2013-10-03, 19:34
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Eller det kanske man vill, det beror på vad för slags mail man skickar och får. Men om du nu är en foliehat så ska du alltid lita 100% på företaget, litar du någorlunda på Countermail så är det absolut det bästa alternativet i mina ögon. Simson1 har väldigt stora kunskaper om ämnet och har jobbat hårt för att uppnå maximal anonymitet med lyckade resultat.
Jag tror mer att han menar varför man inte skulle vilja sitta och dela bullrecept via CounterMail med moster Agda 82 år.
Vad är nackdelen liksom.
Citera
2013-10-05, 22:02
Medlem
Lilabanans avatar
Jag kan inte registrera mig! Jag har registrerat mig 4 gånger nu och fyllt i samma användarnamn och lösen som när jag reggade mig, men får ett felmeddelande att det är fel anv. eller lösen varje gång

Har testat både med och utan @countermail.com också...

Nån som vet vad felet är och framför allt vad man gör åt saken?
Citera
2013-10-06, 18:28
Medlem
ze_bandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Jag tror mer att han menar varför man inte skulle vilja sitta och dela bullrecept via CounterMail med moster Agda 82 år.
Vad är nackdelen liksom.

Precis!
Citera
2013-10-10, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Ditt dagliga bruk kan innefatta topphemliga dokument. När jag var kund hos CM så pratade jag med företagare om "topphemliga" saker som jag förstår att man aldrig hade velat dela med sig av på någon annan osäker sida/tjänst.
Varför är du inte längre kund?

Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
Jo, det går att få igång på Android och IPhone.
Citat:
Förlåt, jag har inte hängt med i utvecklingen, men vad bra att det fungerar på mobiler! Stor framgång.
Fast detta är ju en sanning med modifikation! På Android funkar det helt OK, även med kryptering. Men på iOS så är det fruktansvärt krångligt att arbeta med då man måste klippa och klistra varje mail. Alltså inget man vill använda sig av dagligen utan bara när man är tvungen i enstaka fall.
Man kan ju inaktivera krypteringen av enskilda mail på serversidan (som ej var krypterade från början), men detta känns ju minst sagt dumt, man har ju Countermail för att man vill ha ALL sin mail skyddad och krypterad. Inte bara de "viktiga" mailen!

Det bästa vore ju om Countermail tillverkade en egen app för iOS (Android inte lika nödvändigt, dock vore det väldigt trevligt), jag kan tänka mig betala extra för detta och tror att det är många fler som håller med mig!

Eller det kanske inte ens går med en egentillverkad app? Jag vet inte hur låst iOS är gällande detta.
Senast redigerad av b3ngt 2013-10-10 kl. 15:22.
Citera
2013-10-10, 15:28
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b3ngt
Det bästa vore ju om Countermail tillverkade en egen app för iOS (Android inte lika nödvändigt, dock vore det väldigt trevligt), jag kan tänka mig betala extra för detta och tror att det är många fler som håller med mig!
Det är inget jag skulle betala extra för eftersom tjänsten redan kostar. Sen å andra sidan skickar jag dokument över CM och jag skulle aldrig spara dessa på en plattform så som Android. I iOS har jag aldrig testat.
Citera
2013-10-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b3ngt
Varför är du inte längre kund?
Fick avsluta mitt konto då jag inte hade tid till att fortsätta det aktiviteter jag hade där. Tjänsten, CM, är den bästa jag använt inom sitt område och jag kommer skapa ett nytt konto inom kort.
Mvh
Citera
2013-10-10, 20:23
Medlem
Citat:
Det är inget jag skulle betala extra för eftersom tjänsten redan kostar.
Jag syftade främst på att de som vill använda en sådan app i så fall betalar extra för appen, förslagsvis genom att den kostar pengar i iOS appbutik.

Även om denna kostnad skulle hamna på de vanliga priserna så spelar det väl knappast någon roll heller, CM är väldigt billigt så som det är nu. Ingen annan säker eposttjänst kommer ens i närheten av CM i dagsläget, bara det gör att de skulle kunna ta mycket mer betalt. Man kan omöjligt jämföra med en gratistjänst heller därför att där betalar du med ditt privatliv istället för en försumlig summa pengar.

Jag värderar dock min säkerhet och integritet väldigt högt vilket gör att jag är benägen att betala mer i.o.f.s, men vem som använder CM värnar inte om sin säkerhet och integritet? Det är ju det tjänsten går ut på.

Citat:
Sen å andra sidan skickar jag dokument över CM och jag skulle aldrig spara dessa på en plattform så som Android. I iOS har jag aldrig testat.
Varför skulle du aldrig spara dessa dokument på Android? Säkerheten blir vad du gör den till.
Citera
2013-10-10, 20:25
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
Ok, ska ge dig några anledningar:
-.COM,.NET & .ORG-domäner kontrolleras av ICANN = USA baserad organisation. Om något märkligt skulle hända kommer cmail.nu & countermail.se mfl. fortfarande att fungera

ICANN styr ju alla TLDs.
Citera
2013-10-10, 22:37
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distans
ICANN styr ju alla TLDs.
Nja, dom bestämmer vem som ska hantera resp. domän. Men det är tydligen Verisign som kontrollerar .COM och .NET domäner, inte ICANN.

.SE och .NU sköts av IIS (.SE) i Sverige, skulle det var Verisign som hanterat .SE så hade nog FBI & lobbyisterna i USA sett till att ThePirateBay.se varit stängd
http://feber.se/webb/art/272073/se_stms_fr_att_man_inte_stnger/
Citera
2013-10-16, 18:37
Medlem
sandra92s avatar
Strular cm för någon annan än för mig?
Fungerade förut idag tills Java började lagga. Så installerade om och nu segar hela sidan för mig? använder mig av chrome. Om de har någon betydelse? xD
Citera
2013-10-16, 18:43
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Strular cm för någon annan än för mig?
Fungerade förut idag tills Java började lagga. Så installerade om och nu segar hela sidan för mig? använder mig av chrome. Om de har någon betydelse? xD

Yep, samma här. Hoppas de löser problemet snarast.
Citera
2013-10-16, 18:45
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Yep, samma här. Hoppas de löser problemet snarast.

Uh, skönt att inte vara ensam om de.
Yes, man kan ju hoppas! Har en del viktiga saker att mejla iväg ikväll liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in