2013-10-19, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Flera lyfte tidigt fram att gm ville skylta med sitt verk, att hen var stolt. Detta stämmer väl för en psykopat. KJ kanske är psykopat?

Om man har diagnosen Asperger och ADD. Är steget långt till Psykopati. Tvärlångt.
Citera
2013-10-19, 02:32
Medlem
AB ger ett konstigt intryck också. Ljuger om sms.

Konstigt är det också att MB uppger att man åkte hem till sällskapet och tog en drink innan restaurangbesöket. Hans fru menar att dom åkte direkt till restaurangen.
MB menar att dom gick till restaurangen från fördrinken.
Sen säger MB att hans fru ringde in honom till restaurangbesöket när han jobbade, hon menar att det var planerat sen länge för att de andra personerna var nygifta.

När dom kom hem satt micke vid datorn, enligt frun.
Enligt sig själv satt han vid tv:n, men han vet inte vad han såg på.
Enligt sig själv drack dom mer när dom kom hem.
Fru tycker annorlunda.

Har dom varit på samma fest?
Citera
2013-10-19, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Ang mordvapen så är det ju klarlagt att VB dödats med stickvapen.

Hela KJs bekantskapskrets verkar vara överens om att KJ har två användbara knivar, en morakniv samt den stora macheteliknande kniven. Plus några usla hemmagjorda och knappast användbara saker.

Om mordvapnet nu var en kniv förstås...

KJ verkar äga tre par skor men inget av dessa par verkar överensstämma med spåren där benen hittades.

Han kan mycket väl ha ägt knivar som ingen känt till. Han kanske brukade ha 3 skor han använde flitigt och tog ett par gamla som han sen kastat efter mordet, han hade dagar på sig.

Dessutom fastna jag på det faktum att MB var den som sist skickade sms till VB då var klockn 18:40 och efter det svarade hon inte. Vilket avviker då hon alltid svarat på hans sms och gärna med flertalet på raken. Tyder på att KJ börjat leka rövare vid den tiden och VB kunde inte längre svara.
Citera
2013-10-19, 02:33
Medlem
ivanrebroffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var VB med barn? Som antytts här.

Inte enligt rättsläkaren i alla fall Det beskrivs i FUP..
Citera
2013-10-19, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Stod väl 1,5 år.

Enligt MBs förhör hade dom känt varann i 1.5år,från det att hon började karate.
Sen inledde dom en relation på bägges initiativ i juni 2012
Citera
Medlem
Citat:
Jag tror inte att hon dog i lägenheten eftersom det hittats i princip inget blod om man jämför med vad styckning och knivstick framkallar i mängd av det. Men jag tror helt klart att KJ på något sätt spårat ur i sitt beteende (VB slår in 112 men har KJ på sig så hon ser inte riktigt vad hon skriver?) sen har KJ lugnat sig och dom pratar istället. Hon är fortfarande upprörd och smsar MB detta, kanske var det så att KJ ville ha mer än oralsex men inte hon, vem vet.

Sen strax efter det slår han henne medvetslös, sticker något av huggen så hon blir svag. För att senare placera henne i bagaget när hon fortfarande är vid liv. Åker någonstans och släpar ut henne, dödar och styckar.

Håller med om att det i första stycket kan vara ett troligt scenario men det är sen det blir lite knepigare: hur förflytta en levande och blödande VB från lgh till bilen, utan att lämna blodspår på vägen?, utan att någon ser det?
Om VB levde, och blödde, i bagaget borde blodmängden där varit betydande.
Om KJ lyckats transportera VB från sin lgh, varför då stycka VB?
Inga nya frågeställningar för tråden men kanske du har några nya svar
Citera
Medlem
zero73s avatar
[quote=Remark|45739293]
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Likhundarna markerade inte för likdoft i lägenheten och hon ska ha dödats av knivhuggen, om jag tolkar det rätt.
KJ:s lägenhet ser inte ut att ha städats på veckor, kanske ännu längre.
Det skulle formligen krylla av spår i så fall.

Förstår inte heller hur du får för dig att man behöver flytta ett helt lik för att få iväg enstaka centiliter blod till en bil.

Hela den där grejen med 112* är också konstig och jag vet ärligt talat inte vad man ska tillskriva den för värde.[/QUOTE

Enligt min uppfattning så vidhåller jag att hon troligen både mördats och styckats på annan plats.

Att sedan "skvätta ut blodspår" på lämpliga platser är inte svårt. För den som vill det.

Är du medveten att blod koagulerar efter en stund?
Citera
2013-10-19, 02:36
Medlem
Asså är detta ironi eller vad? "konversationen" (monologen) med MB

Citat:
Du drog iväg från mig igår varför det om du inte var/är sur? den 22 mars

23:35
Vatchareeya Bangsuan
#godnattochförlåtvisyns #tillveckan#påträningkarate #atbushidocenter 00:38

Vatchareeya Bangsuan
Glömde mina ben på stolen vid bordet i köket på dojon:-/ Du får inte vara kåt och ta i mig heller annars blir det samma om och om igen och glömmer aldrig

den 23 mars
09:14
Vatchareeya Bangsuan
Du är duktig jag vet du kan kontrollera dej att inte vara k.t när du ser mig annars svårare för mig att glömma

09:45
Vatchareeya Bangsuan
Jag vill glömma men hur ska jag glömma dej har du nå tips? Jag har prov nästa vecka svårt för jag älskar dig fortfarande alldeles för mycket.

10:02
Vatchareeya Bangsuan
Citera
2013-10-19, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Ploy har aldrig hotat att avslöja allt för Mickes hustru. Micke uppger dock att strax innan Ploy försvann så hotade hon att avslöja allt för Mickes hustru.
Vem är Ploy och på vilket sätt försvann hon? Är Ploy ännu en thailändsk kvinna i MBs knullkrets?
Citera
2013-10-19, 02:37
Medlem
Citat:
Du tycker inte det är synd om BO som fick ben och händer avkapade efter en plågsam tortyr?

Det är fan inte synd om KJ, går han fri ger jag bort allt jag äger, finns inte en chans att han inte har något med detta att göra.
Givetvis är det synd om BO. Trots det kan jag inte undvika att känna tragedin även för den åtalade, vare sig han är skyldig eller oskyldig. Nej, jag är inte flumpedagog eller batikkärring.

Kanske kan vi skippa alla intriger och motiv, vi har teknisk bevisning som talar sitt tillräckligt tydliga språk.
Senast redigerad av Kinuski 2013-10-19 kl. 02:42.
Citera
2013-10-19, 02:38
Medlem
[quote=zero73|45739401]
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Är du medveten att blod koagulerar efter en stund?

Ja, men det går ju att lösa genom att blanda blodet med exempelvis vatten och förvara i en sluten behållare. Jag ser inte heller i FUP att man testat blodet för att kolla att det inte finns något som stoppar koaguleringen, men det är ju en extraordinär lösning som bara används när polisen ska sätta dit oskyldiga.
Det fanns, exempelvis, i flera av blodfläckarna i OJ Simpson-fallet.
Har säkert även hänt i Sverige, speciellt i fall där man inte börjar göra fynd förrän liket är hittat.
Citera
2013-10-19, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Vem är Ploy och på vilket sätt försvann hon? Är Ploy ännu en thailändsk kvinna i MBs knullkrets?

Ploy är VB,något thainamn eller smeknamn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in