Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Just den reservationen gör att jag är övertygad om att det inte blir utfallet här. Om en person bevisligen har bragts om livet, och en annan person kan bindas till att ha styckat kroppen, räcker det för att döma denna för mord. Vare sig Linda Chen eller Catrin da Costa kunde bevisas ha bragts om livet.
Om domstolen anser att indicierna räcker för att döma KJ i avsaknad av mordplats, styckplats och mordvapen är en annan femma. Det vill jag inte uttala mig om innan jag har läst FUP:en. Men om KJ frias från att ha dödat VB, är jag övertygad om att han frias fullständigt.
Och det är väl inte så sannolikt med tanke på blodfynden, tejpfynden och att han medgivit att han vistats i huset där benen hittades några dagar senare.
Tillsammans med alla andra omständigheter som kanske inte kan anses bevisa något men ändå ger en viss indikation åt ett håll, en indicie, som exempelvis att han var den sista som såg henne, hans beteende, hans ovilja att svara på frågor och hans oförmåga att ge förklaringar.
SOS samtal 17:09, skrik från lägenheten som hörts av 3 grannar/personer, historik och eventull diagnostik.