2013-10-18, 15:01
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Utvecklingen i Norge torde visa sig mycket gynnsam för SD, det är närmast en tidig julklapp hur man fördelade ministerplatserna i det vackra landet på andra sidan kölen. Bortsett från den ständiga värvningen av SD-röster som vålds- och sexual-brottslingarna Mustafa och Nkomo står för så tror jag att FrP:s massiva framgång kan vara den viktigaste faktorn för SDs vidare tillväxt under kommande år.

Vänta bara tills man börjar genomföra s k skarpa förslag.

Hur tror ni SD kommer att påverkas i opinionen nu när Norge förändras rent politiskt. Vi kan ju räkna med att media kommer vara hårda i sin dom mot vårt grannland, men hur kommer det svenska folket att reagera på det?
2013-10-18, 15:05
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Righted
Hur tror ni SD kommer att påverkas i opinionen nu när Norge förändras rent politiskt. Vi kan ju räkna med att media kommer vara hårda i sin dom mot vårt grannland, men hur kommer det svenska folket att reagera på det?

Beror nog mycket på media. Ska man fortsätta på den inslagna vägen och visa hur hemskt rasistiska norrmännen är när man minskar invandringen och utvisar kriminella så kan det nog påverka den svenska opinionen positivt. Finns ingen vettig människa som tror att Norge är ett djupt rasistiskt land och kan de så kan väl vi också.

Själv tror jag därför man tiger som muren om man inte på omvägar kan kasta lite bajs på FrP som nu senast med den där ministerns minst sagt pinsamma uttalande. Alltså inga specifika artiklar om invandringen eller integrationen.
2013-10-18, 15:17
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Beror nog mycket på media. Ska man fortsätta på den inslagna vägen och visa hur hemskt rasistiska norrmännen är när man minskar invandringen och utvisar kriminella så kan det nog påverka den svenska opinionen positivt. Finns ingen vettig människa som tror att Norge är ett djupt rasistiskt land och kan de så kan väl vi också.

Själv tror jag därför man tiger som muren om man inte på omvägar kan kasta lite bajs på FrP som nu senast med den där ministerns minst sagt pinsamma uttalande. Alltså inga specifika artiklar om invandringen eller integrationen.

Jag funderade i banor kring att om ett norskt lite mer högeralternativ kan sitta i en norsk regering borde även ett svenskt kunna göra det (läs SD). Jag kan tänka mig att förtroende för partiet kan komma att öka, av den anledningen. Det känns inte lika avlägset eller konstigt längre.
2013-10-18, 15:40
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Righted
Jag funderade i banor kring att om ett norskt lite mer högeralternativ kan sitta i en norsk regering borde även ett svenskt kunna göra det (läs SD). Jag kan tänka mig att förtroende för partiet kan komma att öka, av den anledningen. Det känns inte lika avlägset eller konstigt längre.

Jo visst men förvänta dig ingen som helst hjälp av media. Vill minnas att man redan nån dag efter valet i så gott som samtliga tidningar plötsligt började måla upp en helt annan bild av FrP. Nu var det av ett missnöjesparti på högerkanten med gamla anor som drev frågor som sänkt alkoholskatt, samtliga "experter" och även någon partiföreträdare var ense om att några Sverigedemokrater med suspekt bakgrund i vit makt-miljön, nej det var man verkligen inte och därför var jämförelsen helt ointressant.

Detta är alltså samma parti som för bara några veckor var det där hemska Breivik-partiet som trampade med stövlar och piskade upp vindar a la 30-talet. Nu är ju problemet att man fortfarande är ett parti som vill ha mindre invandring, då får samma tidning, möjligen samma "journalist", i sann pk-anda så fort FrP gör något fel åter rycka ut och måla upp dem som rasister. Oy vey...
2013-10-18, 15:56
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Jo visst men förvänta dig ingen som helst hjälp av media. Vill minnas att man redan nån dag efter valet i så gott som samtliga tidningar plötsligt började måla upp en helt annan bild av FrP. Nu var det av ett missnöjesparti på högerkanten med gamla anor som drev frågor som sänkt alkoholskatt, samtliga "experter" och även någon partiföreträdare var ense om att några Sverigedemokrater med suspekt bakgrund i vit makt-miljön, nej det var man verkligen inte och därför var jämförelsen helt ointressant.

Detta är alltså samma parti som för bara några veckor var det där hemska Breivik-partiet som trampade med stövlar och piskade upp vindar a la 30-talet. Nu är ju problemet att man fortfarande är ett parti som vill ha mindre invandring, då får samma tidning, möjligen samma "journalist", i sann pk-anda så fort FrP gör något fel åter rycka ut och måla upp dem som rasister. Oy vey...

Komiskt. Svensk media förnekar sig ej! Oavsett ska det bli spännande att se hur det utvecklas i Norge och om eller hur Sverige påverkas av det.
2013-10-18, 16:16
Medlem
Fula Gubbens avatar
Problemet för PK-muppar och döende MSM-politruker är att Norge ligger alldeles för nära Sverige, på alla plan, för att svenskar ska gå på någon som helst smutskastning eller lögnaktiga vinklingar. Svensken *vet* var han har norrmannen, och det går inte att rucka på. Det informella utbytet mellan länderna är dessutom mycket stort.

Därför är FrP:s framgång ännu en mardröm för mångkulturella Bror Duktig i svensk politik och dinosaurie-media.

Troligast är, som skrivs ovan, att man rapporterar så lite som möjligt från Norge. Detta funkar inte heller, men är sannolikt det minst skadliga alternativt... om man är en Sverige-hatande PK-mupp. Ett annat alternativ är att skjuta sig för pannan.

Alla Sverige-vänner bör känna sig manade att informera och hålla sig informerade om vad norrmännen gör med sin invandringspolitik. Norges sak är vår.
2013-10-18, 16:17
Medlem
Steff83s avatar
Vi får väl se vilken utveckling det tar först nu..men jag tror att detta som hänt i Norge är stor, stor huvudbry för hela det svenska etablissemanget..och än mer ifall det börjar händer grejer i flykting och asylpolitiken..Norge är vårt allra närmsta grannland i flest katergorier. Det är något speciellt.Dom är våra bröder/Systrar som känslomässigt står gemene svensk närmast av grannfolken, jmf med Danmark som mest har en regional inverkan i Skåne mest, men som makteliten kan slå ner och vifta bort som empatilösa elakingar utan problem.

Med Norge blir det tuffare för PK-eliten, helt klart. Det går inte att på ett trovärdigt sätt utmåla norrmän som elaka dödsknarkrasister helt enkelt...Antagligen blir det tystnad skulle jag tro. Eller iaf ingen uppståndelse...Tror knappast någon svensk politiker vågar ta strid med Siv Jensen..som tex Lars Leijonborg gjorde i TV-debattduell med Pia Kjärsgaard när det begav sig, om ni minns det?

http://www.youtube.com/watch?v=9XqvhPj2idU
2013-10-18, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Inte för att vara sån men... Du verkar ju dra väldigt stora slutsatser från vad du läst i tidningen och liknande men säger ändå att folk inte litar på dem?

Jag kände inte igen det där inlägget först, vilket berodde på att jag tydligen skrev det i maj i år(!). Men visst, det beskriver fortfarande utmärkt min syn på vad som är bäst för SD visavi media.

Att tabloiderna har ett mycket lågt förtroende hos befolkningen (under 15%) är inte en åsikt utan ett faktum, liksom att de hittills gjort allt för att sänka SD utan att lyckas. Tiden är alltså väl mogen för nästa steg: Att flytta fram positionerna och agera med ökad självsäkerhet. Att låta pressen förstå att det är nya tider i antågande, ett nytt paradigm på gång och DÄRMED SNABBA PÅ ÖVERGÅNGEN.

Det handlar inte om att vara rabiat, aggressiv eller arg - tvärtom. Siv Jensen, Farage eller andra partiledare ute i Europa är inte förebilder för att de är fradgande karikatyrer utan för att de är rakryggade vinnare som vet att de har opinionen med sig på ett sätt som motståndarna inte har.

Är det ett ord som SD bör använda tusen gånger om dagen så är det "normaleuropeisk" eller "normalnordisk" för att inskärpa hos allmänheten och den styrande klicken att den styrande klicken är de riktiga extremisterna, inte SD.
2013-10-18, 20:20
Medlem
shogun-rs avatar
Ser ut som att "Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack." skall göra en ny attack för att komma under 370 000.
2013-10-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Ser ut som att "Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack." skall göra en ny attack för att komma under 370 000.

Ja de minskade med en person när Elin Krantz blev våldtäktsmördad av en neger i Biskopsgården. Undrar just hur många andra naiva tjejer som har klickat på gilla på Facebook i "Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack" ?

Sverigedemokraterna i riksdagen ja tack ökar däremot dag för dag. På ett år så har de ökat med 20.000 likes.
2013-10-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag kände inte igen det där inlägget först, vilket berodde på att jag tydligen skrev det i maj i år(!). Men visst, det beskriver fortfarande utmärkt min syn på vad som är bäst för SD visavi media.

Att tabloiderna har ett mycket lågt förtroende hos befolkningen (under 15%) är inte en åsikt utan ett faktum, liksom att de hittills gjort allt för att sänka SD utan att lyckas. Tiden är alltså väl mogen för nästa steg: Att flytta fram positionerna och agera med ökad självsäkerhet. Att låta pressen förstå att det är nya tider i antågande, ett nytt paradigm på gång och DÄRMED SNABBA PÅ ÖVERGÅNGEN.

Det handlar inte om att vara rabiat, aggressiv eller arg - tvärtom. Siv Jensen, Farage eller andra partiledare ute i Europa är inte förebilder för att de är fradgande karikatyrer utan för att de är rakryggade vinnare som vet att de har opinionen med sig på ett sätt som motståndarna inte har.

Är det ett ord som SD bör använda tusen gånger om dagen så är det "normaleuropeisk" eller "normalnordisk" för att inskärpa hos allmänheten och den styrande klicken att den styrande klicken är de riktiga extremisterna, inte SD.

Såg du Kent Ekeroth i riksdagen häromdagen, är det lite den stilen du menar du vill ha?
2013-10-18, 21:42
Medlem
Steff83s avatar
Ser ni Skavlan!!? Öz eller vad fan han heter..och Jens Stoltenberg...Stoltenberg läxar upp honom att FrP inte kan kallas rasister!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in