2013-10-18, 22:13
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Hur länge har du tränat såhär?

Citera
2013-10-18, 22:15
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
Det stämmer. Du kan fråga vem som helst. Men nyckeln är att ligga på kcalöverskott.

Källa
Källa
Källa
Källa
Källa

Ligga på höga reps med lägre vikter (15+ reps) så tränar kroppens muskel sin uthållighet. Tänk dig på sättet en tung vikt bryter ned muskeln med lågreps jämfört med hur en lättare vikt bryter ned den på högreps. Så satsa på volymträning, det borde hjälpa.

Tänk på att träna triceps också, och inte bara biceps. Kör lite tricepspushdowns m.m. Det finns massvis med bra övningar!

Mvh!

Mina biceps svarar bättre på 8-12 reps än 4-6, så du kan ta ditt "fråga vem som helst'' och köra upp det i röven.

Mvh!
Citera
2013-10-18, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Mina biceps svarar bättre på 8-12 reps än 4-6, så du kan ta ditt "fråga vem som helst'' och köra upp det i röven.

Mvh!
Dina biceps gör det säkert. Men du kan lika gärna träna fullständigt fel och kanske bara känna lite kontakt på sista repetitionen. Vem vet

Dessutom så menar jag att det är lättare att bygga volym med lägre reps, tyngre vikter, mer fokus och mindre diskogym med 15+ reps.

Det är ju simpel logik att man inte får 50cm runt biceps om man bara svingar en hantel 20 gånger. Det tränar ju mer uthållighet.
Citera
2013-10-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungen_84
Kcal-överskott köper jag, men dina källor är inga källor. Det finns inget rätt eller fel, alla svarar olika på sin träning och att säga att det ena eller andra är rätt, är inte riktigt bra.
Varför står det överallt att högreps på biceps tränar dess uthållighet när lågreps tränar mer volym? Bevisa motsatsen eller gå och lägg dig.
Citera
2013-10-18, 23:01
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Dina biceps gör det säkert. Men du kan lika gärna träna fullständigt fel och kanske bara känna lite kontakt på sista repetitionen. Vem vet

Dessutom så menar jag att det är lättare att bygga volym med lägre reps, tyngre vikter, mer fokus och mindre diskogym med 15+ reps.

Det är ju simpel logik att man inte får 50cm runt biceps om man bara svingar en hantel 20 gånger. Det tränar ju mer uthållighet.

Håller givetvis med dig att t.ex 6 reps är bättre för volym, än 15+.
Svinga hanteln/stången bör man aldrig göra, har blivit betydligt bättre med det
senaste året och kan säga att utdelningen har varit förvånandsvärt bra!

Att periodisera med lägre reps och tyngre vikter, utan att för den sakens skull
offra kontakt, är ett ett mycket bra sätt för att få muskeln/musklerna att växa,
men det visste du väl redan. Ska man desutom komma långt, (vilket jag ska göra)
så räcker det inte med bara hård träning och kost. Krävs mycket mer än så!
Citera
2013-10-18, 23:05
Medlem
Citat:
Håller givetvis med dig att t.ex 6 reps är bättre för volym, än 15+.
Svinga hanteln/stången bör man aldrig göra, har blivit betydligt bättre med det
senaste året och kan säga att utdelningen har varit förvånandsvärt bra!

Att periodisera med lägre reps och tyngre vikter, utan att för den sakens skull
offra kontakt, är ett ett mycket bra sätt för att få muskeln/musklerna att växa,
men det visste du väl redan. Ska man desutom komma långt, (vilket jag ska göra)
så räcker det inte med bara hård träning och kost. Krävs mycket mer än så!
Jo men precis! Kroppen har lätt att hamna i sin egen lilla rutin så det är rekommenderat att variera sin kost och träning!

Av ren och skär nyfikenhet, vad mer än hård träning och kost krävs för att "komma långt" som du beskriver? Inte menar du AAS?
Citera
2013-10-19, 00:06
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Jo men precis! Kroppen har lätt att hamna i sin egen lilla rutin så det är rekommenderat att variera sin kost och träning!

Av ren och skär nyfikenhet, vad mer än hård träning och kost krävs för att "komma långt" som du beskriver? Inte menar du AAS?

Tyvärr måste jag väl säga, så krävs det en jävla massa AAS för att komma dit jag vill, är dock 20 år
och har inte tagit något sånt än, har valt att bygga upp en bra grund vilket jag nu har.
Är genetiskt välsignad när det kommer till ben och axlar, får ärligt talat ta det lungt med axlarna
så att dom inte ska bli överdimensionerade. (vilket de redan är till en viss del)

Har lätt för att bygga alla muskler, även om jag har lättast för ben och axlar. Bara brösten som ligger efter men
kommer att lägga extra fokus på dom nu. Börjar med min första kur nästa vecka.

Men till saken; Det jag menar med att det inte bara räcker med bra kost och hård träning,
är att det krävs lite mer... finess...

Man måste sätta sig ner och planera metodiskt, om hur och vad som som ska omvandla
din kropp till det bästa förutom bara lyfta och äta rätt. Att kunna få musklerna att svara så optimalt
som möjligt.. Att balansera allt så bra du bara kan, och det går inte med bara ett "simpelt" tränings och matschema.
I'ts the totallity of all.. Man tränar fler dagar, mindre dagar, mer volym träning mindre volym träning,
högre reps, lägre reps. Maten varierar vecka från vecka, dag från dag.

Det är så många saker att man rent mentalt måste förbereda sig för att kunna säga
jag hade en plan att göra detta, men ska ändra den och istället göra detta.
Man måste inse att lyssna till kroppen och inte till sinnet. Det behövs mycket mental förberedelse för
att kunna hantera alla ups and downs.. Hoppas att du förstår ungefär vad jag menar.

Har runt sex fulla A4 papper med planering för dom kommande tre månaderna, är dock
beredd att ändra på saker om det krävs.

Kommer bli bibliskt 4 sure. Vet att jag kommer brutalisera kropp och sinne men älskar det på samma gång!
Senast redigerad av Huffensfuffens 2013-10-19 kl. 00:09.
Citera
2013-10-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Hur länge har du tränat såhär?

tillräckligt länge för att spräcka din morsa så gå o lägg dig
Citera
2013-10-19, 00:24
Medlem
Träna inte ben, då växer dina armar automatiskt.
Citera
2013-10-19, 00:59
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefo94
tillräckligt länge för att spräcka din morsa så gå o lägg dig

Antar att du inte vill ha nån hjälp. Jag antar också att du tränat så i nån månad. På den tiden hinner du inte se så mycket skillnad. Fast det visste du säkert redan...
Citera
2013-10-19, 01:37
Medlem
Citat:
Tyvärr måste jag väl säga, så krävs det en jävla massa AAS för att komma dit jag vill, är dock 20 år
och har inte tagit något sånt än, har valt att bygga upp en bra grund vilket jag nu har.
Är genetiskt välsignad när det kommer till ben och axlar, får ärligt talat ta det lungt med axlarna
så att dom inte ska bli överdimensionerade. (vilket de redan är till en viss del)

Har lätt för att bygga alla muskler, även om jag har lättast för ben och axlar. Bara brösten som ligger efter men
kommer att lägga extra fokus på dom nu. Börjar med min första kur nästa vecka.

Men till saken; Det jag menar med att det inte bara räcker med bra kost och hård träning,
är att det krävs lite mer... finess...

Man måste sätta sig ner och planera metodiskt, om hur och vad som som ska omvandla
din kropp till det bästa förutom bara lyfta och äta rätt. Att kunna få musklerna att svara så optimalt
som möjligt.. Att balansera allt så bra du bara kan, och det går inte med bara ett "simpelt" tränings och matschema.
I'ts the totallity of all.. Man tränar fler dagar, mindre dagar, mer volym träning mindre volym träning,
högre reps, lägre reps. Maten varierar vecka från vecka, dag från dag.

Det är så många saker att man rent mentalt måste förbereda sig för att kunna säga
jag hade en plan att göra detta, men ska ändra den och istället göra detta.
Man måste inse att lyssna till kroppen och inte till sinnet. Det behövs mycket mental förberedelse för
att kunna hantera alla ups and downs.. Hoppas att du förstår ungefär vad jag menar.

Har runt sex fulla A4 papper med planering för dom kommande tre månaderna, är dock
beredd att ändra på saker om det krävs.

Kommer bli bibliskt 4 sure. Vet att jag kommer brutalisera kropp och sinne men älskar det på samma gång!

Tummen ner för att du försöker sprida ditt AAS glorifierande här bland massor nybörjare, patetiskt, looser. Mycket bättre om du håller käft.

Samma attityd som man mött ett par ggr, någon sorts hjärntvättad, hjärndöd övertygelse om att AAS är ett måste för att nå dit man vill.

Varför inte sluta vara en sån kärring och träna hårdare istället? Du ger ett otroligt naivt och barnsligt intryck.

Sluta dröm och lev i verkligheten istället... "Kommer bli bibliskt 4 sure. Vet att jag kommer brutalisera kropp och sinne men älskar det på samma gång!"

Bibliskt? Kanske i den meningen att du dör på kuppen till slut men utan att återuppstå.

Man hoppas att du bara trollar men rädd för att du inte gör det.
Citera
2013-10-19, 02:22
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Tummen ner för att du försöker sprida ditt AAS glorifierande här bland massor nybörjare, patetiskt, looser. Mycket bättre om du håller käft.

Samma attityd som man mött ett par ggr, någon sorts hjärntvättad, hjärndöd övertygelse om att AAS är ett måste för att nå dit man vill.

Varför inte sluta vara en sån kärring och träna hårdare istället? Du ger ett otroligt naivt och barnsligt intryck.

Sluta dröm och lev i verkligheten istället... "Kommer bli bibliskt 4 sure. Vet att jag kommer brutalisera kropp och sinne men älskar det på samma gång!"

Bibliskt? Kanske i den meningen att du dör på kuppen till slut men utan att återuppstå.

Man hoppas att du bara trollar men rädd för att du inte gör det.

Men din jävla pajjas!

Du verkar ha problem, seriöst. Varför i helvete drar du förhastade slutsatser för? Sånt gör mig jävligt förbannad faktiskt. Desutom så LJUGER du, du säger att jag glorifierar AAS, när det är raka motsatsen!
Jag skrev TYVÄRR så MÅSTE jag ta AAS vilket jag tycker är jävligt TRÅKIGT! Så vad är det för skitsnack du kommer med att jag glorifierar?!?!?

Sen så fortsätter du att snacka skit, har aldrig någonsin sagt att man måste ta AAS för att kunna nå sina mål,
däremot så har jag sagt att JAG måste ta AAS för att kunna nå MINA mål, men istället för att fråga vad mina mål är
som gör att det krävs AAS så börjar du snacka skit, förolämpa och ljuga.
Jag undrar vem som är en jävla looser. Fan vad sne jag blir på folk som dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in