2013-10-03, 21:35
Medlem
lillefisks avatar
Jag måste säga att jag tycker Kristoffer Triumf är Sveriges vassaste journalist. Att genom respekt lyssna och låta gästen prata till punkt lyckas han briljant skapa en mycket intressant intervju i varje program. Jag hörde nån gång (om det var i Filip och Fredriks eller Alex och Sigges podcast kommer jag inte ihåg) att David Batra inte riktigt kände sig bekväm då Kristoffer var tyst när han egentligen svarat klart på frågan och kände sig då tvungen att fortsätta prata vilket ledde till att han sa lite mer än vad han egentligen hade velat. Ni har säkert tagit upp det här i tråden men jag tycker verkligen att det är värt att nämna! Sen själva tempot är mycket behagligt. Jag blir lugn utav att lyssna på det och det är rent kvalitetsmässigt bättre och intressantare än de flesta "sommar i p1" som jag upplever har samma innehåll men inte samma upplägg.

Betyget på en femgradig skala blir utan tvekan fem.
Citera
2013-10-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillefisk
Jag måste säga att jag tycker Kristoffer Triumf är Sveriges vassaste journalist. Att genom respekt lyssna och låta gästen prata till punkt lyckas han briljant skapa en mycket intressant intervju i varje program. Jag hörde nån gång (om det var i Filip och Fredriks eller Alex och Sigges podcast kommer jag inte ihåg) att David Batra inte riktigt kände sig bekväm då Kristoffer var tyst när han egentligen svarat klart på frågan och kände sig då tvungen att fortsätta prata vilket ledde till att han sa lite mer än vad han egentligen hade velat. Ni har säkert tagit upp det här i tråden men jag tycker verkligen att det är värt att nämna! Sen själva tempot är mycket behagligt. Jag blir lugn utav att lyssna på det och det är rent kvalitetsmässigt bättre och intressantare än de flesta "sommar i p1" som jag upplever har samma innehåll men inte samma upplägg.

Betyget på en femgradig skala blir utan tvekan fem.

En jounarlist som tycker att dedär med researach är något man kan strunta i, som älskar att prata om sig själv och gärna upprepa det i nästkommande program. Självklart är det trevligt att han låter gästen tala ut, men o andra sidan är ju programmen en timme långa också, för mig blir det bara en massa upprepningar d'r jag får veta saker jag redan visste, gäller i princip varje gäst
Citera
2013-10-03, 22:42
Medlem
lillefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
En jounarlist som tycker att dedär med researach är något man kan strunta i, som älskar att prata om sig själv och gärna upprepa det i nästkommande program. Självklart är det trevligt att han låter gästen tala ut, men o andra sidan är ju programmen en timme långa också, för mig blir det bara en massa upprepningar d'r jag får veta saker jag redan visste, gäller i princip varje gäst

Alla är vi olika och tycker olika och tur är väl det! Jag älskar verkligen värvet i alla fall! Jag upplever att Kristoffer är självsäker men inte självgod. Som journalist måste man vara självsäker och lita på det man ska fråga antar jag. Att han inte gräver så mycket kanske det finns en tanke i, han vill kanske bli förvånad av vad gästen har att säga och vill höra det för första gången för han fungerar bäst då och kan ställa frågor ifrån människor som aldrig hört talas om gästens perspektiv. Långsökt? Javisst, men ändå värt att i alla fall försöka att försvara! Tycker Kristoffer gör ett utomordentligt jobb.
Citera
2013-10-09, 13:30
Medlem
Bubba-Joes avatar
Jag tycker att intervjun med Steve Angello var jävligt bra, i alla fall! Det var inte samma torra frågor som det alltid brukar vara, och jag fick faktiskt en helt annan bild av Herr Angello än vad jag tidigare haft.
Citera
2013-10-09, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba-Joe
Jag tycker att intervjun med Steve Angello var jävligt bra, i alla fall! Det var inte samma torra frågor som det alltid brukar vara, och jag fick faktiskt en helt annan bild av Herr Angello än vad jag tidigare haft.

Ganska "tungt" intervjuobjekt Triumf lyckats landa. Men kändes han inte lite väl motsägelsefull stundtals? Visst, jag tycker också att den var bra (förutom vissa uteblivna och uppenbara följdfrågor såklart!) men att Angello ville "krydda" lite extra. I synnerhet när han berättade om skolgången.

Förmodligen mjuknade han efter att ha snackat en stund, är nog ganska tungt att behöva återge uppväxten när den var så pass traumatisk. Men det var nog skönt efteråt.
Citera
2013-10-09, 20:06
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillefisk
Alla är vi olika och tycker olika och tur är väl det! Jag älskar verkligen värvet i alla fall! Jag upplever att Kristoffer är självsäker men inte självgod. Som journalist måste man vara självsäker och lita på det man ska fråga antar jag. Att han inte gräver så mycket kanske det finns en tanke i, han vill kanske bli förvånad av vad gästen har att säga och vill höra det för första gången för han fungerar bäst då och kan ställa frågor ifrån människor som aldrig hört talas om gästens perspektiv. Långsökt? Javisst, men ändå värt att i alla fall försöka att försvara! Tycker Kristoffer gör ett utomordentligt jobb.

Självsäker? Tycker han darrar som ett asplöv mellan varven och vågar verkligen inte trycka på vissa frågor och ursäktas sig i väldigt stor skala när frågan är minsta lilla skavande. Hans avsaknas av research börjar verkligen bli påtagligt irriterande då varje intervju är en chansning som helt beror på om den han intervjuar är på humör eller inte. Det värde som Kristoffer tillför är verkligen minimalt i rätt många av intervjuerna.
Citera
2013-10-10, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tycker i regel intervjuerna är mer intressanta ju mer okända de intervjuade är.

Triumf borde gå tillbaka till att enbart intervjua media-doldisar, ståuppare, producenter osv.
Helt rätt, var det som i början gjorde värvet intressant, att när det funkade bra kunde man upptäcka nya personligheter som man aldrig förr hade hört talas om.
Vem fan vill höra ett par lama frågor till maria montizami eller vad fan hon heter. Finns det något som helst berättigande till att intervjua de som redan alla känner till med samma gamla tråkiga frågor? Att de vill komma hem till lama triumf förstår jag, ryktet går att de får "prata ut" och kommer klippas precis som de själva vill. Så klart alla vill ställa upp. Inte det minsta farligt. Precis som alla vill ha det. Nyskapande my ass.
Fy fan vilket skit den så kallade nya generationen inom media skapar nu. FochF levererar fortfarande med podcasten men resten är ju ren jävla dynga. Hur länge kommer femman finansiera skiten?

Alex och sigge, polarna! Sigge klipparen (klipper även ff) och som hela tiden refereras till som ett geni..
har startat en youtube kanal där de två har fått storhetsvansinne och tror sig vara komiker dessutom tror de sig ha uppfunnit ett nytt format då de inte har kunnat klippa ner sina tråkiga 30sekunders sketcher från tio minuter till just det: trettio sekunder.
Citera
2013-10-18, 12:18
Medlem
MrDepleteds avatar
Ang senaste avsnittet, det med Jenny Wilson. Är inte hon gammal dansbandssångerska (eller blandar jag ihop henne med någon annan Jenny?)? Det togs inte upp öht såvitt jag hörde. Kan dock ha missat det. Passar väl inte in med hennes kreddiga konstnärsimage antar jag
Citera
2013-10-18, 12:31
Medlem
flingborrs avatar
Jag är lite besviken över att han inte gräver mer i alla smaskiga saker. Som te x droger som gästerna själva tar upp. Triumf ignorerar det och går vidare det stör mig enormt!!!
Har dock bara lyssnat på 10 st hittills och det följer samma mönster.

Vem är er drömgäst? Jag skulle vilja lyssna på Gw och Persbrandt.
Citera
2013-10-19, 14:00
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flingborr
Jag är lite besviken över att han inte gräver mer i alla smaskiga saker. Som te x droger som gästerna själva tar upp. Triumf ignorerar det och går vidare det stör mig enormt!!!
Har dock bara lyssnat på 10 st hittills och det följer samma mönster.

Vem är er drömgäst? Jag skulle vilja lyssna på Gw och Persbrandt.
Håller med. Tycker det känns lite fjantigt att han gång på gång ska påpeka att han är nykterist och att alla minsann borde vara det. Lite Cissi Wallinskt om du frågar mig.

Den realstiska drömgästen vore Håkan Hellström, Joel Kinnamann och Alexander Skarsgård.

Orealstiska är Zlatan Ibrahimovic och James Hetfield.
Citera
2013-10-19, 14:24
Medlem
Hahaha quizkväll på brothers, ja herregud..
Citera
2013-10-23, 04:40
Medlem
HerrVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det värde som Kristoffer tillför är verkligen minimalt i rätt många av intervjuerna.
Håller verkligen med dig här. Värvet är en härlig podcast och inte minst en bra idé, men ju fler avsnitt jag lyssnar på desto mer övertygad blir jag att det finns hundratals andra personer som skulle kunna göra intervjuerna minst lika bra.

Jag tycker dock inte att Triumf är tillräckligt dålig för att det inte är värt att lyssna på när det är någon intressant intervjugäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in