Citat:
Ursprungligen postat av
tryffel
Winnerbäck-intervjun var som flera påpekat, bättre än på länge, men med det sagt har han kvar sina stora brister, att han i grunden är en dålig intervjuare.
Visst, vid första inblick så vaggas man in i tron att han denna gång skulle vara lite mera påläst men ju längre intervjun blev så blev det pinsamt uppenbart att hans kunnande om Winnerbäck på sin höjd sträcker sig tillbaka något år. När Winnerbäck drar parareller till förr så är åter igen Triump helt och hållet förlorad och missar då givetvis att ställa intrresanta frågor och kopplingar. Jag hade velat höra mer om Winnerbäcks lite anti-kommersiella tankar, de som inte nödvändigtvis har med spons att göra utan vanlig medial marknadsföring, kanske framträdandet i Skavlan som exempel.
Förstår inte hur man kan vara så dåligt Förberedd som han alltid är och blir smått äcklad av hans hela tiden återkommande grej med att få berätta om sig själv och sina patetiska försök till fördjupningar kring ångest och missbruk. Så himla synd för Winnerbäck har förmodligen aldrig varit så öppensinnad som här, jag skämdes nästan med honom under en del frågor även om det bitvis också var bra
Hur tog sig hans alkoholmissbruk egentligen uttryck? Jag har mest fått uppfattningen att han besökte krogen ett par gånger för ofta. Jag kan ha fel dock.
Och, nog för att det kan vara ett bekymmer men det är knappast något att breda ut sig om. Om det nu var så.