Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Hans sida på Facebook är väl inte tillgänglig nu?
På något sätt, känns det ju som att någon med tankeförmåga iscensatt detta. Vissa kroppsdelar saknas, brottsvapnet likaså som brottsplats.
Jag får inte ihop ekvationen liksom.
Nej, den är stängd sedan länge, men det finns en hel del om du orkar söka i tråden, från något annat community också tror jag.
Du är inte den första att inte få ihop bilden, folk har lagt fram teorier om allt från att hans airsoftgäng gjort det tillsammans till att hans pappa hjälpt honom. Jag antar att det är vänta och se som gäller.
(Men man kan lugnt säga att vissa teorier känns mer än lovligt långsökta)
Min gissning är att han planerat, eller i vart fall tänkt på, att göra något i den här stilen ett bra tag, kombinerat med hans (i mina ögon) extrema militära intresse så har han tänkt ut en plan, som gått mer eller mindre bra.
Eller en klassisk "det bara hände" följt av en massa mer eller mindre irrationella handlingar som ur vårt perspektiv, där vi saknar rätt mycket information som lär komma fram när FUPen börjar spridas, ter sig genomtänkta, men i själva verket bara är slump eller följder av en stressad persons ologiska handlingar.
Sedan tror jag det är lite för lätt att göra saker större än de är. Varför lägga delar av kroppen i ett hus och göra sig av med andra? Ponera att kroppsdelar förvaras i skogen, det är inte orimligt att de försvinner/sprids av djur osv. Eller att han bara kastat mindre delar av kroppen i älven, eller för all del en soptunna vart som helst.
Eller vad gäller mordvapen: släng det t.ex. i en soptunna i en park, ev inlindad i en plastpåse eller något. Oddsen att någon hittar det är minimalt, sedan om det visar sig vara så att det var det första bästa stället eller en kall sannolikhetsberäkning är en såndär sak som i bästa fall visar sig i förhör. Något säger mig dock att den här pojken kommer blåneka sig genom rättegången.
Så jäkla mastermind känns det ju inte om han åker dit på blod i sin egen bil, plus att det inte tog så lång tid innan polisen tog honom.