Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-27, 01:24
  #13
Medlem
Struisvogels avatar
Detta är en super duper dump.

Vill bara säga att jag hoppas du förlorat alla dina pengar och dör en smärtsam död som köper aktier i Monsanto
Citera
2013-05-27, 03:55
  #14
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Detta är en super duper dump.

Vill bara säga att jag hoppas du förlorat alla dina pengar och dör en smärtsam död som köper aktier i Monsanto
Bump.

Förlorat pengarna har han inte, 105 dollar nu.

Vet inte vad hen gav för dem, gissningsvis inte 0.
Citera
2013-05-27, 12:35
  #15
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Detta är en super duper dump.

Vill bara säga att jag hoppas du förlorat alla dina pengar och dör en smärtsam död som köper aktier i Monsanto

Du önskar någon en smärtsam död!?

Jag tror att du kom in i fel forumdel här alltså...
Citera
2013-05-27, 12:36
  #16
Medlem
Struisvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husing
Du önskar någon en smärtsam död!?

Jag tror att du kom in i fel forumdel här alltså...

Eftersom att denna man investerar i ett företag som vill att vi alla ska få en smärtsam död så vore det ju bra om iaf han dog först.
Citera
2013-05-27, 12:37
  #17
Medlem
Husings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Eftersom att denna man investerar i ett företag som vill att vi alla ska få en smärtsam död så vore det ju bra om iaf han dog först.

Som sagt, fel delforum!
Citera
2013-05-27, 17:26
  #18
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Eftersom att denna man investerar i ett företag som vill att vi alla ska få en smärtsam död så vore det ju bra om iaf han dog först.

Antagligen fick han aktier i Monsanto då det knoppades av från Pharmacia Upjohn år 2000, ett bolag som han hade köpt från Svenska staten på 90-talet efter lång tid av lobbying att Pharmacia var en folkaktie, din outbildade korkade kommunist till foliehatt.
Citera
2013-10-17, 18:24
  #19
Medlem
elektronikfreaks avatar
Eftersom andra har bumpat tråden så gör jag det också.

Monsanto fick vi ju som skänks en gång i tiden. En av mina bästa gåvor jag fått i mitt liv. Både vad beträffar börskurs o aktieutdelningar. Det bara strööööömmmmar in med pengar på mitt avkastningskonto. Inte EN gång per år som andra bolag gör utan varannan månad.
Citera
2017-04-07, 00:28
  #20
Medlem
Tänkte bara jag skulle ge en headsup på en intressant situation som uppstått i Monsanto. Bayer har redogjort för sin intention att i år köpa Monsanto till en kurs på 128$ i förhållande till en dagskurs på 116$ vilket ger en uppsida på cirka 10%. Skulle däremot köpet inte gå igenom kan Monsanto luta sig tillbaka på sitt nuvarande resultat vilket är förhållandevis starkt; Ökad EPS, förhållandevis låg direktavkastning men ökande sedan 17+ år tillbaka etc..

Värt att kolla in och känns som att det ger en förhållandevis bra spread oavsett horisont.
Citera
2017-05-07, 21:58
  #21
Medlem
Om det är något företag som förtjänar att gå i KK så är det det här..
Citera
2017-05-07, 22:05
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam-Lag
Om det är något företag som förtjänar att gå i KK så är det det här..
Uppenbarligen producerar de varor som människor använder eftersom företaget går så bra.
Citera
2018-06-18, 20:54
  #23
Medlem
slemwalkers avatar
Någon mer som fått sina Monsanto tvångsinlösta?

För några dagar ploppade det in ca 45k för att mina aktier löst in, Bayeraffären verkar ha gått i lås.

Trodde mina aktier var värda ngn tusenlapp.
Citera
2019-02-10, 14:29
  #24
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Eftersom andra har bumpat tråden så gör jag det också.

Monsanto fick vi ju som skänks en gång i tiden. En av mina bästa gåvor jag fått i mitt liv. Både vad beträffar börskurs o aktieutdelningar. Det bara strööööömmmmar in med pengar på mitt avkastningskonto. Inte EN gång per år som andra bolag gör utan varannan månad.
Bumpar också.

Fick nyss reda på att en del av mitt arv har gjorts på Monsanto.

Känns skönt att det är etiska o miljövänliga pengar...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback