2013-10-17, 09:42
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youknowme4ever
Är det inte så att fys testerna håller i 3 månader och psykologen i ett år? Frågar bara för att vara säker

Du kan göra om fystesterna efter 3 månader.
2013-10-17, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad

Okej, men man behöver inte göra om de om man inte vill? Jag syftar på hen som tackade nej till GMU men hade godkänt och om hen vill söka igen nästa gång av olika orsaker. Jag kan ju tänka mig att man måste göra om psykologtesterna om man söker igen efter ett helt år? Eller är jag helt ute och cyklar?
2013-10-17, 14:04
Medlem
VxoOis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzkaka
Mönstrade häromdagen. Blev riktigt dåliga resultat. Men ändå.

Intelligens 4
Styrka 4
Cykel 6
Psykolog 7
Tjänstbarhet A. Syn B. Godkänd hörsel.

Har man någon chans? Sökte p7 markstrid heltid. Var 30 sökta på 32 platser.

Andra val p7 deltid. 0 sökta platser av 38.

Inte fler platser tillgängliga?
Blir nog hård konkurrens om dom där platserna antar jag då. Ska också söka P7 Heltid.
2013-10-17, 14:12
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VxoOi
Inte fler platser tillgängliga?
Blir nog hård konkurrens om dom där platserna antar jag då. Ska också söka P7 Heltid.

Spelar ingen roll i slutändan om du söker K eller T. När du väl är på regementet och söker en tjänst som är K så gör de inget om du sökte in som T, det är den bästa soldaten som de anställer.
2013-10-17, 16:22
Medlem
tobbe81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad

Är 12 månader för "iq" och psykologen och 6 månader på övriga.
Dock var jag efter nästan 1 år på ny mönstring och slapp alla testerna.

Skall dock ändras 2014 att vara giltiga i 24månader.
2013-10-17, 18:10
Medlem
Soleies avatar
Jag mönstrade i veckan i Göteborg, väldigt trevlig personal!
Mitt resultat blev det här
Inskrivningsprov:5
Styrkelyft:5
Cykel:8
Syn:B
Hörsel: A
psykolog:8
Befälslämplighet:7
Tjänstbarhet: D.

jag fick D i tjänstbarhet pga att jag har en titanium spik i benet och jag tog ej med mig läkarintyg, väldigt smart av mig. Min vägledare ville att jag skulle komma tillbaka igen och göra om styrkelyftet samt inskrivningsprovet för att sedan söka till jägare om jag lyckas få en högre tjänstbarhet av läkaren. Jag känner mig inte tillräckligt stark för att söka till jägartjänst utan har satt mitt mål mot markstrid, nu kommer dock problemet. Det finns inga heltidstjänster för markstrid under Gmu omgång 2. Skall jag vänta till omgång 3 och se om det finns en tjänst då? Eller söka till markstrid inom hemvärnet istället?
2013-10-17, 21:54
Medlem
MacheteRampages avatar
Hur tror ni dem tycker på mönstringen om man tidigare hoppat av från GMU och söker igen för att verkligen gå in för att ta anställning? Samt vad tror ni de tycker om en fortkörning utan följder och han förlorade inte heller körkortet?

Han har sökt nu till omgång 2 och väntar på inloggningskonto och det, orolig som få att han inte ska få komma in igen och göra GMU.
Någon som har erfarenhet kring detta som kan svara på hans frågor skulle vara klockrent!
Tack på förhand.
2013-10-17, 22:19
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Hur tror ni dem tycker på mönstringen om man tidigare hoppat av från GMU och söker igen för att verkligen gå in för att ta anställning? Samt vad tror ni de tycker om en fortkörning utan följder och han förlorade inte heller körkortet?

Han har sökt nu till omgång 2 och väntar på inloggningskonto och det, orolig som få att han inte ska få komma in igen och göra GMU.
Någon som har erfarenhet kring detta som kan svara på hans frågor skulle vara klockrent!
Tack på förhand.

Lägger en tilläggsfråga på detta - jag sökte till sista årskullen av ungdomar som fick göra den gamla hederliga versionen av Lumpen omkring 2008 om jag minns rätt. Blev kallad, men... jag försov mig och dök aldrig upp. Vill inte minnas att jag fått något brev angående detta från dem.

Påverkar det något?
2013-10-18, 11:21
Medlem
Hej jo det är så att jag sökte till GMU förra året och kom in. Problemet var bara att jag hade fått jobb i samma skede som jag antogs till GMU, så jag valde att jobba ett halvår. Nu har jag sökt igen och allt har funkat bra så nu ska jag in på mönstring igen den 18 november.

Det jag undrar är. Ska jag ha med mig alla papper jag har kvar sen senast, eller har dom sparat allt?
Och räcker det med att säga att man har varit där förut till receptionisten så hjälper hon en?

Är det nån som gjort denna process förut så blir jag glad av att få reda på hur det gick till.

Tack på förhand!
2013-10-18, 20:30
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGult
Hej jo det är så att jag sökte till GMU förra året och kom in. Problemet var bara att jag hade fått jobb i samma skede som jag antogs till GMU, så jag valde att jobba ett halvår. Nu har jag sökt igen och allt har funkat bra så nu ska jag in på mönstring igen den 18 november.

Det jag undrar är. Ska jag ha med mig alla papper jag har kvar sen senast, eller har dom sparat allt?
Och räcker det med att säga att man har varit där förut till receptionisten så hjälper hon en?

Är det nån som gjort denna process förut så blir jag glad av att få reda på hur det gick till.

Tack på förhand!

I min värld så är allt datoriserat men det lär inte skada att ta med papprena.
2013-10-18, 23:39
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Underbart att gått från 10.5 i beep till 12.6 och 430-500p och egentligen mer än det i multitester
2013-10-19, 12:31
Medlem
Gör man chins/pull ups i gmu? är nämligen grym på det och skulle va kul att briljera lite

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in