• 1
  • 2
2013-10-18, 18:49
Medlem
tja! har börjat träna mina armar rejält senaste tiden, o visst har de växt men inte så mycket som jag hade hoppats. inget fel på kosten, lovar jag men kanske på träningen. har börjat köra 5 övningar biceps o 5 triceps med5-8 reps på varje set, låter detta bra? har hört att man ska köra lågt för stora armar, och det är just målet, så om nån skulle kunna hjälpa mig skulle det vara perfa
Citera
2013-10-18, 18:58
Medlem
Dr.LincoNs avatar
öka vikten och hör 5-6 reps ist.
Många reps med låg vikt ökar inte massan i dina biceps,
färre reps och tyngre vikt gör det.
Citera
2013-10-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.LincoN
jag vet , du ser väl att jag skrev det själv?
Citera
2013-10-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefo94
jag vet , du ser väl att jag skrev det själv?
vill i pricip veta de bästa övningar och hur upplägget ser ut, för är säker på att massan ökar med hög vikt o låga reps
Citera
2013-10-18, 19:02
Medlem
Dr.LincoNs avatar
oj, såg inte det.
'curlstång' sittandes eller stå, sittandes ger doc mer då du inte svajer med stången..
Citera
2013-10-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.LincoN

Har du någonting som kan styrka dina teorier?
Citera
2013-10-18, 19:25
Medlem
biceps ger postivit på fler reps, 10-12 reps.

Triceps däremot äre tungt som gäller.
Citera
2013-10-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Har du någonting som kan styrka dina teorier?
Det stämmer. Du kan fråga vem som helst. Men nyckeln är att ligga på kcalöverskott.

Källa
Källa
Källa
Källa
Källa

Ligga på höga reps med lägre vikter (15+ reps) så tränar kroppens muskel sin uthållighet. Tänk dig på sättet en tung vikt bryter ned muskeln med lågreps jämfört med hur en lättare vikt bryter ned den på högreps. Så satsa på volymträning, det borde hjälpa.

Tänk på att träna triceps också, och inte bara biceps. Kör lite tricepspushdowns m.m. Det finns massvis med bra övningar!

Mvh!
Senast redigerad av MicrosoftSam 2013-10-18 kl. 19:33.
Citera
2013-10-18, 19:30
Medlem
Strand.s avatar
Du skapar nya trådar varannan dag typ, bestäm dig för ett beprövat schema som motsvarar ditt mål. Sen gäller det att träna hårt, äta mycket, sova bra osv. Det tar lång tid att bygga muskler, verkar som att du lägger lite för mycket fokus på vad som är mest "opti". Få rutin i träningen istället så kommer du med åren få dom resultat du förtjänar
Citera
2013-10-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Du skapar nya trådar varannan dag typ, bestäm dig för ett beprövat schema som motsvarar ditt mål. Sen gäller det att träna hårt, äta mycket, sova bra osv. Det tar lång tid att bygga muskler, verkar som att du lägger lite för mycket fokus på vad som är mest "opti". Få rutin i träningen istället så kommer du med åren få dom resultat du förtjänar
jasså, så jag får inte lägga upp inlägg? vem e du o säga det? jag kan lägga upp hur mycket jag vill om jag undrar över något. sen så om du sett mina andra inlägg så är alla om att få större armar, bulk osv så alt handlar om i princip samma sak. sen så vet jag det här med sova, äta osv och är även mån över att det tar lång tid att bygga. rutin har jag även har tränat ett bra tag o sånt enda anledningen jag lagt upp inlägg är för att jag vill få svar av erfarna om tex hur man tränar armar bäst , och för att se om det jag gör är rätt. så du kan inte kritisera mig, men tack resultaten kommer säkert
Citera
2013-10-18, 22:00
Medlem
flybikess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefo94
jasså, så jag får inte lägga upp inlägg? vem e du o säga det? jag kan lägga upp hur mycket jag vill om jag undrar över något. sen så om du sett mina andra inlägg så är alla om att få större armar, bulk osv så alt handlar om i princip samma sak. sen så vet jag det här med sova, äta osv och är även mån över att det tar lång tid att bygga. rutin har jag även har tränat ett bra tag o sånt enda anledningen jag lagt upp inlägg är för att jag vill få svar av erfarna om tex hur man tränar armar bäst , och för att se om det jag gör är rätt. så du kan inte kritisera mig, men tack resultaten kommer säkert:D

Träna bara hårt ät och sov förfan, finns inga genvägar!!!
Citera
2013-10-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Det stämmer. Du kan fråga vem som helst. Men nyckeln är att ligga på kcalöverskott.

Källa
Källa
Källa
Källa
Källa

Ligga på höga reps med lägre vikter (15+ reps) så tränar kroppens muskel sin uthållighet. Tänk dig på sättet en tung vikt bryter ned muskeln med lågreps jämfört med hur en lättare vikt bryter ned den på högreps. Så satsa på volymträning, det borde hjälpa.

Tänk på att träna triceps också, och inte bara biceps. Kör lite tricepspushdowns m.m. Det finns massvis med bra övningar!

Mvh!

Kcal-överskott köper jag, men dina källor är inga källor. Det finns inget rätt eller fel, alla svarar olika på sin träning och att säga att det ena eller andra är rätt, är inte riktigt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in