Citat:
Utan att läsa domen som Djävulen läser Guds Twitter, så får följande avsnitt i domen (sid 11) mig att tro att även Tingsrätten anar en medbrottsling i kulisserna. Jag tar följande avsnitt i domen som en intäkt för att fler än vi här i tråden antar att Grandiåsa varit inblandad i den olagliga bokföringen.
Citat:
Vad slutligen gäller punkten 9 har åklagaren gjort gällande att Magnus Lundberg
inte låtit bokföra löpande. Av inhämtade SIE4-filer (huvudbok) framgår
registreringsdatum för varje enskild verifikation. I huvudboken för år 2009 har
registrering skett vid fem tillfällen. Den första registreringen har skett i november
2011 och den sista i maj 2012, vilket är efter att Magnus Lundberg greps och
frihetsberövades. I huvudboken för år 2010 har registrering skett vid sex tillfällen.
Den första registreringen har skett i november 2010 och den sista i februari 2011.
I huvudboken för år 2011 har registrering skett vid åtta tillfällen. Den första
registreringen har skett i maj 2011 och den sista i april 2012, vilket också är efter att
Magnus Lundberg greps och frihetsberövades
inte låtit bokföra löpande. Av inhämtade SIE4-filer (huvudbok) framgår
registreringsdatum för varje enskild verifikation. I huvudboken för år 2009 har
registrering skett vid fem tillfällen. Den första registreringen har skett i november
2011 och den sista i maj 2012, vilket är efter att Magnus Lundberg greps och
frihetsberövades. I huvudboken för år 2010 har registrering skett vid sex tillfällen.
Den första registreringen har skett i november 2010 och den sista i februari 2011.
I huvudboken för år 2011 har registrering skett vid åtta tillfällen. Den första
registreringen har skett i maj 2011 och den sista i april 2012, vilket också är efter att
Magnus Lundberg greps och frihetsberövades
Vem, enligt de fetade avsnitten, kan ha varit behjälplig med den olagliga bokföringen när Brasa satt inspärrad på häktet? Jag är frestad att gissa att detta är DR Rents enda anställda som varit i farten. Har hon inte heller haft vett att numrera verifikaten ska hon också dömas för bokföringsbrott eller medhjälp. Brasa får i alla fall lägga till bokföringsbrottet på sitt smörgåsbordsliknande kriminella CV.
Jag är osäker på om detta avsnitt uppfyller ditt krav på 'indicier', men att bara avfärda Grandiåsas inblandning i den kriminella miljön ute vid Gäddräparträsket som snömos är att göra det hela lite väl enkelt, enligt mig.