2013-10-23, 09:28
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrV
Håller verkligen med dig här. Värvet är en härlig podcast och inte minst en bra idé, men ju fler avsnitt jag lyssnar på desto mer övertygad blir jag att det finns hundratals andra personer som skulle kunna göra intervjuerna minst lika bra.

Jag tycker dock inte att Triumf är tillräckligt dålig för att det inte är värt att lyssna på när det är någon intressant intervjugäst.

Triumf är helt utlämnad till intervjuobjecktet och kan inte styra en invtervju som är på väg åt fel hell eller som dyker vilket gör att risken för lågvattenmärken likt Ebbot intervjun alltid kommer att förekomma.

Alla intervjuer som jag gillar i värvet har varit där intervjupersonen har bjudit på sig själv och varit den som mer eller mindre har hållt i den röda tråden.
Citera
2013-10-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Ang senaste avsnittet, det med Jenny Wilson. Är inte hon gammal dansbandssångerska (eller blandar jag ihop henne med någon annan Jenny?)? Det togs inte upp öht såvitt jag hörde. Kan dock ha missat det. Passar väl inte in med hennes kreddiga konstnärsimage antar jag

Haha du blandar nog ihop henne med Jenny Silver/Jenny Öhlund...
Citera
2013-10-24, 23:54
Medlem
Jag tycker allt fler börjar kännas mer och mer ditplacerade av skivbolag etc
Jenny Wilson - skivsläpp i dagarna
Eric Gadd - skivsläpp i dagarna
Ebbot - ska vara med i så mycket bättre
Bea uusma - har precis släppt bok tror jag
Winnerbäck - skivsläpp

Dom här spontana sköna intervjuerna verkar bara bli färre och färre

Sätter en bättre slant på att vi snart ser fler intervjuer med deltagare i så mycket bättre
Citera
2013-10-26, 02:53
Medlem
Kan ju bero på att folk är mer benägna till att tacka ja inför ett släpp för att "göra press"

Citat:
Ursprungligen postat av Kjell-Britt
Jag tycker allt fler börjar kännas mer och mer ditplacerade av skivbolag etc
Jenny Wilson - skivsläpp i dagarna
Eric Gadd - skivsläpp i dagarna
Ebbot - ska vara med i så mycket bättre
Bea uusma - har precis släppt bok tror jag
Winnerbäck - skivsläpp

Dom här spontana sköna intervjuerna verkar bara bli färre och färre

Sätter en bättre slant på att vi snart ser fler intervjuer med deltagare i så mycket bättre
Citera
2013-10-29, 04:53
Medlem
B´stards avatar
Nä, nu får han allt ta o skaffa lite grundläggande fakta om sina intervjuobjekt, att fråga 54-åriga Michael Bindefeld om hans mamma fortfarande jobbar...
Citera
2013-10-29, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Nä, nu får han allt ta o skaffa lite grundläggande fakta om sina intervjuobjekt, att fråga 54-åriga Michael Bindefeld om hans mamma fortfarande jobbar...

Tycker det va lite roligt att han säger att han är anti-jantelag men upprepade gånger säger att Micael Bindefeldt kör en VÄLDIGT DYR BIL. iofs kanske det va för att försvara sig men endå.
Citera
2013-10-29, 09:58
Medlem
leenies avatar
Ledins intervju tappade jag intresset for och slutade lyssna pa efter bara 20 minuter.

Angellos intervju lyssnade jag pa idag och tycker att den var hyfsat vardelos. Triumf klarar aldrig av att stalla de lite obekvama fragorna. Nar angello sager att han holl pa med "bus" upprepade ganger och sedan kommer det fram att det var inbrott och skadegorelse bland annat (vilket inte jag klassar som "bus" men jag ar val gammeldags av mig) - varfor probar inte Triumf och fragar VARFOR och graver lite mer i det? Tamt.

Lyssnade ocksa pa Bea Uusma haromdagen och tyckte den var okej - men mest tack vare att jag gillar Uusma da.
Citera
2013-10-29, 12:26
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leenie
Ledins intervju tappade jag intresset for och slutade lyssna pa efter bara 20 minuter.

Angellos intervju lyssnade jag pa idag och tycker att den var hyfsat vardelos. Triumf klarar aldrig av att stalla de lite obekvama fragorna. Nar angello sager att han holl pa med "bus" upprepade ganger och sedan kommer det fram att det var inbrott och skadegorelse bland annat (vilket inte jag klassar som "bus" men jag ar val gammeldags av mig) - varfor probar inte Triumf och fragar VARFOR och graver lite mer i det? Tamt.

Lyssnade ocksa pa Bea Uusma haromdagen och tyckte den var okej - men mest tack vare att jag gillar Uusma da.

Både Bea & Henrik är väldigt trevliga att lyssna på, utan att de för den skulle säger något speciellt. Det är bra flyt och med en tydlig röd linje. Jämför det ex med Angelo intervjun där han konstant slänger in menlösa lixoms som stör lyssningsflytet. För att inte snacka om Ebbot intervjun...
Citera
2013-10-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Kan ju bero på att folk är mer benägna till att tacka ja inför ett släpp för att "göra press"
Ja, det är klart.
Men om man jämför värvet idag med värvet i början så kändes den mer "genuin" då. Lite mer djuplodande samtal, intervjuobjekt som öppnade upp sig.
Citera
2013-10-31, 22:44
Medlem
Det håller jag med om! Det finns ingen struktur i formatet för intervjuerna. Det verkar bli lite som det blir när Triumf intervjuar. Tycker av någon anledning att intervjuerna var bättre i början av serien. Vet inte riktigt vad det beror på..

Citat:
Ursprungligen postat av Kjell-Britt
Ja, det är klart.
Men om man jämför värvet idag med värvet i början så kändes den mer "genuin" då. Lite mer djuplodande samtal, intervjuobjekt som öppnade upp sig.
Citera
2013-11-04, 07:54
Medlem
Flowerhazes avatar
Varje avsnitt är ett kallprat på 80 minuter, skulle vilja att Triumpf läste på mer och gick djupare. Ställa följdfrågor och inte bara svara med "Okej, jag förstår". Kanske gå någon kurs i intervjuteknik?
Citera
2013-11-04, 10:42
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flowerhaze
Varje avsnitt är ett kallprat på 80 minuter, skulle vilja att Triumpf läste på mer och gick djupare. Ställa följdfrågor och inte bara svara med "Okej, jag förstår". Kanske gå någon kurs i intervjuteknik?

ja - eller den klassiska "ok, KUL".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in