2013-10-18, 23:21
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Jag kollade upp det, och det enda de kunde prestera vara en +1 på frågan om tejpen på VB kom från samma rulle som den i badrummet. Vare sig avrivningskanterna eller de längstgående kanterna kunde matchas.
Framgår det om de kontrollerat hur mycket tejp som är avrivit från rullen? Är det mindre än den sammanlagda längden som påträffades på kroppen, så kan i vart fall inte bara tejp från den rullen använts.
Citera
2013-10-18, 23:23
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag anar hästar i lasagnen här. Tejpen verkar väldigt ditplacerad. Varför analyserades inte fläcken S063?

Jag måste kolla upp den där fläcken, det fattar jag nu!

Återkommer...
Citera
2013-10-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tänkte precis samma. Den som är kapabel för att plantera saker i KJs bil och hemma hos honom, kunde plantera mordvapnet också.

Precis, ska man sätta dit nån och har tillgång till både bilen och lägenheten då gör man det för att få en fällande dom.
Nej, KJ gjorde några slarvfel helt enkelt.
Citera
2013-10-18, 23:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det där övertygar åtminstone mig om vem det är som mördade Vatchareeya.

Samt den misslyckade uppringningen till 112. Polisen har väl kunnat utesluta en vanemässig felslagning får man förmoda.

Hade Vatchareeya en bror? Nån som vet?
Det övertygar inte mig.

Och den misslyckade uppringningen följdes av SMS under en lång tid.
Citera
2013-10-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Ja, givetvis vet vi att ett mord har skett. Det vet vi - men inte vem som utfört det.
Inte ens blodet i bilen eller tejpen i badrummet säger att KJ utfört dödandet.

Det är ju kanske en aning avslöjande att KJ i förhör råkade veta att "blodet i bilen" var i bagageluckan...
Citera
2013-10-18, 23:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Det är ju kanske en aning avslöjande att KJ i förhör råkade veta att "blodet i bilen" var i bagageluckan...
Läser man fortsättningen tycks det ha varit en förhastad slutsats. Ett feltänk, helt enkelt. Det undanröjer inte rimligt tvivel.
Citera
2013-10-18, 23:33
Medlem
Citat:
Läser man fortsättningen tycks det ha varit en förhastad slutsats. Ett feltänk, helt enkelt. Det undanröjer inte rimligt tvivel.

Det enbart det undanröjer givetvis inte rimligt tvivel. Men förklaringen kändes snarare som ett sätt att rädda situationen.

Var i förundersökningen finns dessa kodade meddelanden som ni skriver om?
Citera
2013-10-18, 23:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det övertygar inte mig.

Och den misslyckade uppringningen följdes av SMS under en lång tid.

Ok, har inte hunnit läsa fup än.

Hade Vatchareeya en bror? Nån skrev att det sitter en bror och gråter (över hennes död, antar jag.)
Citera
2013-10-18, 23:34
Medlem
highfives avatar
Tänker på de "tvättade" kroppsdelarna. I början av maj var det kvar snö på skuggiga platser i skogen. Likaså i gropar och dyl. Rätt snörik vinter 2012/2013. Där snön smält samlas det vatten på olika ställen. Snö går också bra att tvätta med. Kan dock kanske ge lite små och smala skrapmärken om det är lite kallt. Strömmande vattendrag var nog öppna medan mindre tjärnar och sjöar var delvis isbelagda.
Citera
2013-10-18, 23:34
Medlem
Citat:

Varför är det avslöjande? Tänk om han hade sagt att blodet fanns i baksätet? Hade gjort honom misstänkt också eftersom det inte stämt...
Citera
2013-10-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tänkte precis samma. Den som är kapabel för att plantera saker i KJs bil och hemma hos honom, kunde plantera mordvapnet också.

Jo förvisso är det nog så men det kan ju spela en viss roll vad som nyttjats som mordvapen. Det kan vara något som är graverande för GM; en speciell, ovanlig kniv som man kan knytas till.

Inte för att jag tror så mycket på en plantering men bara en tanke.
Citera
2013-10-18, 23:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det enbart det undanröjer givetvis inte rimligt tvivel. Men förklaringen kändes snarare som ett sätt att rädda situationen.

Var i förundersökningen finns dessa kodade meddelanden som ni skriver om?
Jag har inte skrivit om något kodat meddelande, och jag har inte sett det i FUP ännu. Men de finns på en bild i tråden, jag tror det kom från Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in