Citat:
Ursprungligen postat av
Askydra
Inte för att vara sån men... Du verkar ju dra väldigt stora slutsatser från vad du läst i tidningen och liknande men säger ändå att folk inte litar på dem?
Jag kände inte igen det där inlägget först, vilket berodde på att jag tydligen skrev det i maj i år(!). Men visst, det beskriver fortfarande utmärkt min syn på vad som är bäst för SD visavi media.
Att tabloiderna har ett mycket lågt förtroende hos befolkningen (under 15%) är inte en åsikt utan ett faktum, liksom att de hittills gjort allt för att sänka SD utan att lyckas. Tiden är alltså väl mogen för nästa steg: Att flytta fram positionerna och agera med ökad självsäkerhet. Att låta pressen förstå att det är nya tider i antågande, ett nytt paradigm på gång och DÄRMED SNABBA PÅ ÖVERGÅNGEN.
Det handlar inte om att vara rabiat, aggressiv eller arg - tvärtom. Siv Jensen, Farage eller andra partiledare ute i Europa är inte förebilder för att de är fradgande karikatyrer utan för att de är rakryggade vinnare som vet att de har opinionen med sig på ett sätt som motståndarna inte har.
Är det ett ord som SD bör använda tusen gånger om dagen så är det "normaleuropeisk" eller "normalnordisk" för att inskärpa hos allmänheten och den styrande klicken att den styrande klicken är de riktiga extremisterna, inte SD.