2013-10-19, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Vem är Ploy och på vilket sätt försvann hon? Är Ploy ännu en thailändsk kvinna i MBs knullkrets?

VB:s smeknamn var Ploy

Edit: 2:a är väl inte så tokigt i den här tråden
Senast redigerad av Rubar 2013-10-19 kl. 02:43.
Citera
2013-10-19, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Vem är Ploy och på vilket sätt försvann hon? Är Ploy ännu en thailändsk kvinna i MBs knullkrets?

VB:s smeknamn. Ploy är rätt vanligt thaismeknamn.
Citera
2013-10-19, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Håller med om att det i första stycket kan vara ett troligt scenario men det är sen det blir lite knepigare: hur förflytta en levande och blödande VB från lgh till bilen, utan att lämna blodspår på vägen?, utan att någon ser det?
Om VB levde, och blödde, i bagaget borde blodmängden där varit betydande.
Om KJ lyckats transportera VB från sin lgh, varför då stycka VB?
Inga nya frågeställningar för tråden men kanske du har några nya svar

Mm också tänkt på det. Men om hon levde men ej var vid medvetande så kan han ha lindat in henne i något pga blodet, vilket resulterar i mindre blodflöde i bagaget. Kanske en matta en påse som han sen gömt/eldat upp. Styckningen beror nog på att han ville gömma kroppen så bra som möjligt, inte heller förvånande om han drömt om att göra det.

Han kan även ha tagit med sig något att tvätta kroppen med när han styckat den därav behövde han ej vara inomhus. För en styckning utan spår inomhus är ytterst sällan det påträffas och att en typ som KJ skulle lyckas med det tvivlar jag starkt på.
Citera
2013-10-19, 02:44
Medlem
MB:s fru är ju galen. Hon svarar ospecifikt, luddigt och konstigt på alla generella frågor, men jävlar direkt det kommer en fråga om VB blir det långa och uttömmande svar.
Citera
2013-10-19, 02:53
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Uteblev från anatomilektionerna ?
Det kanske var just precis det Chrille gjorde. Ska inte du vara i Palmetråden och lägga fram fantasifulla teorier om grekiska oäktingar och annat flum?
Citera
2013-10-19, 02:53
Medlem
Allting tas ur sitt sammanhang och det är synd. Nu måste jag ställa mig på MBs sida här. Här är sammanhanget i "vill du döda mig, du hatar mig" meddelanden. Asså VB kör på en monolog, trakasserar honom med meddelande, som han inte svarar på. Han svarar om träningen och kort om allmäna saker.

Citat:
15:38
Vatchareeya Bangsuan
Jag skojar bara men vad tror du varför är det jättefel om man har två samtidigt? Det finns ett liv vi lever bara en gång får man inte vara med den person man vill vara med? Det räcker med att spendera livet med varann ibland:- /

den 26 april
18:52
Vatchareeya Bangsuan
Jaga saknar dig varför blev du sur för det? Jag vet du är sur kan läsa dina ankar

21:37
Vatchareeya Bangsuan
Var på coop. Avokado 15 kr700gram. Köpa till sushi? Ser bra ut dom är hårda fortfarande inte stora inte små medel storlek prisvärd
eller kanske du har redan handlat dom i haparanda igår också? Vill bara säga att de är bra hårda och nästan 1kg så du vet. alltså bara denna vecka

00:00
Vatchareeya Bangsuan
menade du på riktigt att du vill döda mig? Hoppas du inte skojade mig. Hatar är starkt ord lika stark som du, om hatar då vill man döda någon.

00:43
Vatchareeya Bangsuan
Mikael finns det *horor i sverige?

den 27 april
08:20
Micke Berg
Finns det säkert. Jag vet inte. Men det är ju det äldsta yrket i världen. den

27 april
23:05
Vatchareeya Bangsuan
Jag glömde att inte få prata med dig mer! jag får inte av dig. mer än gillar dig fortfarande vilket gör att jag glömmer bort att det är slut det förstår du nog du har säkert samma erfarenheter ska försöka komma ihåg det att jag inte få snacka med dig mer. du får anmäla mig för störning om jag glömmer bort från och med nu.

00:29
Vatchareeya Bangsuan
Du är oftast snäll men alltid hård när det gäller detta. jag tycker bara synd om mig själv som älsklar verkligen fel person jag har gått för lång jag kan inte göra slut med allt på en gång som du vill att det ska vara slut på en sekund!

den 28 april
22:54
Vatchareeya Bangsuan
Godnatt sovgott och förresten föregående meddelande var skickat 11:20 då jag var arg på alla därför skrev hatar dig också jag menade inget. förlåt för jag tjatade sen i onsdags förlåt för det som har hänt i måndags allt jag önskar i mitt liv är att inte förlora dig snälla gå inte från mig. vad jag än säger så går du ändå från mig?

23:02
Vatchareeya Bangsuan
jag har aldrigt önskat något från dig. det är bara det där att jag vill inte du ska gå från mig. du finns inte så länge kvar och inte jag heller snälla ge mig chans jag vill ha dig i mitt liv. du bor inte med mig du finns inte i min säng det gör redan ont, nu svamlar jag faktist inte jag ber dig snälla gå inte gör inte slut med mig.
den 29 april

21:42
Vatchareeya Bangsuan
du ska inte får något mer sms från mig inte heller här. förlåt för störningen. jag ska håller det jag lovade så länge jag kan men det betyder inte att jag kommer att inte snacka med dig för evigt. eftersom jag gör inte slut med dig men bara inte höra av mig eller störa dig ett tag. jag kan bara håller det i kanske 4-5 månader efter det hör jag säkert av mig till dig igen. Sovgott mikael
den 30 april

09:07
Vatchareeya Bangsuan
Jag måste tackar dig för är ditt tips jag jobbade så fitta igår med programmering inlämningsuppgifter till 01:00 istället för messa så hann göra annat då försov ska blir plugga idag ändå. tack dina ord fick mig att vakna till att man ska göra annat också inte bara messa. Jag kan inte glömma dig alls du är allt i mitt liv och du är som bästa lärare till mig. Ganbatte!

den 1 maj
18:25
Vatchareeya Bangsuan
godkväll berg tycker inte du att jag är duktig? jag messa inte dig alls idag förutom igår eftersom undrade om det var något träning. hur har din dag gått och vad har du gjort mer idag än jobba?

18:37
Vatchareeya Bangsuan
jag erkänner att jag saknar dig ibland men måste har tålamot. godnatt och sovgott för ikväll och vi syns imorgon om det är något träning??

21:10
Micke Berg
Det är träning som vanligt.

22:03
Vatchareeya Bangsuan
nej! :@ jag skulle inte göra det.

22:11
Vatchareeya Bangsuan
Behöver inte vara sur för det. om jag visste så skulle jag inte fråga men om jag inte vet så fråga jag. Ber om ursäkt för jag frågade verkar stör dej mycket.
torsdag

08:04
Vatchareeya Bangsuan
Du behöver inte vara sur på mig alls. Du har gjort slut med mig och jag vill inte förlora första kärlek men jag gör allt du vill jag lät dig göra slut. Det tar kåt för mig att du gjorde slut mig jag har ett hjärtat och älskade dig som mitt liv, du vill inte ha sms så slutade jag också. Så sluta dryga! Ha en bra dag.
torsdag

...bla bla bla, så fortsätter det. Man ser hur sällan han svarar.

Dessutom det där med att han ska straffa henne, så menade han armhävningar.
Senast redigerad av Macca2013 2013-10-19 kl. 02:59.
Citera
2013-10-19, 02:54
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Om KJ lyckats transportera VB från sin lgh, varför då stycka VB?

Jävligt intressant frågeställning.

Varför dumpar inte mördaren henne i skogen bara? Betydligt enklare och mindre påfrestande.

Kan tyda på många saker bla att mordplats och styckningsplats inte är samma ställe. Mördaren lurar med henne, hugger henne och sedan är tvungen att flytta kroppen diskret varpå styckning är lösningen.

Frågor:
Är det klarlagt om styckningen är offensiv eller defensiv?
Visst är det fastställt att dog VB av knivhuggen?
Varför hittar man inga spår i Lgh och ingen markering av likhundar?
Var är obduktionsrapporten? Hittar den ej i FUP.
Har VB blåmärken på halsen?
Är styckning gjord i samband med att döden inträffat?
Citera
2013-10-19, 02:59
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Allting tas ur sitt sammanhang och det är synd. Nu måste jag ställa mig på MBs sida här. Här är sammanhanget i "vill du döda mig, du hatar mig" meddelanden. Asså VB kör på en monolog, trakasserar honom med meddelande, som han inte svarar på. Han svarar om träningen och kort om allmäna saker.

...bla bla bla, så fortsätter det. Man ser hur sällan han svarar.

Dessutom det där med att han ska straffa henne, så menade han armhävningar.

Nja, han svarar rätt ofta skulle jag vilja påstå. Polisen har däremot inte lyckas återskapa de raderade sms:en från MBs telefon.

På sidan 915 i FUP(sidan 929 i PDF) framgår det att han skickat 2580 sms till "Jan-Erik Wass" = kontakten som VBs nummer är sparat under i MBs telefon.
Citera
2013-10-19, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nja, han svarar rätt ofta skulle jag vilja påstå. Polisen inte lyckas återskapa raderade sms:en från MBs telefon.

På sidan 915 i FUP(sidan 929 i PDF) framgår det att han skickat 2580 sms till "Jan-Erik Wass" = kontakten som VBs nummer är sparat under i MBs telefon.

Nej, för hon får konstant panik för att han inte svarar och påstår att han är arg eller hatar henne.

Och detta är Facebook konversation. Inte SMS trafik.
Citera
2013-10-19, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Mm också tänkt på det. Men om hon levde men ej var vid medvetande så kan han ha lindat in henne i något pga blodet, vilket resulterar i mindre blodflöde i bagaget. Kanske en matta en påse som han sen gömt/eldat upp. Styckningen beror nog på att han ville gömma kroppen så bra som möjligt, inte heller förvånande om han drömt om att göra det.

Han kan även ha tagit med sig något att tvätta kroppen med när han styckat den därav behövde han ej vara inomhus. För en styckning utan spår inomhus är ytterst sällan det påträffas och att en typ som KJ skulle lyckas med det tvivlar jag starkt på.

Ja styckning i KJ:s lgh kan man nog (polisen har iaf gjort det) utesluta. Att KJ styckat för att lättare kunna gömma kroppen verkar ju inte rimligt med tanke på benens placering.. Har läst i fup om fyndet av överkroppen: det första någon (en polis el militär) reagerar på är hur illa dold den är..

Detta kan då tala för att KJ styckade utifrån någon sorts perverterad dröm att få göra så men varför då (om han inte alls hade några normala spärrar/var i psykos) "bara" kapa händer och ben?
Tror själv att styckningen hade med transport att göra och kan inte riktigt än (har mkt kvar av fup..) släppa tanken att VB dödats i en annan lgh/bostad.
Citera
2013-10-19, 03:13
Medlem
Jag kan inte med trovärdighet anklaga MB, så jag gör inte det. Men har erbjuder KJ en alternativ förklaring.

MB och hans frus redogörelser för kvällen skiljer sig på nästan alla punkter utom beträffande kvittona.

MB kan stycka. Han jagat älg. Gillar knivar.

MB var under press. VB hotade att avslöja allt, enligt förhör. Frun var fortfarande ovetande, trots AF:s samtal.

MB har en bil som liknar den som smet från platsen. Detta observerades av Kurirens fotograf, men syns ej i FUP.

MB medger att han kan bli fysiskt aggressiv.

MB medger att han slagit kvinnor.

MB hade kontakt med VB hela sista kvällen, men alla sms är spårlöst försvunna.

MB ljuger i inledande förhör, bland annat om sin senaste kontakt med VB.

MB tonar ner hur många gånger man haft sex. Trots det har VB flera gånger bett honom köpa kondomer.

MB svarar lite och kortfattat på FB, men det finns mycket okänd sms-trafik.

Kombinerat med att man misslyckats med att identifiera allt DNA, har ett okänt fotspår och att KJ inte lämnat spår efter sig själv på rullen är skumt.
Han ska ha dumpat skorna, men tagit med tejpen hem? Jag hade förstått det omvända bättre.

Sammantaget finns det nog ganska generöst med utrymme för rimliga tvivel. Detta kommer försvaret gå hårt på. Har inte polisen genomsökt MB:s hem, bil, skor och knivar och kollat hans mobilpositioner ordentligt så är det nästan skandalöst.
Då har man låst sig vid en gärningsman direkt.
Igen!

Norrbottenspolisen gör påfallande ofta så att man först bestämmer vem som är skyldig och sen anpassar man verkligheten efter det.

Åklagaren tar ett rejält långskott här.
Citera
2013-10-19, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Han ska ha dumpat skorna, men tagit med tejpen hem? Jag hade förstått det omvända bättre.

Jag är ju av den uppfattningen att tejpen har använts i och aldrig lämnat hemmet.

Känns helt galet att han skulle ta med en tejprulle och tejpa henne ute någonstans och sen ta hem rullen igen,fast å andra sidan inte den första tokiga grejen gällande detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in