Citat:
Jag kan inte med trovärdighet anklaga MB, så jag gör inte det. Men har erbjuder KJ en alternativ förklaring.
MB och hans frus redogörelser för kvällen skiljer sig på nästan alla punkter utom beträffande kvittona.
MB kan stycka. Han jagat älg. Gillar knivar.
MB var under press. VB hotade att avslöja allt, enligt förhör. Frun var fortfarande ovetande, trots AF:s samtal.
MB har en bil som liknar den som smet från platsen. Detta observerades av Kurirens fotograf, men syns ej i FUP.
MB medger att han kan bli fysiskt aggressiv.
MB medger att han slagit kvinnor.
MB hade kontakt med VB hela sista kvällen, men alla sms är spårlöst försvunna.
MB ljuger i inledande förhör, bland annat om sin senaste kontakt med VB.
MB tonar ner hur många gånger man haft sex. Trots det har VB flera gånger bett honom köpa kondomer.
MB svarar lite och kortfattat på FB, men det finns mycket okänd sms-trafik.
Kombinerat med att man misslyckats med att identifiera allt DNA, har ett okänt fotspår och att KJ inte lämnat spår efter sig själv på rullen är skumt.
Han ska ha dumpat skorna, men tagit med tejpen hem? Jag hade förstått det omvända bättre.
Sammantaget finns det nog ganska generöst med utrymme för rimliga tvivel. Detta kommer försvaret gå hårt på. Har inte polisen genomsökt MB:s hem, bil, skor och knivar och kollat hans mobilpositioner ordentligt så är det nästan skandalöst.
Då har man låst sig vid en gärningsman direkt.
Igen!
Norrbottenspolisen gör påfallande ofta så att man först bestämmer vem som är skyldig och sen anpassar man verkligheten efter det.
Åklagaren tar ett rejält långskott här.
MB och hans frus redogörelser för kvällen skiljer sig på nästan alla punkter utom beträffande kvittona.
MB kan stycka. Han jagat älg. Gillar knivar.
MB var under press. VB hotade att avslöja allt, enligt förhör. Frun var fortfarande ovetande, trots AF:s samtal.
MB har en bil som liknar den som smet från platsen. Detta observerades av Kurirens fotograf, men syns ej i FUP.
MB medger att han kan bli fysiskt aggressiv.
MB medger att han slagit kvinnor.
MB hade kontakt med VB hela sista kvällen, men alla sms är spårlöst försvunna.
MB ljuger i inledande förhör, bland annat om sin senaste kontakt med VB.
MB tonar ner hur många gånger man haft sex. Trots det har VB flera gånger bett honom köpa kondomer.
MB svarar lite och kortfattat på FB, men det finns mycket okänd sms-trafik.
Kombinerat med att man misslyckats med att identifiera allt DNA, har ett okänt fotspår och att KJ inte lämnat spår efter sig själv på rullen är skumt.
Han ska ha dumpat skorna, men tagit med tejpen hem? Jag hade förstått det omvända bättre.
Sammantaget finns det nog ganska generöst med utrymme för rimliga tvivel. Detta kommer försvaret gå hårt på. Har inte polisen genomsökt MB:s hem, bil, skor och knivar och kollat hans mobilpositioner ordentligt så är det nästan skandalöst.
Då har man låst sig vid en gärningsman direkt.
Igen!
Norrbottenspolisen gör påfallande ofta så att man först bestämmer vem som är skyldig och sen anpassar man verkligheten efter det.
Åklagaren tar ett rejält långskott här.
Tror inte att AN var ovetande. Hon kan mycket väl ha varit pådrivande. "Nu gör du dig av med den där ****** annars drar jag..."
Jag fick även intrycket att MB kände den person som förhörde honom i och med att han benämns med sitt smeknamn Micke. Känns lite underligt i ett förhörsprotokoll. Kan ju förvisso vara att förhörsledaren färgats av att alla andra kallar honom just Micke.