2013-10-19, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Jag kan inte med trovärdighet anklaga MB, så jag gör inte det. Men har erbjuder KJ en alternativ förklaring.

MB och hans frus redogörelser för kvällen skiljer sig på nästan alla punkter utom beträffande kvittona.

MB kan stycka. Han jagat älg. Gillar knivar.

MB var under press. VB hotade att avslöja allt, enligt förhör. Frun var fortfarande ovetande, trots AF:s samtal.

MB har en bil som liknar den som smet från platsen. Detta observerades av Kurirens fotograf, men syns ej i FUP.

MB medger att han kan bli fysiskt aggressiv.

MB medger att han slagit kvinnor.

MB hade kontakt med VB hela sista kvällen, men alla sms är spårlöst försvunna.

MB ljuger i inledande förhör, bland annat om sin senaste kontakt med VB.

MB tonar ner hur många gånger man haft sex. Trots det har VB flera gånger bett honom köpa kondomer.

MB svarar lite och kortfattat på FB, men det finns mycket okänd sms-trafik.

Kombinerat med att man misslyckats med att identifiera allt DNA, har ett okänt fotspår och att KJ inte lämnat spår efter sig själv på rullen är skumt.
Han ska ha dumpat skorna, men tagit med tejpen hem? Jag hade förstått det omvända bättre.

Sammantaget finns det nog ganska generöst med utrymme för rimliga tvivel. Detta kommer försvaret gå hårt på. Har inte polisen genomsökt MB:s hem, bil, skor och knivar och kollat hans mobilpositioner ordentligt så är det nästan skandalöst.
Då har man låst sig vid en gärningsman direkt.
Igen!

Norrbottenspolisen gör påfallande ofta så att man först bestämmer vem som är skyldig och sen anpassar man verkligheten efter det.

Åklagaren tar ett rejält långskott här.

Tror inte att AN var ovetande. Hon kan mycket väl ha varit pådrivande. "Nu gör du dig av med den där ****** annars drar jag..."

Jag fick även intrycket att MB kände den person som förhörde honom i och med att han benämns med sitt smeknamn Micke. Känns lite underligt i ett förhörsprotokoll. Kan ju förvisso vara att förhörsledaren färgats av att alla andra kallar honom just Micke.
Citera
2013-10-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Det känns ju som att han gjort allt den 4 maj & natten den 5 maj annars missar man inte att det sitter tejp i hela skallen på VB, Men när det finns vittnen som säger att huset va tomt 7 dagar innan benen hittades om det stämmer måste han förvarat hela kroppen nån annanstans & sen styckat den eller förvarat delarna på ett ställe innan han placerade ut dom.

Vilket fall hade han gjort några saker annorlunda & varit mer noggrann i sin städning så hade åklagarna haft mer mot MB än KJ...

Sen att Kjs farsa lusläst denna tråd är väl inget konstigt. Men när han börjar delge polisen trådens olika snurriga teorier som en "sanning" då ser man hur desperat han är, Att VBs "farsa" skulle gjort det för att dom hade ett förhållande är ju taget direkt här i från

Ja jag tror att man får vara glad att KJ inte är så pass rutinerad, att han gör dessa misstag. Det pratas ju även i förhöret om någon stor bag han haft men som nu är försvunnen och ett vittne hade ju vittnat om en person som liknat KJ synts till med en sån väska på ryggen tidigt en morgon runt mordplatsen.

KJs beteende är typiskt för en utstöring med en mindre frisk hjärna, han spenderade mestadels av sin tid i sin lägenhet, inget jobb, tittade på dexter och CSI. Han trodde han skulle fixa detta och komma undan. Att han tex försäger sig om bagageluckan är ju bara för tarvligt, han visste dessutom på något skumt sätt att tejpen fanns i offrets hår? hm okej. Det han dock fattar är att polisen inte har allt klart vilket han tjatar om i förhör, han kommer aldrig erkänna om han inte är tvungen. Han planerar ju dessutom redan nu hur han måste byta namn och flytta utomlands när han kommer ut. En oskyldig resonerar inte så.
Citera
2013-10-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Att han lämnat DNA på ett av benet kan ju varit från då de utförde oralsex med varandra,

Nej, dnat på benet har placerats där EFTER att benen varit tvättade, alltså när benen inte längre satt ihop med kroppen. Så KJ ska alltså varit oskyldig men lekt med offrets ben? ehm nja.
Citera
2013-10-19, 12:02
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
På presskonferensen medgav Boden-polisen att man hade KJ under uppsikt tidigt, men aldrig haft en dygnet-runt uppsikt av honom fram till gripandet.

Det är mest troligt bara en förhörsmetod för att få förhörsobjektet att känna förtroende.
Citera
2013-10-19, 12:05
Medlem
FilMedKattsands avatar
Blir ju helt snurrig av att läsa förhören med K.J. Får känslan av att han, och inte minst hans föräldrar, överdriver den diagnos han har. Jag köper inte alls att K.J skulle vara så oförmögen att ta hand om saker som det påstås. Har hela tiden varit lite osäker på om polisen verkligen tagit rätt person, men nu efter att ha läst FUP så känns det som att K.J är den skyldiga.

Men hela grejen är mer invecklad än jag trott, har fått en helt annan bild av V.B efter att ha läst hennes konversationer, eller monologer kanske man ska kalla det, på facebook t.e.x. Och att M.B sitter och säger i sitt förhör att han slagit sin fru och hela dramat runt den affären mellan V.B och M.B....

FUP har snarare väckt fler frågar än den besvarat enligt min åsikt i alla fall.
Citera
2013-10-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Min besvikelse är så stor över att inte hitta något om Fru Bergs förklaring till de hårda orden ang VB på facebook. Kackerlacka och hur hon inte tänkte ägna en sek åt att leta. AB borde kanske kackerlacka ner MB istället....kanske han träffar fler unga damer?

Läs sidan 1129, förhör med Camilla Rågfors
Citera
2013-10-19, 12:07
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Nej, dnat på benet har placerats där EFTER att benen varit tvättade, alltså när benen inte längre satt ihop med kroppen. Så KJ ska alltså varit oskyldig men lekt med offrets ben? ehm nja.

"Troligen" har benen tvättats. Kanske har detta skett på en plats i närheten av fyndplatsen, kanske på en presenning och kanske spolats av med vatten från vattendunkar vilket inte skulle lämna benen kliniskt rena. Bara en teori, är det planerat och förberett innan så.
Citera
2013-10-19, 12:12
Medlem
Citat:
"Troligen" har benen tvättats. Kanske har detta skett på en plats i närheten av fyndplatsen, kanske på en presenning och kanske spolats av med vatten från vattendunkar vilket inte skulle lämna benen kliniskt rena. Bara en teori, är det planerat och förberett innan så.

Sannolikt har benen tvättats, handskarna i KJs bagagelucka var ju även blöta/fuktiga vilket han förklarade med nåt om att det alltid var blött där osv. Han har gjort ett till misstag här, han har tagit av sig handsken när han hanterat ett ben, kanske var det en massa bök och han i all hast tog av sig en av handskarna utan att tänka på det. Förmodligen visste han inte att tekniken kan avgöra när dnat kommit dit vilket han trodde kunde skyllas på att han tidigare varit med VB.
Citera
2013-10-19, 12:14
Medlem
Citat:
Vet inte vad jag ska tro efter att ha läst i FUP igår, att KJ som inte klarar av att städa sitt hem eller bil "endast" lämnar spår på foten, blod i bagageutrymmet samt på tejprullen. Känns inte som han skulle vara svartsjuk heller, utan mest umgåtts med BO som kompis och KK.

Att han lämnat DNA på ett av benen kan ju varit från då de utförde oralsex med varandra, blodet på tejprullen kan komma från någon av gångerna BO besökt honom, i meddelanden (kommer ej ihåg sidnummer nu) skriver hon om att hon blödigt vid toalettbesök, samt bland annat från en skadad tå från träningstillfälle, något som inte verkar ha läkt på flera dagar. Att hon vid ett ev. besök hos KJ plåstrat om t.ex. en blödande tå med kirurgtejpen är inte omöjligt.

MB verkar vara en instabil person, utnyttjandet av brottsoffret vilket ledde till att hon kärade ner sig i honom, deras skillnader i hur länge förhållandet varade, att han ljuger i första förhöret om detta. Att han och frugan inte fullt kommer överens om var de varit och gjort under festkvällen mm. Mordhot över telefon till BO´s stalkande ex, eventuellt mordhot mot BO (i ett av hennes meddelanden verkar det så) mm.

BO verkar berätta det mesta, troligtvis har hon berättat åt MB var hon skulle vara den kvällen, tidigare kanske hur slarvig KJ är, som varken låser dörrar eller städar etc. Hon verkar även vara en tjej som ringer efter skjuts ofta, kanske även denna kväll till MB, som hämtar upp henne hos KJ. Kör henne till en förbered brottsplats och går till verket. Efteråt svänger han förbi Bodsvedjan, öppnar bagageluckan och smetar på plastlisten etc. Att ta reda på vilken bil KJ äger är inte svårt. Att polisen skall kolla upp den person BO besökte senast är något som sker, vilket MB förstår. Plasthandskar och verktyg finns på restaurangen, jag hade iallafall inte fileat fisk som skall serveras till gäster utan latexhandskar, hur noga jag än tvättade händerna.

Är det inte lättare att smyga till hans bil och istället för att lägga blodet i bagageluckan så lägger han bara hela hennes kropp i KJs bagagelucka. Drar därifrån och hon är inte hans problem längre.
Citera
2013-10-19, 12:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Läs sidan 1129, förhör med Camilla Rågfors

Jag gjorde det strax efter mitt inlägg. Den affären var för 6 (?)år sedan. Jag tror Mic*e Bock har fler objekt han träffar. Läs sätter på.
Citera
2013-10-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilMedKattsand
Men hela grejen är mer invecklad än jag trott, har fått en helt annan bild av V.B efter att ha läst hennes konversationer, eller monologer kanske man ska kalla det, på facebook t.e.x.
FUP har snarare väckt fler frågar än den besvarat enligt min åsikt i alla fall.

Ja bilden av VB har förändrats totalt för mig.
Trodde först att hon var en enkel tyst och blyg tjej som bara tränade,pluggade och var hemma.

Men ju mer man läser desto mer konstiga drag kommer fram.
Nu verkar hon ju helt galen när det kommer till killar/män och har legat med flera inom sporten,utpressat dom på pengar för att inte anmäla dom för våldtäkt,svartsjuka,helt galen om hon inte fick svar på sms och kunde skicka flera hundra sms på en och samma dag.
Citera
2013-10-19, 12:17
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Vet inte vad jag ska tro efter att ha läst i FUP igår, att KJ som inte klarar av att städa sitt hem eller bil "endast" lämnar spår på foten, blod i bagageutrymmet samt på tejprullen. Känns inte som han skulle vara svartsjuk heller, utan mest umgåtts med BO som kompis och KK.

Att han lämnat DNA på ett av benen kan ju varit från då de utförde oralsex med varandra, blodet på tejprullen kan komma från någon av gångerna BO besökt honom, i meddelanden (kommer ej ihåg sidnummer nu) skriver hon om att hon blödigt vid toalettbesök, samt bland annat från en skadad tå från träningstillfälle, något som inte verkar ha läkt på flera dagar. Att hon vid ett ev. besök hos KJ plåstrat om t.ex. en blödande tå med kirurgtejpen är inte omöjligt.

MB verkar vara en instabil person, utnyttjandet av brottsoffret vilket ledde till att hon kärade ner sig i honom, deras skillnader i hur länge förhållandet varade, att han ljuger i första förhöret om detta. Att han och frugan inte fullt kommer överens om var de varit och gjort under festkvällen mm. Mordhot över telefon till BO´s stalkande ex, eventuellt mordhot mot BO (i ett av hennes meddelanden verkar det så) mm.

BO verkar berätta det mesta, troligtvis har hon berättat åt MB var hon skulle vara den kvällen, tidigare kanske hur slarvig KJ är, som varken låser dörrar eller städar etc. Hon verkar även vara en tjej som ringer efter skjuts ofta, kanske även denna kväll till MB, som hämtar upp henne hos KJ. Kör henne till en förbered brottsplats och går till verket. Efteråt svänger han förbi Bodsvedjan, öppnar bagageluckan och smetar på plastlisten etc. Att ta reda på vilken bil KJ äger är inte svårt. Att polisen skall kolla upp den person BO besökte senast är något som sker, vilket MB förstår. Plasthandskar och verktyg finns på restaurangen, jag hade iallafall inte fileat fisk som skall serveras till gäster utan latexhandskar, hur noga jag än tvättade händerna.

Jag har haft den tanken också, att VBs förmåga att berätta allt om allt, kan ha gjort att MB förstått exakt hur han skulle kunna gå till väga. Olåst bil, var hon var, var KJ var, med mera, men hur förklarar du då KJs uttalande om tejpbitar i håret?

Vem var det i tråden som påstod att MB hade 100 procent alibi för kvällen när VB försvann? Kan någon citera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in