2013-10-19, 17:03
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
De tre Bollnäs-mördarna och Elin Krantz mördare dömdes väl både för mord och griftefridsbrott? Ett par exempel i den mängd som jag antar finns.

Inte Krantz´GM vad jag minns, men två av Bollnäskillarna. Däremot har du rätt att det händer titt som tätt, dvs att GM döms för både mord och griftefridsbrott. Ett snabbt exempel ur minnet från i år:

http://www.barometern.se/nyheter/nybro/son-doms-for-mord-pa-sin-mor(3723135).gm

Det brukar handla om det ses som två separata handlingar, eller om de sker i ett led utan avbrott. Englas mördare dömdes vad jag minns inte för brott mot griftefriden, trots den tid och det geografiska avstånd som var mellan handlingarna. Han hade samlat ihop till livstid hur som helst, och det var det brott med det minsta straffvärdet i det åtalet. Rätta mig gärna om jag minns fel.
Senast redigerad av Minimoi 2013-10-19 kl. 17:05.
Citera
2013-10-19, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, nu får du sluta att hänga familjemedlemmarna som misstänkta. Man har inte ansett att man behöver särskilja misstänktes DNA med sina föräldrar eller bror, men man kan det om man vill, så det ska man ha klart för sig.,
Du börjar bli tröttsam i dina försök att få andra att se misstänkta ut här, men enligt utredningen så finns det ingen annan än misstänkte KJ som anses skyldig.

Just det, man ska alltså lämna rimliga tvivel oundersökta eftersom någon kan bli ledsen.
Då anser du alltså att det är 100 procent fastslaget att KJ var med sin bror och hans kompis 22:00 exakt enligt utsago.
Hur får du då ihop tidslinjen, utan att selektivt välja bort vittnen som talar mot att VB levde 21:30?
Citera
2013-10-19, 17:07
Medlem
H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så här…kompisarna i…

Han sökte med kompisarna och lämnade sen av dom för att hämta upp kroppen och placera den på annat ställe. Varför säger han annars henne, vilken idiot.
Citera
2013-10-19, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så här…kompisarna i…

Han sökte med kompisarna och lämnade sen av dom för att hämta upp kroppen och placera den på annat ställe. Varför säger han annars henne, vilken idiot.

Det är mycket som inte är jättetydligt med KJ.
Han är helt enkelt inte helt... stringent.
Citera
2013-10-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz

Tycker överlag att dom som skrivit ut dessa papper lider av lite dyslexi,står fel saker på väldigt många ställen.
"Kr*stoffer heter i förnamn J*hansson.."
"Christof*r..."
"Christoph*r..."
osv
Citera
2013-10-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Tycker överlag att dom som skrivit ut dessa papper lider av lite dyslexi,står fel saker på väldigt många ställen.
"Kr*stoffer heter i förnamn J*hansson.."
"Christof*r..."
"Christoph*r..."
osv

MB heter Micael, Mikael, Micke, Mikke och möjligen något mer också.
Kan ju vara felskrivet i utskriften, men allt ska väl finnas på band ändå?
Citera
2013-10-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Det är mycket som inte är jättetydligt med KJ.
Han är helt enkelt inte helt... stringent.

Om han inte berättar sanningen så kommer han råka göra det på ett eller annat sätt. Han är ju rätt bra på att dra upp vissa ledtrådar själv utöver allt det uppenbara.
Citera
2013-10-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
MB heter Micael, Mikael, Micke, Mikke och möjligen något mer också.
Kan ju vara felskrivet i utskriften, men allt ska väl finnas på band ändå?

Jo det borde det ju göra,tycker det är väldigt märkligt att dom inte kontrollerar innan dom skriver ut.
Citera
2013-10-19, 17:29
Medlem
Hoppas jag inte missat men hittar inga protokoll från huset/garaget eller sommarstugan.
Antagligen har man inte hittat något där för de var avspärrade några dagar vad jag minns.

Det man kan undra är om hembesöket 4/5 21-22 var inte enbart en artighetsvisit utan även att hämta något (verktyg/större väskor/presenning vilket det sista han även sökt på via nätet). De hade vad jag förstår även ett till förråd/garage ovanför villan.

Att man säger till utredarna att han inte har tillgång till nyckel kan man ifrågasätta, han kan ha kvar nyckel som bara s.a.s. har försvunnit ur hanteringen, tror jag de flesta känner igen då det gäller bostadsnycklar över tid och barn. Sommarstugans nyckel hade han säkerligen kännedom om var den var gömd, han fick ju sedan bo där i 4-6 dagar under media ruset.
Citera
2013-10-19, 17:34
Medlem
Popcorn76s avatar
Har varit frånvarande en tid och nu bara skummat FUPen. En fråga som direkt poppar upp i huvudet är: FP1 (gula huset) ska ha känts "städat" och prydligt, alltså som om någon sopat (?) där. Snittytorna på benen var också rena, raka och snygga. Klingar det KJ? Jag vet inte. Min bild av honom är hittills lite slarvig.
Benen upplevs ju av vittnen vara ditlagda, inte inslängda, och anklarna korsade. Varför? Om man ändå lägger dit dem, varför inte bara lägga dem där? Varför korsa dem? Slump? Vad tror ni?
Citera
2013-10-19, 17:35
Medlem
Chirpas avatar
På väggen till höger innanför toalettdörren fanns ett plåtskåp. I skåpet fanns bl.a. en tom necessär och två flaskor flytande margarin. På skåpet låg ringar till ett duschdraperi och en tejprulle S034. Se vidare bild 11
På bilden ovan detta syns även ett smörpaket på golvet.

Kan någon ge en vettig förklaring på varför man har så mycket smör i badrummet?
Jag ställer inte frågan för att vara rolig. Jag tror det finns en betydelse som är relevant.
Citera
2013-10-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Har varit frånvarande en tid och nu bara skummat FUPen. En fråga som direkt poppar upp i huvudet är: FP1 (gula huset) ska ha känts "städat" och prydligt, alltså som om någon sopat (?) där. Snittytorna på benen var också rena, raka och snygga. Klingar det KJ? Jag vet inte. Min bild av honom är hittills lite slarvig.
Benen upplevs ju av vittnen vara ditlagda, inte inslängda, och anklarna korsade. Varför? Om man ändå lägger dit dem, varför inte bara lägga dem där? Varför korsa dem? Slump? Vad tror ni?

Ja det klingar KJ eftersom det är i hans bil man funnit blod och på hans tejprulle.

Han var arbetslös, hade psykproblem, spenderade som han sa nästan all sin tid inomhus i sin lght. Ingen vet hur mycket han planerat, sökt på hur man bäst undanröjer bevis, hur man ska stycka etc etc. Att KJ är så bakom flötet som han vill utmåla sig som tror jag inte ett skit på, han är bara en utstöring som med sina sjuka tankar gått till handling.

Dom låg inte korsade som i ett X, ena foten låg i höjd med det andra benets knä.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in