2013-09-19, 20:30
Medlem
Winnerbäck-intervjun var som flera påpekat, bättre än på länge, men med det sagt har han kvar sina stora brister, att han i grunden är en dålig intervjuare.

Visst, vid första inblick så vaggas man in i tron att han denna gång skulle vara lite mera påläst men ju längre intervjun blev så blev det pinsamt uppenbart att hans kunnande om Winnerbäck på sin höjd sträcker sig tillbaka något år. När Winnerbäck drar parareller till förr så är åter igen Triump helt och hållet förlorad och missar då givetvis att ställa intrresanta frågor och kopplingar. Jag hade velat höra mer om Winnerbäcks lite anti-kommersiella tankar, de som inte nödvändigtvis har med spons att göra utan vanlig medial marknadsföring, kanske framträdandet i Skavlan som exempel.

Förstår inte hur man kan vara så dåligt Förberedd som han alltid är och blir smått äcklad av hans hela tiden återkommande grej med att få berätta om sig själv och sina patetiska försök till fördjupningar kring ångest och missbruk. Så himla synd för Winnerbäck har förmodligen aldrig varit så öppensinnad som här, jag skämdes nästan med honom under en del frågor även om det bitvis också var bra
Citera
2013-09-19, 21:04
Medlem
robomans avatar
Det blev lite tydligt, för mig som i alla fall har lite koll på Winnerbäck, när Triumf till och med nämnde Anders "Ankan" Johansson, utan att ett ord nämndes om att Winnerbäck och Johansson var del av samma band en gång i tiden. Det är ju kuriosa-guld!
Citera
2013-09-21, 19:53
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Winnerbäck-intervjun var som flera påpekat, bättre än på länge, men med det sagt har han kvar sina stora brister, att han i grunden är en dålig intervjuare.

Visst, vid första inblick så vaggas man in i tron att han denna gång skulle vara lite mera påläst men ju längre intervjun blev så blev det pinsamt uppenbart att hans kunnande om Winnerbäck på sin höjd sträcker sig tillbaka något år. När Winnerbäck drar parareller till förr så är åter igen Triump helt och hållet förlorad och missar då givetvis att ställa intrresanta frågor och kopplingar. Jag hade velat höra mer om Winnerbäcks lite anti-kommersiella tankar, de som inte nödvändigtvis har med spons att göra utan vanlig medial marknadsföring, kanske framträdandet i Skavlan som exempel.

Förstår inte hur man kan vara så dåligt Förberedd som han alltid är och blir smått äcklad av hans hela tiden återkommande grej med att få berätta om sig själv och sina patetiska försök till fördjupningar kring ångest och missbruk. Så himla synd för Winnerbäck har förmodligen aldrig varit så öppensinnad som här, jag skämdes nästan med honom under en del frågor även om det bitvis också var bra

Hur tog sig hans alkoholmissbruk egentligen uttryck? Jag har mest fått uppfattningen att han besökte krogen ett par gånger för ofta. Jag kan ha fel dock.

Och, nog för att det kan vara ett bekymmer men det är knappast något att breda ut sig om. Om det nu var så.
Senast redigerad av snillet_1 2013-09-21 kl. 19:56.
Citera
2013-09-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur tog sig hans alkoholmissbruk egentligen uttryck? Jag har mest fått uppfattningen att han besökte krogen ett par gånger för ofta. Jag kan ha fel dock.

Och, nog för att det kan vara ett bekymmer men det är knappast något att breda ut sig om. Om det nu var så.

Jo, visst är det tröttsamt när han i varje avsnitt ska stoltsera med sin "mörka period".
Citera
2013-09-21, 21:15
Medlem
Falcãos avatar
Jo, det är rätt trist. Hans snack om sitt missbruk verkar mest handla om att hans idol Marc Maron är en gammal knarkare. Skillnaden är väl dock att då Maron körde hårt i 20 år och har massor av stories att berätta så verkar Triumfs historier i princip gå ut på att han i tjugoårsåldern ibland drack lite mycket och provade tjack ett par gånger...
Citera
2013-09-23, 21:37
Medlem
HUr många avsnitt av podcasten finns det nu? 80?
I hur många avsnitt har vi fått höra att:
  1. triumf går/har gått i terapi
  2. trimuf äter antidepressiva och vill få den han intervjuar att också göra det
  3. triumf pratar om sin tid som alkoholist
  4. oavsett vem han intervjuar lyckas han alltid med att relatera, fast vara lite värre
Citera
2013-09-24, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell-Britt
  4. oavsett vem han intervjuar lyckas han alltid med att relatera, fast vara lite värre

Exakt! Andledningen till att dessa alltid återkommer är ju för att han är så lat. Han gör ju aldrig någon vettig research inför någon intervju och då fyller han ut med dedär
Citera
2013-09-25, 03:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Han är definitivt inne i en våg av extremt breda svennebanankändisar i alla fall. Om de sedan är bättre går ju att diskutera...

Vem skulle du vilja ha i Värvet?
Citera
2013-09-26, 13:14
Medlem
leenies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjell-Britt

amen. Sa himla trottsamt. Hade varit intressant att se om lyssnarsiffrorna gatt ner och i sa fall hur mycket.
Citera
2013-09-26, 14:55
Medlem
swimp78s avatar
Jag tycker i regel intervjuerna är mer intressanta ju mer okända de intervjuade är.

Triumf borde gå tillbaka till att enbart intervjua media-doldisar, ståuppare, producenter osv.
Citera
2013-09-28, 17:35
Medlem
mogwai77s avatar
När jag såg att Nina Persson skulle bli intervjuad blev jag lite skeptisk. Mest för att jag hon verkar inte vara intervju vänlig men ack vad fel man hade. En av de bästa intervjuerna jag har hört på Värvet.
Citera
2013-09-29, 01:21
Medlem
Tomas ledin-intervjun var ju en av de absolut sämsta som gjorts och bekräftar åter igen programmets svagheter. Inte för att jag är något fan av hans musik, men har man en så pass etablerad artist med en sån lång bakrund så måste man väl förfan anstränga sig lite för att få ut lite nya svar.

i princip hela programmet var ju en kronologisk genomgång av en massa händelser som Ledin redan ältat en massa gånger, även för mig som icke-fan av hans musik så blir ju hela intervjun en massa upprepningar av saker han pratat om så många gånger förut. Inte ens jubileumsshowen som han dragit runt med i ett par år verkade Triumf ha noterat, eller ledins genombrott, blir så sjukt irreterad på att han alltid ska framstå som en förvirrad fågelholk och vara så jävla banal i sitt tillvägagångssätt. Nu har jag lyssnat färdigt på Värvet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in