2013-10-13, 18:44
Medlem
Dubbelfels avatar
Roger Pettersson överträffade sig själv i morse.

5 sekunder in i första ronden.
- Jag är helt övertygad om att Bradley kommer att vinna matchen.

30 sekunder kvar av första ronden.
- Bradley öppnade bäst, men jag är helt övertygad om att Marquez vann ronden.

5 sekunder in i andra ronden.
- Jag är helt övertygad om att Marquez kommer att vinna matchen. Jag trodde annorlunda i början av matchen, men nu ser jag hur hårt Marquez slår.

Däremellan yrade han på sedvanligt maner. Förklarade bland annat att han satt tyst mellan två ronder så att alla spansktalande tittare skulle få höra vad Marquez hörna sa, men pladdrade desto mer när kameran var i Bradleys engelskspråkiga hörna.

Jag har aldrig varit med om att en kommentator förstör en sportupplevelse på det sätt som han gör.
Citera
2013-10-13, 18:48
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Roger Pettersson överträffade sig själv i morse.

5 sekunder in i första ronden.
- Jag är helt övertygad om att Bradley kommer att vinna matchen.

30 sekunder kvar av första ronden.
- Bradley öppnade bäst, men jag är helt övertygad om att Marquez vann ronden.

5 sekunder in i andra ronden.
- Jag är helt övertygad om att Marquez kommer att vinna matchen. Jag trodde annorlunda i början av matchen, men nu ser jag hur hårt Marquez slår.

Däremellan yrade han på sedvanligt maner. Förklarade bland annat att han satt tyst mellan två ronder så att alla spansktalande tittare skulle få höra vad Marquez hörna sa, men pladdrade desto mer när kameran var i Bradleys engelskspråkiga hörna.

Jag har aldrig varit med om att en kommentator förstör en sportupplevelse på det sätt som han gör.

Den absolut sämsta kommentatorn alla sporter och på alla kanaler i världen, han är så jävla värdelös, om det nu är samma kille som kommenterade Canelo mot Floyd på TV10.

Grabben är så jävla deprimerande och ospännande, han spoilar matcherna och är helt jävla ointressant, han blir inte ens lite exalterad, en person som kollar på boxning sällan och ser en match med honom kommer aldrig titta på boxning igen, så jävla fitt-tråkig är han.

En riktig jävla downer, åt helvete med honom.
Citera
2013-10-13, 19:33
Medlem
Dubbelfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Den absolut sämsta kommentatorn alla sporter och på alla kanaler i världen, han är så jävla värdelös, om det nu är samma kille som kommenterade Canelo mot Floyd på TV10.

Grabben är så jävla deprimerande och ospännande, han spoilar matcherna och är helt jävla ointressant, han blir inte ens lite exalterad, en person som kollar på boxning sällan och ser en match med honom kommer aldrig titta på boxning igen, så jävla fitt-tråkig är han.

En riktig jävla downer, åt helvete med honom.
Det är samma kille. Om han kommenterade ishockey eller fotboll, eller något annat som får mer uppmärksamhet än boxning, skulle han utlösa ett ramaskri och bli bortplockad omedelbart.
Citera
2013-10-14, 01:49
Medlem
Jag som sällan ser på boxning stör mig väldigt mycket på honom. När jag väl såg på Floyd - Canelo så såg man hur tydligt Floyd dominerade fighten , ändå så gav han hälften av ronderna till Canelo...
Citera
2013-10-14, 02:33
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbauer3
Jag som sällan ser på boxning stör mig väldigt mycket på honom. När jag väl såg på Floyd - Canelo så såg man hur tydligt Floyd dominerade fighten , ändå så gav han hälften av ronderna till Canelo...

Det jobbigaste är dock hur han totalt misslyckas med att bygga upp någon spänning innan matchen startar, visst alla visste att Floyd var storfavorit, vad gör denna idioter ju han räknar ut Canelo helt och hållet innan matchen, han räknar ut honom så hårt att jag tappade lusten att ens se matchen.

"Canelo är ju chanslös i denna fight, Floyd skall vinna detta tämligen enkelt"

Bygg upp fighten för i helvete och få det och låta spännande, sämsta kommentatorn alla kategorier.
Citera
2013-10-14, 16:59
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Marquez: I've been robbed six times in my career. I clearly won the fight.

"For now Marquez and his team feel confident they won the fight and say the only people who didn't see Marquez winning were the two judges and Team Bradley.

What I do know is the whole world saw Marquez win except them said Nacho Beristain."

Jag förstår verkligen inte varför Team Marquez anser att de blev rånade. Bradley var den bättre boxaren och vann en klar seger. Det är bara löjligt av Marquez att påstå att han nu blivit rånad hela sex gånger. Marquez och hans tränare Nacho försöker nu göra allt för att få Bradleys seger till ett kontroversiellt beslut.....snacka om dåliga förlorare
Citera
2013-10-15, 00:25
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag förstår verkligen inte varför Team Marquez anser att de blev rånade. Bradley var den bättre boxaren och vann en klar seger. Det är bara löjligt av Marquez att påstå att han nu blivit rånad hela sex gånger. Marquez och hans tränare Nacho försöker nu göra allt för att få Bradleys seger till ett kontroversiellt beslut.....snacka om dåliga förlorare
Nej, jag förstår inte heller. Har alltid gillat Marquez men det här tycker jag är löjligt beteende. Det är synd att se. Bradley sa ju i en 24/7 att om han var Marquez så hade han gått i pension efter segern mot Pacman, och det håller jag med om nu. Visst är det lätt att säga i efterhand, men sättet han går ut på nu (om detta var hans sista fight) lämnar inte ett gott intryck.

Sen vill jag också säga att jag har sån jäkla respekt för Bradley. Den snubben är lätt bland toppen tuffast mentala boxare. Efter den där fighten mot Provodnikov, att i stort ha en hjärnskakning i tolv ronder och ändå ge Provodnikov allt han hade (bara se hans ansikte efter fighten). Sen att komma tillbaka ett halvår senare o möta Dinamita Marquez precis efter sin knock mot Pacman visar att han inte duckar någon. Bradley är en av mina favoriter, inte stilmässigt men när det gäller hjärta.
Citera
2013-10-16, 20:30
Medlem
tatans avatar
Ser fram i mot att se Oscar Ahlin möta Serhiy Demchenko som har betydligt mer erfarenhet än Oscars tidigare motstånd.
Erik Skoglund vs Lolenga Mock kul och kika på boxning en lördag kväll är man ju inte direkt bortskämd med i Sverige.
Hoppas att Roger kan hålla sig ifrån att förutspå matcherna så länge han gör det så står jag ut med han.

Mike Alvarado vs Ruslan Provodnikov lördag natt kan väl inte bli annat en bra.
Citera
2013-10-17, 16:47
Medlem
Ja det ska bli jävligt intressant att se om Oscars neger stil håller pall mot kvalificerat motstånd.
Tar han det här så börjar det bli dags att ta han på allvar
Citera
2013-10-17, 19:42
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Ser fram i mot att se Oscar Ahlin möta Serhiy Demchenko som har betydligt mer erfarenhet än Oscars tidigare motstånd.
Erik Skoglund vs Lolenga Mock kul och kika på boxning en lördag kväll är man ju inte direkt bortskämd med i Sverige.
Hoppas att Roger kan hålla sig ifrån att förutspå matcherna så länge han gör det så står jag ut med han.

Mike Alvarado vs Ruslan Provodnikov lördag natt kan väl inte bli annat en bra.
Alvarado-Provodnikov kommer bli sjuk. Såg deras face-off, båda två är inställda på att det kommer bli ett krig. Båda två har en rädsla över vad som kan ske i ringen men är samtidigt redo att gå igenom det för att vinna - kan se en KO åt båda hållen.

Skoglund-Mock är ett steg upp för Skoglund. Fortfarande samma typ av motståndare han möter, stabila boxare med låg punching power och som förlorat flera gånger via ensidiga beslut. En vågad gissning är Skoglund via beslut? Hoppas han trappar upp ytterligare snart men förståeligt att de tar det lugnt, han är bara 22 trots allt.
Citera
2013-10-17, 23:50
Medlem
challiss avatar
Tror att Ruslan vinner på knock på lördag. Alvarados haka är suspekt. En jabb från Rios wobblade honom.
Citera
2013-10-18, 19:30
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Tror att Ruslan vinner på knock på lördag. Alvarados haka är suspekt. En jabb från Rios wobblade honom.
Kan inte motsäga dig men tror det finns en chans att Alvarado knockar Provodnikov också. Han har aldrig mött en puncher som Alvarado (65% KO-percentage måste anses som väldigt bra) och det finns en stor risk enligt mig att han kan förlora på cuts också. Provodnikov äter en hel del slag för att landa ett slag som vi såg mot Bradley och Bradley åstadkom en hel del skada på hans ansikte. Där blev Provodnikov aldrig riktig skadad för att Bradley inte direkt är någon puncher. Intressant fight hur som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in