Citat:
Ursprungligen postat av
Enra
Ber om ursäkt, hade missat det.
Du behöver inte be om ursäkt för något.
Så här är det: Det finns en handfull trådpoliser som håller till på de två stora thaimassagetrådarna. Patrullen förnyas efter hand som de äldre respektingivande poliserna tröttnar på alltihop och då ger plats för nya wannabies.
Det brukar gå till så här: En nykomling upptäcker thaimassagen och dessa trådar. Börjar försiktigt att göra inlägg, åker på en och annan örfil från poliserna, lär sig vad som gäller, accepteras, kaxar till sig och när tiden är mogen sätter de sig själva på sina höga hästar och börjar dela ut råsopar till alla "korkade idioter" som inte känner till spelets regler.
Så fort en nykomling sticker fram hakan och ställer en fråga, har han genast ett par tre poliser på sig, som förklarar hur korkad han är som ännu inte fattat att han först måste läsa de 736 (!!!) sidorna i dessa trådar, innan han kan ha mage att ställa en fråga, som för poliserna har ett självklart svar.
Jag vill bara påpeka ett par saker för dessa ädla riddare av thaimassageordnarna. För det första är det inte samma personer som kommer tillbaka och ställer samma fråga igen, så hur kan ni begära att nykomlingarna ska förstå det självklara i sina frågor? Hur ska de kunna förstå att frågan framstår som korkad för en erfaren farang?
Jaha, de ska läsa trådarna istället och där själva söka svaren. Men kom igen, 736 sidor!! Vad begär ni av en ung och thaimassagekåt kille?? De vill ha snabba svar, så att de kan komma igång. Nu! Läskunnigheten och läsförståelsen är dessutom inte lika hög bland kreti och pleti som den en gång varit. Dessutom kan väl inte den som inte läst i trådarna veta att alla svar finns där!
Jag säger inte att jag inte varit en del av detta. Men jag har definitivt genomskådat det hela och sett vad det handlar om. Hur många kan säga detsamma??
Och bråkar gör jag ibland, men det brukar då handla om min ilska över en annan slags idioter. Såna som Kallur, Lillsvante m fl. Folk som beter sig som svin mot thaimassöserna för att sen spotta på dem och kalla dem för horor och luder. Ja, de kanske de var under den stund som Kallur och hans gelikar hade dem i sitt våld. Men vad hade de för val just då?
Visst kan man sucka över en del inlägg från olika slags klientel, men det bästa är att skita i det och gå vidare. Ignorera frågorna istället för att hacka på killarna! Det lär de sig mer av.
Personligen blir jag mer trött på riddarnas ständiga behov av att visa hur duktiga de är och vem det är som bestämmer, än av korkade frågor från nykomlingar.
Frillan