2013-10-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Var VB fortfarande vid liv i skuffen och kunde gömma undan mobilen i hopp om att polisen skulle finna den där?

Nu är det ju inte alls säkert det är hennes mobil men med tanke på hur mycket grejer det var i skuffen så känns det osannolikt att hon skulle kunna lyfta på mattan medan hon själv och ett berg av prylar ligger på den.
Men som sagt,svårt veta vems mobilen är då båda verkar ha haft samsung.
Dock står den som utlämnad för att någon gjort anspråk på den och då borde ju VB och KJ kanske falla bort som ägare.
Citera
2013-10-18, 17:01
Medlem
Hmm verkar som han inte var så noga,och i just detta fallet talar det väl till hans fördel.
Fast han kan ju kommit på denna detalj och börjat göra så för att ha en liten utväg att hävda att det var någon annan..

"Fabrikat, årsmodell, färg: Hyundai Sonata GLS, -95, Lblå
Iakttagelser och undersökningar
Bilen var olåst och nyckeln fanns i tändningslåset."
Citera
2013-10-18, 17:03
Medlem
inter-preters avatar
Han verkar ha haft henne/hennes kropp i ett militärt värn på Mjösjöberget!?
Senast redigerad av inter-preter 2013-10-18 kl. 17:09.
Citera
Medlem
MegaLomanis avatar
Inte läst alla sidorna ännu, men...
En sak som slår mig är att i inventarieförteckningen finns damunderkläder. Flera "sting"-trosor (string ?), spetstrosor och bh. Hittills inte hittat någon förklaring till detta. Fetisher? transprylar? Tydligen var grejorna i tvätten. Sådan tur att det är VB's har man väl inte?
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
De få dialoger som krupit ut gör ju att man undrar återigen om VB kanske också hade något funktionshandikapp, typ aspergers. Verkar vara två udda individer det här, inte så vanligt att unga flickor är intresserade av sådant här avancerat umgänge, men vad det jag? Finns kanske ungdomar som känner igen sig? Söka upp den mest udda, låta sig bindas, umgås sexuellt i en bil med en betydligt äldre man, sms-a snaskiga kommentarer till en gubbtjyv, inget normaldejtande där inte?

Börjar undra vad tjejen varit med om som barn i Thailand? En flicka som inte tar för sig på ett sätt, inga tjejkompisar, men som är synnerligen på i sexuella relationer med inslag av både det ena och det andra. Det stämmer inte med hennes övriga känslomässiga mognad kan man tycka, där hon har svårt att etablera relationer. Var det så här hon var van att leva? Studierna gick på sparlåga, stort fokus på annat...?

Det framkom tidigt i utredningen att VB levt ett "tufft liv", en utredare som uttryckte sig så. Det verkar tyvärr stämma. Det här är inget normalt och bra liv för en så ung tjej. Har hon blivit utnyttjad av fler? Är det vanligt i Boden att man lever runt med döttrarna till importfruarna? Jag förutsätter nu att VBs mor träffade sin man på en "bar". Det är något jämra snaskigt över alltsammans.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-18 kl. 17:10.
Citera
2013-10-18, 17:05
Medlem
Sidan 1760:

F: Men jag säger så här istället Kristoffer. Hur kommer det sig att det finns blod i din bil?
...
...
H: Ja, men...vem är det som har varit in och sätt in blod i mi...in i min ba...bagagelucka.
..
..
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan?

Lite besvärande för KJ
Citera
2013-10-18, 17:06
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det visar hur verklighetsfrånvänd du är. Bara hittills i oktober har flera mediauppmärksammade mord-fuppar släppts med dylikt material. Senast igår, och jag har till och med lagt upp innehållsförteckningen i det cold case-fallet för tvivlare. Och det är bara de mord som är omskrivna.

Hur var det nu Minimoi - fanns det någon sekretess på bilderna i denna saftiga utredning? Jag skrev själv: Att det kommer vara sekretess på fyndplats- och obduktionsbilder ser jag som självklart.

Hur 'verklighetsfrånvänd' var jag?
Citera
2013-10-18, 17:25
Medlem
MrFolds avatar
Efter att översiktligt gått igenom förhören med "MB" så kan man ju inte säga annat än att det var en jävla tur för honom att polisen fick korn på KJ så pass snabbt. För nog finns här ett antal omständigheter som gör honom till en ganska bra misstänkt... Han har haft en hemlig relation med VB och sen varit mer eller mindre förföljd av henne. Han har häftigt humör och erkänner misshandel av sin fru vid flera tillfällen. Han uppges ha dödshotat en bekant till VB och det finns tydligen också något märkligt SMS från VB på temat att hon tror att han vill döda henne.

Om jag läst rätt så saknas dessutom alibi efter kl 20.40 lördagen den 4 maj, förutom det ömsesidiga mellan honom och hustrun.
Citera
2013-10-18, 17:26
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag missade inte presskonferensen. De hänvisade till rättsentomologen, som i sin rapport skriver 8-18 dagar, det senare mest sannolikt. Det utesluter inte att hon levde 10 maj.
Näst sista sidan i FUP:
Citat:
Händelse inträffad
2013-05-04 15:00 - 2013-05-07 15:55
Brottsbeskrivning
Mord (utan användning av skjutvapen mot kvinna)
...
Händelse inträffad
2013-05-04 : - 2013-05-22 :
Brottsbeskrivning
samt brott mot griftefrid
Citera
2013-10-18, 17:30
Medlem
Det är onekligen en helt annan bild som kommer fram om det mesta nu..

"Vatchareeya Bangsuan
§ I konversationen framgår att Bangsuan och Johansson återupptar kontakten
2012-07-27 efter ett längre uppehåll. Kontakten återupptas på
Bangsuans initiativ.
§ I konversationen framgår att Johansson behandlat Bangsuan mycket
illa under tiden de var tillsammans. Bangsuan mådde då mycket dåligt
och tog nästan livet av sig.
§ I konversationen framgår att Bangsuan är mycket förälskad i MB.
§ I konversationen framgår att Bangsuans dåvarande pojkvän AF ringt hem till MB och berättat om Bangsuan och MB för MBs fru.
§ I konversationen framgår att Johansson känner sig deprimerad 2012-
11-14.
§ I konversationen framgår att Bangsuan mår mycket dåligt 2013-03-06.
Hon skriver att hon grät i fyra dagar och att tror att hon ska gå och
hänga sig.
§ Sista sparade meddelandet är daterat 2013-04-15..."
Citera
2013-10-18, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
De få dialoger som krupit ut gör ju att man undrar återigen om VB kanske också hade något funktionshandikapp, typ aspergers. Verkar vara två udda individer det här, inte så vanligt att unga flickor är intresserade av sådant här avancerat umgänge, men vad det jag? Finns kanske ungdomar som känner igen sig? Söka upp den mest udda, låta sig bindas, umgås sexuellt i en bil med en betydligt äldre man, sms-a snaskiga kommentarer till en gubbtjyv, inget normaldejtande där inte?

Börjar undra vad tjejen varit med om som barn i Thailand? En flicka som inte tar för sig på ett sätt, inga tjejkompisar, men som är synnerligen på i sexuella relationer med inslag av både det ena och det andra. Det stämmer inte med hennes övriga känslomässiga mognad kan man tycka, där hon har svårt att etablera relationer. Var det så här hon var van att leva? Studierna gick på sparlåga, stort fokus på annat...?

Det framkom tidigt i utredningen att VB levt ett "tufft liv", en utredare som uttryckte sig så. Det verkar tyvärr stämma. Det här är inget normalt och bra liv för en så ung tjej. Har hon blivit utnyttjad av fler? Är det vanligt i Boden att man lever runt med döttrarna till importfruarna? Jag förutsätter nu att VBs mor träffade sin man på en "bar". Det är något jämra snaskigt över alltsammans.

Tyvärr så får vi sannolikt aldrig veta.. men jag har en stark känsla att både en och annan har utnyttjat VB sexuellt. Hon var vad man kan förstå väldigt kontaktsökande och det kan vara ett sätt att utnyttja en ung och lite vilsen flicka.

Även hennes sista em i livet är någon form av utnyttjande från KJ och den em/kvällen så går allt överstyr. Phu.. det är en jobbig FUP delvis och man tänker på flickans öde och kanske även dödsångest.
Citera
2013-10-18, 17:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Näst sista sidan i FUP:
Vad har åklagaren för stöd för det påståendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in