2013-10-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
De få dialoger som krupit ut gör ju att man undrar återigen om VB kanske också hade något funktionshandikapp, typ aspergers. Verkar vara två udda individer det här, inte så vanligt att unga flickor är intresserade av sådant här avancerat umgänge, men vad det jag? Finns kanske ungdomar som känner igen sig? Söka upp den mest udda, låta sig bindas, umgås sexuellt i en bil med en betydligt äldre man, sms-a snaskiga kommentarer till en gubbtjyv, inget normaldejtande där inte?

Börjar undra vad tjejen varit med om som barn i Thailand? En flicka som inte tar för sig på ett sätt, inga tjejkompisar, men som är synnerligen på i sexuella relationer med inslag av både det ena och det andra. . Det är något jämra snaskigt över alltsammans.

Du måste känna till spelregler Sverige contra Thailand - män o kvinnor. Det är i Sverige förändringen har skett för VB.
I Thailand är man mycket strikta med sexförhållande före 25. . Inte minst avancerade sådana. Hon är ett offer på grund av att hon kommit till Sverige och Boden och inget annat - och blivit försvenskad. Dessutom haft otur att hamna i fel - och i ett mycket trångt och udda sällskap utan stöttande vuxna. Det är i Sverige man är annorlunda, lössläppta och "frigjorda" - inte Thailand.
Citera
2013-10-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Efter att översiktligt gått igenom förhören med "MB" så kan man ju inte säga annat än att det var en jävla tur för honom att polisen fick korn på KJ så pass snabbt. För nog finns här ett antal omständigheter som gör honom till en ganska bra misstänkt... Han har haft en hemlig relation med VB och sen varit mer eller mindre förföljd av henne. Han har häftigt humör och erkänner misshandel av sin fru vid flera tillfällen. Han uppges ha dödshotat en bekant till VB och det finns tydligen också något märkligt SMS från VB på temat att hon tror att han vill döda henne.

Om jag läst rätt så saknas dessutom alibi efter kl 20.40 lördagen den 4 maj, förutom det ömsesidiga mellan honom och hustrun.

Däri har du helt rätt och det är f-n så tur för MB att man kom KJ på spåren rätt tidigt annars hade han nog iaf anhållits.. men nu slapp han det.
Han ljuger i förhör och verkar ha jävligt dåligt minne.

Har man följt upp alibit (slasken), kanske en bakdörr för advokat BF om annan möjlig GM men jag vet, det är nog utsiktslöst för allt talar för ett KJ är GM, iaf i mina ögon.
Citera
2013-10-18, 17:53
Medlem
Buddisch13s avatar
Den bilden jag har fått än så länge så har Alexande* Flygar* mer motiv att döda VB än vad KJ skulle ha haft. Så som MB beskriver han i förhöret & Vb beskriver han till MB så verkar han ju stalka VB & inte kunna fatta att hon inte vill ha honom.

Mycket märkligt detta, Hur kan man va så jäkla klantig som KJ varit antingen så är han 1 av 2 som gjort detta & att han blivit dit satt av GM2 eller så ville han åka fast. Och en annan sak så är det VB som tar kontakt med KJ & vill komma till honom för att plugga så jag kan inte direkt se att KJ planerat detta & försökt lura Vb till sig det bestämdes dagen innan fre visst 1 dygn kan va allt som behövs för 1-2 att planera ihop nåt, Dom kanske ville "straffa" VB för hur hon spelar ut killar mot varandra & hur hon driver med dom samtidigt som hon kör offer rollen i mellan åt

Många intressanta sidor återstår
Citera
2013-10-18, 18:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Sidan 1760:

F: Men jag säger så här istället Kristoffer. Hur kommer det sig att det finns blod i din bil?
...
...
H: Ja, men...vem är det som har varit in och sätt in blod i mi...in i min ba...bagagelucka.
..
..
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan?

Lite besvärande för KJ

Där berättade han att han är delaktig ,,,klart som fan att han åker in för mord. Kan inte tänka mig annat. Beträffande smör och stringtrosor på toan,,,,tja, crossdressing med en hal dildo i prutten,,,vissa gillar sånt, inget konstigt med det.
Citera
2013-10-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Du måste känna till spelregler Sverige contra Thailand - män o kvinnor. Det är i Sverige förändringen har skett för VB.
I Thailand är man mycket strikta med sexförhållande före 25. . Inte minst avancerade sådana. Hon är ett offer på grund av att hon kommit till Sverige och Boden och inget annat - och blivit försvenskad. Dessutom haft otur att hamna i fel - och i ett mycket trångt och udda sällskap utan stöttande vuxna. Det är i Sverige man är annorlunda, lössläppta och "frigjorda" - inte Thailand.

Dessutom ser jag på sidan 957 att styvpappan inte har någon aning om vilka hon umgås med ??
Hon har inte haft någon kompis hemma sedan 6-7 klass.
Föräldrarna har alltså noll koll på vad hon gör. TROTS att hon bor hemma. Detta är otänkbart om hon vore kvar i Thailand där alla i familjerna/kusinerna har järnkoll på vad barnen gör.
Första förhöret med styvpappan hålls - som jag ser det - 4 dagar efter hennes försvinnande?!?
Obegripligt. Så går det med försvenskningen.
Citera
2013-10-18, 18:09
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad har åklagaren för stöd för det påståendet?
Framkommer antagligen i FUP

Antar att du syftar på slutdatumet för mordet; gissar på att det bl.a. kan bero på att polisen började spana på KJ den dagen. (Rättsmed. säger mer 8 dagar, så det kan inte vara därifrån).
Citera
2013-10-18, 18:12
Medlem
MegaLomanis avatar
Tittar på obduktionsprotokollet. Nu är det ju inga bilder, men sårskadorna leder min tanke till hylsbajonett. Har KJ möjligen ägt en sådan? De är ju omtyckta samlarobjekt bland militariadyrkare.

(Punkt 75. i obduktionsprotokollet: Man noterar underhudsblödning i svanken.
Det är med all sannolikhet hemangiomliknande förändringar som de flesta ostasiater brukar ha där. De motsvarar "storkbett" i nacken på svenskar. De har föranlett en hel del obefogade misstankar om barnmisshandel av fosterbarn innan de svenska pediatrikerna har kommit på det. Som väl är drar rättspatologerna inga slutsatser av det. Kanske vet de om vad det är, men avstår att kommentera.)
Citera
2013-10-18, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Den bilden jag har fått än så länge så har Alexande* Flygar* mer motiv att döda VB än vad KJ skulle ha haft. Så som MB beskriver han i förhöret & Vb beskriver han till MB så verkar han ju stalka VB & inte kunna fatta att hon inte vill ha honom.

Många intressanta sidor återstår

Den killen hade också någon form av bokstavskombination ( är det nånting VB dras mot? ).
Stora inlärningssvårigheter och allmänt förvirrad. Man fick bara en konstig vibb när jag försökte lära upp honom på ett jobb tidigare i år.
Citera
2013-10-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Där berättade han att han är delaktig ,,,klart som fan att han åker in för mord. Kan inte tänka mig annat. Beträffande smör och stringtrosor på toan,,,,tja, crossdressing med en hal dildo i prutten,,,vissa gillar sånt, inget konstigt med det.

Jag är förvånad över detaljerna med dildon som släppts. Är det verkligen relevant. Visst kul för oss att läsa, men hur roligt är det för KJ? Speciellt ifall han skulle frias. Hans högst privata aktiviteter blir en offentlig handling.
Just dom bitarna vad han gör med sin dildo privat tycker jag att de kunde lagt i slasken, så att inte precis alla läser om det.
Citera
2013-10-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Den killen hade också någon form av bokstavskombination ( är det nånting VB dras mot? ).
Stora inlärningssvårigheter och allmänt förvirrad. Man fick bara en konstig vibb när jag försökte lära upp honom på ett jobb tidigare i år.

Jag skulle satsa mina slantar på att VB själv hade nån bokstavskombination.
Citera
2013-10-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Tittar på obduktionsprotokollet. Nu är det ju inga bilder, men sårskadorna leder min tanke till hylsbajonett. Har KJ möjligen ägt en sådan? De är ju omtyckta samlarobjekt bland militariadyrkare.

(Punkt 75. i obduktionsprotokollet: Man noterar underhudsblödning i svanken.
Det är med all sannolikhet hemangiomliknande förändringar som de flesta ostasiater brukar ha där. De motsvarar "storkbett" i nacken på svenskar. De har föranlett en hel del obefogade misstankar om barnmisshandel av fosterbarn innan de svenska pediatrikerna har kommit på det. Som väl är drar rättspatologerna inga slutsatser av det. Kanske vet de om vad det är, men avstår att kommentera.)

Oj, det där med svanken hos östasiater hade jag INGEN aning om. Kan du förklara mer. Det verkar intressant.
Storkbett har jag inte heller hört talas om.
Citera
2013-10-18, 18:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag är förvånad över detaljerna med dildon som släppts. Är det verkligen relevant. Visst kul för oss att läsa, men hur roligt är det för KJ? Speciellt ifall han skulle frias. Hans högst privata aktiviteter blir en offentlig handling.
Just dom bitarna vad han gör med sin dildo privat tycker jag att de kunde lagt i slasken, så att inte precis alla läser om det.

Sånt man ska tänka på innan man styckmördar en vän. Liksom inbyggt i systemet att man får lida om man går över gränsen. Han har troligen gjort värre saker än knullat sig med en löskuk om man säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in