Citat:
Ursprungligen postat av
MicrosoftSam
Jo men precis! Kroppen har lätt att hamna i sin egen lilla rutin så det är rekommenderat att variera sin kost och träning!
Av ren och skär nyfikenhet, vad mer än hård träning och kost krävs för att "komma långt" som du beskriver? Inte menar du AAS?
Tyvärr måste jag väl säga, så krävs det en jävla massa AAS för att komma dit jag vill, är dock 20 år
och har inte tagit något sånt än, har valt att bygga upp en bra grund vilket jag nu har.
Är genetiskt välsignad när det kommer till ben och axlar, får ärligt talat ta det lungt med axlarna
så att dom inte ska bli överdimensionerade. (vilket de redan är till en viss del)
Har lätt för att bygga alla muskler, även om jag har lättast för ben och axlar. Bara brösten som ligger efter men
kommer att lägga extra fokus på dom nu. Börjar med min första kur nästa vecka.
Men till saken; Det jag menar med att det inte bara räcker med bra kost och hård träning,
är att det krävs lite mer... finess...
Man måste sätta sig ner och planera metodiskt, om hur och vad som som ska omvandla
din kropp till det bästa förutom bara lyfta och äta rätt. Att kunna få musklerna att svara så optimalt
som möjligt.. Att balansera allt så bra du bara kan, och det går inte med bara ett "simpelt" tränings och matschema.
I'ts the totallity of all.. Man tränar fler dagar, mindre dagar, mer volym träning mindre volym träning,
högre reps, lägre reps. Maten varierar vecka från vecka, dag från dag.
Det är så många saker att man rent mentalt måste förbereda sig för att kunna säga
jag hade en plan att göra detta, men ska ändra den och istället göra detta.
Man måste inse att lyssna till kroppen och inte till sinnet. Det behövs mycket mental förberedelse för
att kunna hantera alla ups and downs.. Hoppas att du förstår ungefär vad jag menar.
Har runt sex fulla A4 papper med planering för dom kommande tre månaderna, är dock
beredd att ändra på saker om det krävs.
Kommer bli bibliskt 4 sure. Vet att jag kommer brutalisera kropp och sinne men älskar det på samma gång!