2013-10-18, 09:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vad tror du kan vara åklagarens skäl att begära detta?

Kan det möjligtvis bero på den misstänktes person och eventuella diagnoser som gör att man innan hans förhör låter experter få lämna information om bevisningen så han bättre förstår vad som ligger honom till last?
Jag vet faktiskt inte alls. Alla sakkunniga ska höras före KJ. Jag frågade om det kan vara fulspel från åklagaren, men jag förstår inte alls hur det skulle gå till.
Citera
2013-10-18, 09:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag vet faktiskt inte alls. Alla sakkunniga ska höras före KJ. Jag frågade om det kan vara fulspel från åklagaren, men jag förstår inte alls hur det skulle gå till.

Aha, alla sakkunniga.

Kan man tänka sig att de har för avsikt att pressa fram ett erkännande efter att den tilltalade fått ta del av all bevisning?

Det innebär förvisso också att rätten är införstådd med bevisningen innan den tilltalade svarar och då är hans svar mer talande för rätten, vilket jag såg nu att även MrFold var inne på.
Citera
2013-10-18, 09:42
Medlem
Citat:
Aha, alla sakkunniga.

Kan man tänka sig att de har för avsikt att pressa fram ett erkännande efter att den tilltalade fått ta del av all bevisning?

Det innebär förvisso också att rätten är införstådd med bevisningen innan den tilltalade svarar och då är hans svar mer talande för rätten, vilket jag såg nu att även MrFold var inne på.

GM verkar inte vara så talförd.
Citera
2013-10-18, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är du snäll och länka. Tack.

http://mobil.kuriren.nu/default.aspx?id=7005437&p=

Finns tidigare länkar i tråden som ej är från mobil några sidor bak.
Citera
2013-10-18, 09:53
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Det skulle förklara en tejpbit, möjligen två, men inte tio.

NK: Tejpen som kan få åtalet att hålla

Nä, är det så många bitar, så är det svårt att få mitt scenario att hänga ihop. Minst sagt. Två hade jag kunnat leva med.
Citera
2013-10-18, 09:55
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Nä, är det så många bitar, så är det svårt att få mitt scenario att hänga ihop. Minst sagt. Två hade jag kunnat leva med.

I avvaktan på fakta från FUP, finns det någon information angiven om hur långa och breda tejpbitarna är som hittades på VB?
Citera
2013-10-18, 09:56
Medlem
Citat:
Det ser ut som en sittplats, men inte samma sittplats som på Expressens film. Dynorna ser tjockare ut på filmen, och väggen bakom är vit.

var ser du en vägg på denna bild?
Citera
2013-10-18, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
http://mobil.kuriren.nu/default.aspx?id=7005437&p=

Finns tidigare länkar i tråden som ej är från mobil några sidor bak.

Tack. Den förundersökningen gav inte mycket.
Citera
2013-10-18, 09:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pruttochbajs
var ser du en vägg på denna bild?
Det bruna tror jag är en vägg.
Citera
2013-10-18, 10:05
Medlem
Citat:

ser du en brun vägg på denna bild också? givetvis så är det bruna en del av den aktuella möbeln (fåtölj eller soffa).

http://i182.photobucket.com/albums/x128/Unenugy/Livingroom/AS/G1K/2fe4ea13.jpg
Citera
2013-10-18, 10:06
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ang bruna "skinnsoffan" så tycker jag det ser ut som framkanten på sittdynan på en läderklädd bilstol. Var det inte prat om att man hade hittat en mindre besudling på annan plats i bilen? I vart fall var det spekulationer kring detta, men det kanske blev en trådsanning. Lite svårt att hänga med i alla turer. Jag tycker i vart fall att tjockleken på "dynan" stämmer väl överens med dynan på en bilstol samt att skinnet är väldigt tajt/sträckt vilket det oftast är på bilar. Jag får svårt att få ihop det med en soffa, vilken del av soffan det skulle vara isf. KJ kan ju dessutom ha haft överdragsklädsel på bilstolarna och därför missat denna fläck själv.

Bara en tanke.
Citera
2013-10-18, 10:07
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Vad tror du kan vara åklagarens skäl att begära detta?

Kan det möjligtvis bero på den misstänktes person och eventuella diagnoser som gör att man innan hans förhör låter experter få lämna information om bevisningen så han bättre förstår vad som ligger honom till last?

Jag har funderat i samma banor.

Hittills har ju bevisen uppenbarats för KJ genom poliser, i förhör och successivt under utredningen.

Om åklagarsidan exempelvis har fått uppfattningen att KJ ser direkt antagonistiskt på och misstror poliser, men är svag för auktoriteter i övrigt och dessutom vill ta tillfället i akt att - på ett koncentrerat sätt - visa på att den tekniska bevisningen fördelar sig på olika delar av gärningen, så skulle de kunna slå flera flugor i en smäll med denna ordning.

Bevisningen skulle kanske uppfattas som mer objektiv, bilda en hyfsat sammanhängande kedja, påverka KJ och ge honom intrycket att det inte lönar sig att neka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in