2013-10-17, 08:17
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Det var ju en flicka som försvann, och hittades mördad en stund efter Maddie. Dock var den pedofilen som gjorde det inte inblandat i Maddies försvinnande.

Vad är din teori om vad som har hänt Maddie?
Citera
2013-10-17, 08:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det var ju en flicka som försvann, och hittades mördad en stund efter Maddie. Dock var den pedofilen som gjorde det inte inblandat i Maddies försvinnande.

Har du en länk till en källa så man kan jämföra omständigheterna?
Citera
2013-10-17, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har du en länk till en källa så man kan jämföra omständigheterna?
Vänta ska försöka hitta. Flickan var portugisisk eller spansk har jag för mig. Mannen som förde bort henne var aktuell för även detta fall men kunde avskrivas, så kan finnas länge bak i tråden.

Edit: Kan inte hitta just nu. Om jag minns rätt var hon var kring 6-8 år och återfanns mördad efter ett par veckor. Hände 2008 tror jag. Någon annan som minns?
Senast redigerad av Mizzzan 2013-10-17 kl. 08:31.
Citera
2013-10-17, 08:20
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

Vad har då detta påstående för relevans i fallet Madeleine McCaan?
Citera
2013-10-17, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Vad har då detta påstående för relevans i fallet Madeleine McCaan?
Bara ett påpekande att det faktisk händer att barn blir bortförda av andra än föräldrarna. Vilket vissa antyder inte händer.
Citera
2013-10-17, 08:31
Medlem
Gick tillbaka till sidan 155 och läste hans intervju i Aftonbladet (tack den som la ut det).

Hans teori om kroppsdumpningen var ju inte helt osannolik, att om man förpackar ett kropp i plast kan det förhindra lukten, att de senare placerat henne i en bag (den blå tennisbagen tillhörande Gerry som försvann), fyllt den med sten och dumpat i havet.

Men, då tänker jag genast, om den är dumpad i havet, de kan ju inte ha kommit ut hur långt som helst i vattnet om de inte haft egen båt - tror ni väskan med skelettet i väskan kan ligga kvar någonstans på botten?

Genomfördes dykningar kring stranden där hon försvann?
Citera
2013-10-17, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Gick tillbaka till sidan 155 och läste hans intervju i Aftonbladet (tack den som la ut det).

Hans teori om kroppsdumpningen var ju inte helt osannolik, att om man förpackar ett kropp i plast kan det förhindra lukten, att de senare placerat henne i en bag (den blå tennisbagen tillhörande Gerry som försvann), fyllt den med sten och dumpat i havet.

Men, då tänker jag genast, om den är dumpad i havet, de kan ju inte ha kommit ut hur långt som helst i vattnet om de inte haft egen båt - tror ni väskan med skelettet i väskan kan ligga kvar någonstans på botten?

Ända jag inte får till är NÄR han ska ha gjort detta?
Kan man ha kastat henne i nån sopkontinenter (förpackad på liknande sett som ovan beskrivet)? Om det tex fanns nåt bygge i närheten vid tidpunken så går det säkert att gömma en kropp i en som ska till förbränning.

Jag tror att tidsrymden för en ev dumpning är max 15-20 minuter. Så ut i havet tror jag inte är möjligt.
Senast redigerad av Mizzzan 2013-10-17 kl. 08:39.
Citera
2013-10-17, 08:38
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Bara ett påpekande att det faktisk händer att barn blir bortförda av andra än föräldrarna. Vilket vissa antyder inte händer.

"Risken att västerländska barn på semester på någon semesterort i Sydeuropa kidnappas i traffickingsyfte är otroligt liten, på gränsen till obefintlig, trots att miljontals människor semestrar där varje år."

Saknar du förmåga att läsa innantill, eller bara förmåga att ta till dig den information du läser?

Är fortfarande intresserad av om du har någon egen fundering på vad som kan ha hänt Maddie, eller om du enbart är intresserad av att säga emot vad andra tror?
Citera
2013-10-17, 08:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa

Tack för den uppgiften, det gör att man enklare kan hitta förklaringar till hur hon fördes bort och även förvarades osedd.

Märkligt att den bagen bara försvann.
Citera
2013-10-17, 08:39
Medlem
Citat:
"Risken att västerländska barn på semester på någon semesterort i Sydeuropa kidnappas i traffickingsyfte är otroligt liten, på gränsen till obefintlig, trots att miljontals människor semestrar där varje år."

Saknar du förmåga att läsa innantill, eller bara förmåga att ta till dig den information du läser?

Är fortfarande intresserad av om du har någon egen fundering på vad som kan ha hänt Maddie, eller om du enbart är intresserad av att säga emot vad andra tror?
Läser du ens mina inlägg?
Citera
2013-10-17, 08:40
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ända jag inte får till är NÄR han ska ha gjort detta?
Kan man ha kastat henne i nån sopkontinenter (förpackad på liknande sett som ovan beskrivet)? Om det tex fanns nåt bygge i närheten vid tidpunken så går det säkert att gömma en kropp i en som ska till förbränning.

Jag tror att tidsrymden för en ev dumpning är max 15-20 minuter. Så ut i havet tror jag inte är möjligt.

Pust.... GW menar att kroppen dumpats i havet vid ett senare tillfälle. Läs om texten!
Citera
2013-10-17, 08:43
Medlem
Citat:
Pust.... GW menar att kroppen dumpats i havet vid ett senare tillfälle. Läs om texten!
Ja, och jag tror inte på den teorin. Svårt att läsa? Jag gav en egen teori om jag jag tror är mer möjligt/troligt. Båda fallen gör ju föräldrarna skyldiga så du borde ju va nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in