2013-10-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Ungefär när resten av hela Sverige blev varse o hennes försvinnande? Han har alltså inte ringt en enda gång fram till dags dato, sedan hon "lämnade hans lägenhet".
Och när var det, mer exakt? Dagen efter BO:s och KJ:s sammankomst? Senare? Om det finns fog för påståendet om diagnosen AS kan jag i alla fall anta att en sådan person kan tänka på sitt eget finurliga vis, att det inte är lönt att ringa eftersom försvinnandet, som du säger, är allmänt känt och andra rimligtvis ringt BO:s nummer.

Samma autistiska tänkesätt kan förklara att GM inte ringer, eftersom han vet att BO är död.
Citera
2013-10-17, 18:55
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nja, DNA:t matchade honom som jag förstod det, men uteslöt inte andra "donatorer". Således inte ett perfekt bevis. Hoppas det står i FUP:en vilken sannolikhetsnivå det är för att det är KJ och ingen annan som avsatt det.
Sannolikhetsgrad framgår garanterat av FUP:en.
Citera
2013-10-17, 18:59
Medlem
Efter att jag läst lite av förhöret med KJ i Kuriren blir jag lite fundersam över hur hans advokat har uttalat sig i media.
Advokaten har sagt att KJ har lämnat en rimlig förklaring för de bevisen som finns. Sedan läser man detta.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7005437

Här har han inte gett nån förklaring över vad han gjorde dom dagarna. Och en väldigt orimlig förklaring till 112 samtalet.
Citera
2013-10-17, 19:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det värsta är väl ändå hans DNA på hennes ben. Efter att hon är styckad och blodet avsköljt så hamnar hans DNA på hennes ben.

Det betyder att han har haft kontakt med hennes kropp efter styckningen. Det blir svårt att förklara.
Hade det gått att visa att det var hans DNA så hade det haft en oerhörd tyngd, men som det verkar går det bara att hävda att det skulle kunna vara hans DNA. Antagligen har hypotesen att det är hans DNA hamnat på nivån +1 i SKLs skala och det är inte mycket till bevis.
Citera
2013-10-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Efter att jag läst lite av förhöret med KJ i Kuriren blir jag lite fundersam över hur hans advokat har uttalat sig i media.
Advokaten har sagt att KJ har lämnat en rimlig förklaring för de bevisen som finns. Sedan läser man detta.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7005437

Här har han inte gett nån förklaring över vad han gjorde dom dagarna. Och en väldigt orimlig förklaring till 112 samtalet.

"När du går på stan, eller sitter och bajsar, och telefonen ringer nånstans"

Allvarligt haha, det första han kom på? Tror inte min telefon ringt upp någon när jag suttit och bajsat, hittills iaf.
Citera
2013-10-17, 19:06
Medlem
Citat:

Allvarligt haha, det första han kom på? Tror inte min telefon ringt upp någon när jag suttit och bajsat, hittills iaf.

Vilken stolle.

Hans familj, främst pappan, har varit övertygade om hans oskuld. Undrar om de har ändrat sin uppfattning nu.
Citera
2013-10-17, 19:07
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Hade det gått att visa att det var hans DNA så hade det haft en oerhörd tyngd, men som det verkar går det bara att hävda att det skulle kunna vara hans DNA. Antagligen har hypotesen att det är hans DNA hamnat på nivån +1 i SKLs skala och det är inte mycket till bevis.
Är det bara +1 så är det sannerligen klent. Bara ytterligare ett indicium då. Vi får hoppas på åtminstone +2.
Citera
2013-10-17, 19:18
Medlem
mercys avatar
Jag ställer samma fråga som en tidigare postare (ingen besvarade den):

Kan man se om benen sköljts av i kranvatten eller sjövatten? Borde väl vara helt olika microorganismer, bakterier etc. Kan det vara en bidragande orsak till varför de avfärdat bostaden som bp?
Citera
2013-10-17, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
När en reporter frågade åklagarna om de misstänker att det finns medhjälpare i bilden, fick jag en känsla att de kände sig obekväma med frågan och de tänkte lite för mycket innan de svarade. för övrigt, hade polisen hittat VBs telefon?

Delar din uppfattning avs åkl:s reaktion på frågan. Å andra sidan lätt att göra sig skyldig till ett övertolkande av deras kroppsspråk/ordval/tonläge etc; det är ju trots allt inte vid fikabordet de sitter (de är coola men givetvis inte helt oberörda av situationen/anspänningen).

Ang ev medhjälpare: en av åkl (inte lärt mig vem som är vem) uppgav att man "påträffat manligt DNA på den avlidnas bägge fotleder och på den ena fotleden så kunde det DNA:t i någon mån härledas till den åtalades DNA" (ev inte 100% korrekt återgivet).
(Senare sades det om det DNA:t: att det "talar för att det är ifrån honom men det är inte den starkaste graden".)
Men: det finns alltså DNA på den andra fotleden som inte alls har kunnat knytas till KJ. Borde inte förekomsten av ett "okänt" manligt DNA i någon mån kunna öppna för möjligheten av en ev medhjälpare?

Edit: citaten är alltså från p-konfen.
Senast redigerad av Rubar 2013-10-17 kl. 19:25.
Citera
2013-10-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Jag ställer samma fråga som en tidigare postare (ingen besvarade den):

Kan man se om benen sköljts av i kranvatten eller sjövatten? Borde väl vara helt olika microorganismer, bakterier etc. Kan det vara en bidragande orsak till varför de avfärdat bostaden som bp?

När teorin om styckning i sjön kom up så frågade jag det. Då sas det att man förmodligen ksn se det. Men då måste polisen ha bett om det, SKL kommer inte att göra det på eget initiativ.

Det var vad som sas då. Vet inte hurvida det stämmer eller ej.
Citera
2013-10-17, 19:22
Medlem
Citat:

ca 300 sidor förhör med KJ enligt uppgift, är det ungefär denna nivå på förhören så lär man inte fått mycket vettigt ur näbben på denna yngling.
Citera
2013-10-17, 19:37
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Han lever i en egen bubbla och lär nog aldrig erkänna brottet han med ytterst stor sannolikhet har begått. Han faller på små misstag men tillräckligt för fällande dom.
Tejpen på offret och i hans bostad är aningen svårt att hitta annan förklaring än att han minst har haft med den styckade kroppen att göra, dessutom hans kontakt dna på vristen efter förmodad sköljning av de avstyckade benen. Blod i bilen som också är ytterst besvärande, helst då man på bild i media ser var man funnit blodet. Att VB befanns i uppenbar livsfara säger hennes försök att nå 112 för dit ringer inte en flicka som VB som busringning. En feltryckning ifrån att kanske kommit ifrån mördaren, känns så jäkla olustigt så det vänder sig i magen.

Det blir intressant hur han uppträder i rätten för då är det inte ett litet rum med två f-ledare utan allmänhet, kanske offrets anhöriga, egna anhöriga, kommer han stirra ner i bordet och i princip hålla käft eller kan just stundens allvar få honom att bryta ??

Är helt novis om hans handikapp som sades idag på p-konf. men kanske en pressande miljö kan få honom att tala eller blir det ännu tystare.. ??

Håller hel med ToZon och Cinnebar, och jag tror absolut är han skyldig, varför har han så mkt. Kirurgteip hemma och dessutom olika modeller.
Så stora blodfynd i bilen är också svårt att bortförklara + handskarna med både DNA OCH BLODFYND.
Dessutom har han varit på fyndplatsen .....Nej för många tillfälligheter för att han ska vara oskyldig.

Ang. Asperger, kan yttra sig ganska olika, men personerna är ofta inte känslolösa (kan älska fixerat) utan är mer i avsaknad av känslor för sånt man inte gillar. Men som sagt diagnos spektrat är brett och en person kan ha flera diagnoser... kanske mer än en, ex. Asbergerg med manodepresiv läggning.
☆☆☆☆☆ Hoppas "idagidag" att du kan hämta fuben imorgon. ☆☆☆☆☆ Vårt hopp står till dig,,, Jag skulle aldrig våga hämta ut den...!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in