Citat:
KJ är fortfarande ung, så att leva på sina föräldrar behöver inte vara parasitism i antisocial betydelse. Sadism är dock ett varningstecken, men vi har väl inga belägg ännu för något sånt ännu? Funktionsnedsättning eller ojämn begåvningsprofil som vid AS kan innebära, med eller utan samtidig ADHD, problem att organisera saker som inte intresserar, medan sånt som verkligen intresserar kan vara förknippat med monoman upptagenhet över en period, som när det väl pågår betecknas hyperfokusering. Ej sällan skiftar en sådan person intressen, om ett ämne så att säga är avhandlat, och kan gå in med fascination i ett nytt ämne. För att uttrycka mig kategoriskt brukar ADHD-personer ofta vara ganska glada personer. Många småfifflare, amfetaminister och kåkfarare med ADHD är glada kriminella. Det äckliga, elaka och usla som utmärker antisocialt personlighetsstörda finns inte. Aspergare med ADHD kan däremot vara riktigt jobbiga att ha att göra med.
KJ har aldrig haft något riktigt jobb som jag förstår det, han hoppade av folkhögskolan utan att göra något annat. Han verkar ha levt på föräldrarnas goda vilja, och med stöd av samhället. Sadism verkar han tyvärr vara intresserad av eftersom han använde kodord som används i sådana sammanhang, enligt tråden. Parasit och sadist tycker jag verkar ligga närmare sanningen än AS efter vad som framkommit nu, men samlandet och manin för det militära bortom rimlighet, tyder på att han kan ha en lättare as... han verkar inte ha haft kontroll på sina pengar, varför han haft god man. Hur han kunnat köpa så mycket militaria undrar en del, och han har nog kunnat linda sina föräldrar runt sina fingrar. Arma föräldrar, stackars, stackars dem.