2013-10-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
KJ har aldrig haft något riktigt jobb som jag förstår det, han hoppade av folkhögskolan utan att göra något annat. Han verkar ha levt på föräldrarnas goda vilja, och med stöd av samhället. Sadism verkar han tyvärr vara intresserad av eftersom han använde kodord som används i sådana sammanhang, enligt tråden. Parasit och sadist tycker jag verkar ligga närmare sanningen än AS efter vad som framkommit nu, men samlandet och manin för det militära bortom rimlighet, tyder på att han kan ha en lättare as... han verkar inte ha haft kontroll på sina pengar, varför han haft god man. Hur han kunnat köpa så mycket militaria undrar en del, och han har nog kunnat linda sina föräldrar runt sina fingrar. Arma föräldrar, stackars, stackars dem.
KJ är fortfarande ung, så att leva på sina föräldrar behöver inte vara parasitism i antisocial betydelse. Sadism är dock ett varningstecken, men vi har väl inga belägg ännu för något sånt ännu? Funktionsnedsättning eller ojämn begåvningsprofil som vid AS kan innebära, med eller utan samtidig ADHD, problem att organisera saker som inte intresserar, medan sånt som verkligen intresserar kan vara förknippat med monoman upptagenhet över en period, som när det väl pågår betecknas hyperfokusering. Ej sällan skiftar en sådan person intressen, om ett ämne så att säga är avhandlat, och kan gå in med fascination i ett nytt ämne. För att uttrycka mig kategoriskt brukar ADHD-personer ofta vara ganska glada personer. Många småfifflare, amfetaminister och kåkfarare med ADHD är glada kriminella. Det äckliga, elaka och usla som utmärker antisocialt personlighetsstörda finns inte. Aspergare med ADHD kan däremot vara riktigt jobbiga att ha att göra med.
Citera
2013-10-17, 18:40
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Verkar vara personer här som sitter på FUP, vi får hoppas att dessa vore snälla och ger oss andra lite att läsa ikväll, alternativt delger oss lite information som inte uppkommit i tråden.

Absolut, FUP finns mycket tillgängligt hos en del. Men av naturliga skäl delges ingenting annat än vad som är känt och aktuellt för tillfället. Jag vill inte förvirra er om någonting för den delen, heller.

Det finns information som inte kan göras offentligt förrän senare i ärendet.

Det finns otroligt nog spår att följa upp på annat håll, vilket Polisen jobbar febrilt med. KJ Cirkusen fortsätter däremot, och jag hoppas att alla har förståelse för detta eftersom det gynnar utredningen markant.
Citera
2013-10-17, 18:41
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det där kirurgtejp? http://www.nsd.se/inc/imagehandler.ashx?id=7935845
Tycker det ser ut som att tejpen är avriven från rullen i halva sin bredd. Alltså att tejpen slitits sönder och en del av bredden är kvar på rullen. Skulle tejpen på liket matcha med det borde saken vara klar.
Citera
2013-10-17, 18:43
Medlem
Det värsta är väl ändå hans DNA på hennes ben. Efter att hon är styckad och blodet avsköljt så hamnar hans DNA på hennes ben.

Det betyder att han har haft kontakt med hennes kropp efter styckningen. Det blir svårt att förklara.
Citera
2013-10-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Ser jag som ännu mer besvärande för honom, att han varit ute och letat men inte försökt få kontakt med henne.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7935333

Här ser man hunden markera på blod i mgm:s bagage.
Men om han vore oskyldig, när skulle han i så fall ha blivit varse BO:s försvinnande. Det är först då det kan förefalla rimligt att han ringer och kontrollerar. Är det dagen efter eller senare. Givetvis skulle en gentleman ha ringt på kvällen och hört att hon var säkert hemma, eller ännu bättre gjort sällskap hem.
Citera
2013-10-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Absolut, FUP finns mycket tillgängligt hos en del. Men av naturliga skäl delges ingenting annat än vad som är känt och aktuellt för tillfället. Jag vill inte förvirra er om någonting för den delen, heller.

Det finns otroligt nog spår att följa upp på annat håll, vilket Polisen jobbar febrilt med. KJ Cirkusen fortsätter däremot, och jag hoppas att alla har förståelse för detta eftersom det gynnar utredningen markant.

Att va? Förstår inte vad du säger. FUP:en är redan en offentlig handling.
Citera
2013-10-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Men om han vore oskyldig, när skulle han i så fall ha blivit varse BO:s försvinnande. Det är först då det kan förefalla rimligt att han ringer och kontrollerar. Är det dagen efter eller senare. Givetvis skulle en gentleman ha ringt på kvällen och hört att hon var säkert hemma, eller ännu bättre gjort sällskap hem.

Ungefär när resten av hela Sverige blev varse o hennes försvinnande? Han har alltså inte ringt en enda gång fram till dags dato, sedan hon "lämnade hans lägenhet".
Citera
2013-10-17, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83

Vad pratar du om? Allt är offentligt (avslöjat).
Det finns inga spår som ska följas upp antar jag eftersom då hade man väntat med att väcka åtal.
Citera
2013-10-17, 18:51
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Att va? Förstår inte vad du säger. FUP:en är redan en offentlig handling.

Bry dig inte om honom, han har försökt trolla sönder tråden sen första början. Alldeles innan presskonferensen försökte han än en gång hävda att det inte fanns några bevis mot KJ alls, samtidigt som han på sista tiden försökt antyda att han sitter med insyn i utredningen.

Skitprat och trolleri hela vägen igenom.
Citera
2013-10-17, 18:52
Medlem
Citat:
Ungefär när resten av hela Sverige blev varse o hennes försvinnande? Han har alltså inte ringt en enda gång fram till dags dato, sedan hon "lämnade hans lägenhet".

Eftersom nu vi vet till 110% säkerhet att KJ har ADD och asberger syndrom, så kan man inte förvänta sig att han har samma "tankesätt" som oss andra när det gäller empatisk förmåga. Ex. Ringa och visa "oro". Vi vet ju inte ens hur han är känslomässig, kanske till och med helt avtrubbad och oförmögen att visa känslor/saknad/ånger?
Citera
2013-10-17, 18:53
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det värsta är väl ändå hans DNA på hennes ben. Efter att hon är styckad och blodet avsköljt så hamnar hans DNA på hennes ben.

Det betyder att han har haft kontakt med hennes kropp efter styckningen. Det blir svårt att förklara.
Det styrker ju iofs inte att han bragt henne om livet utan bara att han varit i kontakt med kroppen efter hennes död, rimligtvis.
Citera
2013-10-17, 18:53
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013

Nja, DNA:t matchade honom som jag förstod det, men uteslöt inte andra "donatorer". Således inte ett perfekt bevis. Hoppas det står i FUP:en vilken sannolikhetsnivå det är för att det är KJ och ingen annan som avsatt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in