperament och den andra kvinnan som hade en affär med honom berättar hur det svartnar för honom och att han uttalar dödshot. Känns inte fullt normal han heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Det har framkommit i förhören i fup att MB hade ett stort intresse för knivar och hade även en samling,och nu framkommer det att även VB ville samma.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Där besitter jag föga kunskap. Jag vet bara att ( vet och vet, men enligt FUP) MB delar företaget med en man? Ankan har bara en anställning som jag förstår och huruvida det påverkar en skilsmässa vet inte jag.

Träffat MB x antal ggr och även varit i hans bostad. Han har ett jäkligt hett temperament och är ofta allmänt otrevlig och "svår att läsa". Ena dagen kan han vara rolig och skämtsam och andra dryg, otrevlig och obehaglig. Fått känslan att AN har varit aningen "rädd" för honom vissa gånger och även ofta ursäktande över MB's underliga betéende.

AN är ej delägare i sushirestaurangen utan började där som anställd för ett par år sedan efter att ha jobbat på ISS som städerska i många år. MB samt en japansk man K*ji äger restaurangen och även denna K*ji är utmärkande i sitt sätt. Denna japanske man äger även en sushirestaurang med samma namn i Luleå.
Anställda på restaurangen i Boden är MB, AN, AN's dotter TN (också underlig), en smal ljus tjej med barn samt hennes pojkvän med utländskt ursprung.

Funderingar över MB's knivintresse och knivsamling stämmer bra. I hans hem finns oberäknerliga antal japanska knivar i alla dess former (som han gärna berättar om hur vassa och bra de är) samt att han även har någon form av japanska "svärd" som dekoration i villan.
Skulle beskriva MB som en riktig besserwisser, obehaglig och ingen man skulle vilja tillbringa mycket till ensam med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in