2013-12-16, 13:39
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Lider med dig. Hade du en prick i registret? Fick du besked per SMS eller brev? Trodde det var den 18:e som gällde?
Ingen prick i registret och hyfsade mönstringsresultat men sökte till ett väldigt populärt förband. Fick ett brev idag.
2013-12-16, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monamuslim
Ingen prick i registret och hyfsade mönstringsresultat men sökte till ett väldigt populärt förband. Fick ett brev idag.
Okej, vad hade du för resultat och vart sökte du? Vad sa de om andra hands val då?
2013-12-16, 13:48
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Okej, vad hade du för resultat och vart sökte du? Vad sa de om andra hands val då?
9a styrka, 6a cykel 6a psyko är det jag minns. Sökte P7 och ingen info om andrahandsval.
2013-12-16, 13:56
Medlem
vegetable11s avatar
Citat:
Det stämmer inte riktigt. I teorin stämmer det men inte i praktiken. Det är mycket lättare att få anställning där du gjort GMU,men det är inte omöjligt att söka anställning på annat förband.
Det var bara A9 som sökte personal denna GMU omgången så att jag kommer inte söka nån annanstans efter GMU. Jag antar att dem tar den bästa soldaten till de olika befattningarna och inte den som valde det som preliminärt val innan kursstart?
2013-12-16, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
Det var bara A9 som sökte personal denna GMU omgången så att jag kommer inte söka nån annanstans efter GMU. Jag antar att dem tar den bästa soldaten till de olika befattningarna och inte den som valde det som preliminärt val innan kursstart?

Tänk dig att det kan liknas med någon som har haft praktik i 3 månader på ett företag. Ska företaget fylla en tjänst som praktikanten har visat att han redan har klarat av bra samt att han är en bra kille att jobba med, så kommer de såklart välja praktikanten före någon ny sökande utifrån.

Finns ett par anledningar; man vet vad man får, rekrytering är tråkigt samt människan är lat till natur.
2013-12-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thealleycat
Tänk dig att det kan liknas med någon som har haft praktik i 3 månader på ett företag. Ska företaget fylla en tjänst som praktikanten har visat att han redan har klarat av bra samt att han är en bra kille att jobba med, så kommer de såklart välja praktikanten före någon ny sökande utifrån.

Finns ett par anledningar; man vet vad man får, rekrytering är tråkigt samt människan är lat till natur.

Du får dock tänka på att folk utifrån kan ha mer än 3 månaders gmu bakom sig också-
2013-12-16, 17:45
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Sökte P7 och ingen info om andrahandsval.

Ring upp och kolla om det finns plats någon annan stans de kan flytta dig till.
2013-12-16, 17:53
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Ring upp och kolla om det finns plats någon annan stans de kan flytta dig till.
Är det möjligt alltså?
2013-12-16, 17:57
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Är det möjligt alltså?

Funkar ibland. Ring åtminstone och kolla hur det ligger till med ditt andrahandsval.
2013-12-16, 18:09
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Funkar ibland. Ring åtminstone och kolla hur det ligger till med ditt andrahandsval.
Ska testa, tack!
2013-12-16, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.S.I
Du får dock tänka på att folk utifrån kan ha mer än 3 månaders gmu bakom sig också-

Absolut, men trodde det handlade om GMU på aktuellt förband vs GMU på annat förband.
2013-12-16, 23:21
Medlem
vegetable11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thealleycat

Men GMU är ju samma utbildning för alla även om man ska bli pilot? Och att man efter den grundläggande utbildningen väljer inriktning för de kommande 6 månaderna.

EDIT: Detta handlar alltså inte om att jag ska byta förband efter min GMU utan en annan inriktning inom det förband där jag gjorde GMU.
Senast redigerad av vegetable11 2013-12-16 kl. 23:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in