2013-10-16, 19:17
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
Men diskutera om GTA online då och sluta skriv supportfrågor eller varför inte micheal fungerar att spela i singleplayer.

Snarare du som borde växa upp så du lär dig ta och hantera kritik som folk.

ONT:
När man ska låsa upp olika vapenmods, så står det: "Kill 600 players with this weapon to unlock this feature". Gäller det bara onlineplayers man dödar eller även bottar?

Känns konstigt att dem uppmanar en till att döda players, men om man dödar deras bil får man bad sport.

Skulle gissa att det framförallt gäller DM och LTS-uppdrag där det faktiskt går ut på att döda varandra. Om du bara glider omkring i freemode kommer du ju få "bad sport"-stämpeln.

Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Någon som hört något om Boneyard? Verkar glitcha sönder för tillfället. Precis som någon tidigare nämnde (minns ej vem) så blir det "SURVIVAL FAILED" redan på första waiven, nästa omgående. När man klättrat upp på taket i mitten står det alltså att man ska "go to the shootout" och en gul prick kommer upp på kartan (typ där man spawnar). Mycket märkligt. Och störigt.

EDIT: nu låter det enligt vissa som att det är Rockstar som gjort en uppdatering där dom menar att man inte ska få "campa" under survival. Dom kan ju inte mena allvar? Visst, det är sjukt OP att sitta bakom "el-skåpet" men man måste ju ändå få inta en pos under varje wave. Dom kan ju inte mena att man ska springa runt utan skydd?

Och fråga mig inte varför jag kallar det "el-skåpet"...

Jag har sett på två survivaluppdrag att de har ändrat på utseendet så att vissa områden inte är lika effektiva eller ens går att gå in på.

1. Sandy shores. Finns ett litet utrymme tvärsöver gatan med staketet där det står "chinese restaurant". Tidigare satt man rätt fint bakom en blå låda och kunde skjuta folk som sprang tvärsöver gatan. Nu har de satt ett bilvrak där så att ca 60 procent av skottlinjen har försvunnit.

2. Boneyard (det är väl namnet på flygplansskroten?). I den har de spärrat dörren till det lilla utrymmet i den stora hangaren så man inte längre kan stå och lurpassa på alla som rusar igenom

För övrigt kan jag starkt rekommendera att kolla på denna video som visar hur man kan ta vilken bild som helst och göra om till en crewlogga.

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_4018626043&feature= iv&src_vid=0AVwiNxKuk4&v=6jQIYgIjM_k
Citera
2013-10-16, 19:23
Medlem
AllvarligtKompiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Har någon fått sina pengar från Rockstar ännu?
Ja jag fick min andra insättning igår, köpte bästa lägenheten och ska börja spara ihop till en fin bilsamling nu.
Citera
2013-10-16, 19:32
Medlem
odditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllvarligtKompis
Ja jag fick min andra insättning igår, köpte bästa lägenheten och ska börja spara ihop till en fin bilsamling nu.

Va va? Skämtar du aprillo nu?
Utbetalningarna skulle inte komma igång förrän den fjärde uppdateringen har rullat ut i slutet av den här veckan och den andra utbetalningen kommer i slutet av månaden.
Citera
2013-10-16, 19:32
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImSoAwesome
Som extremt många abusade ett uppdrag? Vilka är nu lvl 140 med alla upplåsta saker i spelet
Tycker inte riktigt det är samma sak som att få 100% gratis pengar, men sure, ban på alla 160+ för oavsett hur dom fick den leveln så behöver dom ett liv atm
Citera
2013-10-16, 19:33
Medlem
WTF! Spelat survival två gånger idag och båda gångerna har de stårr "mission failed" På wave 1 och jag lämnar och fastnar på loading screen och måste starta om hela PS3et... det är så jävla drygt. Någon som har samma problem? kanske ska testa och köra något annat och se om det fixas. Hoppas fan inte mitt gubbe har buggat. Älskar survival

Kommer ju få bad sports för detta?
Citera
2013-10-16, 19:34
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Har någon fått sina pengar från Rockstar ännu?

Jag har inte varit inne idag, men snubben härnere skriver att han fått sin andra redan...?!

Igår hade jag inte fått nåt, skulle man inte få i slutet av veckan?

Citat:

Nice om det stämmer, som jag hoppas att det gör. Då kanske jag har lite cashflow nästa speltillfälle. Jag har nämligen så gott som 0 $, efter att ha köpt vapen och ammo igår.
Citera
2013-10-16, 19:38
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Eller så kanske man ska spela som menat och inte utnyttja buggar? Vad är då poängen med spelet?

Det kan man ju ABSOLUT tycka, men oavsett vad du eller jag eller någon annan tycker så är det ju så att man sedan releasen av det här spelet haft en miljard olika glitches och buggar som på ett eller annat sätt jävlats rejält med sitt eget community, sin spelarbas. Att samma spelarbas hittar en glitch som kan ge en så pass enorm fördel för sin egen ekonomi i spelet tycker jag personligen är ganska roligt. Lite av ett långfinger åt den stora miljardindustrin, så att säga. Ponera att en spelare i level 50 förlorar sin karaktär, sin lägenhet och sin "förmögenhet" på 1 500 000 som en följd av Rockstars karaktärsförsvinnande-bugg och sedan gör en ny karkatär och kör på glitchfusket för att komma upp i liknande summor som innan, vore det inte ganska oförtående av rockstar att skicka en ban och sno spelarens pengar/garage/bostad/vapen? Sen, att spelet i sig blir jävligt tråkigt att spela efter att man gjort det där "fusket" är en annan sak, det är ju upp till spelaren själv att avgöra.

Nu har jag visserigen inte sett något officiellt uttalande från rockstar som styrker att de skulle vara ute efter att banna tusentals spelare för att ha använt glitchen, det kan ju vara skitsnack. Jag menar, att leta reda på varenda spelare som utnyttjat glitchen lär ta en jävla tid. Det är antagligen också en stor differens på i vilken utsträckning man har uttnyttjat det, vissa kanske har tjänat 50 000, andra 5 000 000, hur ska man sätta nivån? Olika straff? Ska man ha en egen lagbok med paragrafer om överträdelser och utnyttjanden av sina egna buggar? Det är absurt. Oavsett så tycker jag fortfarande att man i första hand från Rockstars sida borde patcha glitchen så fort som möjligt. Sen kan man hålla käft och fokusera på att stabilisera spelet ytterligare och introducera heists.

edit: jag vill också tillägga att mycket av min skepsis mot rockstars eventuella krigsfront mot glitchfuskarna grundar sig i det faktum att man vill sälja på kidsen en jävla massa in game-dollars. Detta är ett sjukligt beteende av en spelutvecklare som redan fistat alla försäljningsrekord som finns. Den girigheten är vidrig.
Senast redigerad av ilchino-ilsovrano 2013-10-16 kl. 19:47.
Citera
2013-10-16, 19:47
Medlem
Citat:
Jag tror du skojar för jag har inte fått ett enda öre ännu. Hur gjorde du får att de den insättning isåfall?
Citera
2013-10-16, 19:50
Medlem
vinke4334s avatar
Hur joinar jag en online server med några spelare inne? När jag trycker på join gta online typ så är jag helt ensam...
Citera
2013-10-16, 20:10
Medlem
Vilken av highend lägenheterna är billigast, och vilken har bäst utsikt? Midend intresserar inte, vill ha planingroom.
Citera
2013-10-16, 20:13
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinke4334
Hur joinar jag en online server med några spelare inne? När jag trycker på join gta online typ så är jag helt ensam...
Välj "Join new session" tills du kommer in på en aktiv sådan.
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Vilken av highend lägenheterna är billigast, och vilken har bäst utsikt? Midend intresserar inte, vill ha planingroom.
Den för $200.000 är billigast. Vad gäller utsikten kan endast du svara på. Bilder på samtliga lägenheters utsikter finner du här: http://gtaforums.com/topic/617422-list-of-apartments/
Citera
2013-10-16, 20:15
Medlem
vinke4334s avatar
Finns det nåra games där det är mycket flashbackare som lirar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in