Citat:
Ursprungligen postat av
Televerket2
Det kan vara så att skribenten kanske ser ett mönster dvs personer som håller på som paret Brasa brukar oftast ha flera andra järn/problem/sattyg/valfritt ord som inte har kommit upp till ytan. Det kan också vara hållhakar på temat "säger inte du något säger inte jag något". Det skulle inte förvåna mig om båda i framtiden är flaggade hos skatteverket för extra noggranna skattekontroller

Du,
Televerket2, verkar förvirrad och besatt av fel saker. Att Brasa är en hänsynslös mordbrännare vet vi eftersom han sitter inne för just det brottet. Att han inte arbetar som läkare vet vi, då all hans tid gått åt till olika fastighetsaffärer. Det verkar som du vill hitta mer än det som finns, genom att komma med olika saker som du själv tänker ut om barnet och ytterligare brottslighet.
Nu vet vi omfattningen av det som räknas till brottslig verksamhet. Åklagare har drivit saken i domstol och genom domen har vi svart på vitt hur brottslig Brasan är. Huvudsakliga brotten var mordbrand och försäkringsbedrägerier, som han nu avtjänar straff för.
Vi vet också att Dråsnan inte är åtalad, det enda som räknas, trots misstanken om att hon kan ha vetat mer än hon ger sken av. Men det är hennes rättighet att inte sätta dit sig själv.
Dråsnan kan räkna med att faran är över oavsett preskriptionstid, då skattemyndigheten har haft god tid på sig att göra kontroller och eftertaxeringar. Man kan inte utgå ifrån att alla pengar de har, är genom fusk, eftersom vi har inte arvs eller förmögenhetsskatt längre. Därför är dessa uppgifter inte längre offentliga som det var fram till 2006, då det framgick av taxeringar. De har också ägt flera dyra bostäder som de sålt. De har tjänat bra på hyresverksamheter, där inkomsterna var höga oavsett om de betalade rätt skatt, eller fuskade.
Min slutsats är att de har det gott ställt ekonomiskt, och att Dråsnan inte är i akut behov av arbete. Hennes prioritering verkar vara att hålla fokus på bevisbördan, som är mer lukrativt rent ekonomiskt än att jobba utanför hemmet.