Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Kan inte AJ ha eldat efter att ha dumpat Idas kropp, tillsammans med vem som helst? DB och FH kan fortfarande ha sovit. DB kan ha gått till jobbet, för det behövde han ingen bil.
Absolut. Men varför göra sig besväret att gå/åka till DB och elda? Det brinner minst lika bra på andra ställen. Samma med kroppen. Varför Grästorp?
Det känns inte särskilt sannolikt att han försöker skylla allt på DB. DB har inget motiv och har dessutom alibi (FH).
Det som har gnagt i mig är att folk troligen har gått förbi och känt lukten av kroppen under en längre tid. Folk som inte läst tidningarna, sett nyheterna, använt internet eller lyssnat till byskvallret. Folk som trott att ett jättestort djur troligen dött. Hade de bara haft lite nyfikenhet eller onda aningar hade kroppen garanterat hittats tidigare. Det irriterar mig. Frågan är hur mycket tiden har spelat in i bevisföringen.
RDY:s fynd. Polisen väntar flera dagar innan de kollar tipset.
Brandplatsen. De påstår att de tagit med sig allt av intresse, missing people säger att de har städat skogarna på allt av intresse. Ändå dräller det av bildelar och skräp runt brandplatsen. Jag tror att man lagt alldeles för stort fokus på att hitta kroppen och därför missat detaljer som kan knyta misstänkta gärningsmän till platserna. Nu lär det vara hopplöst att hitta något med dna eller fingeravtryck på.