2012-06-01, 21:39
Medlem
ninjabeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
På vilket sätt blockeras det? Hemsidan? Java-appleten? DNS uppslag?
Blockeringar går nästan alltid att kringå så länge det finns en port öppen

Tror det är Java appleten. Hemsidan funkar och DNS uppslag

Bör också tillägga i samma post ist för att fråga på nytt igen, Jag har en Nokia N900, Finns det något sätt att få countermail att funka på denna mobil? Då mobilen är helt opensource och stödjer nästan allt.
Citera
2012-06-01, 21:43
Medlem
Siktirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjabeirut

Bör också tillägga i samma post ist för att fråga på nytt igen, Jag har en Nokia N900, Finns det något sätt att få countermail att funka på denna mobil? Då mobilen är helt opensource och stödjer nästan allt.

Bör inte Firefox med Icedteaplugin funka? Det är väl baserat på Debian? Jag kör det på alla mina maskiner med, för det mesta bra resultat och om N900 har samma repos bör det vara samma där.
Citera
2012-06-01, 21:45
Medlem
ninjabeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktir
Bör inte Firefox med Icedteaplugin funka? Det är väl baserat på Debian? Jag kör det på alla mina maskiner med, för det mesta bra resultat och om N900 har samma repos bör det vara samma där.

Kan testa det, Tack för tipset
Citera
2012-06-01, 21:47
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siktir
Jo absolut, jag tänkte mer på att slippa ladda ner HTML-filer manuellt och istället visa cancerbölden direkt i Countermail
Det går att visa HTML direkt innefrån Countermail. Klicka "View as HTML" efter att du öppnat mailet. Eller också ändra default inst. under Settings / Display Pref / [x] Show HTML Version by Default.
Citera
2012-06-01, 21:58
Medlem
Simson1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjabeirut

Fungerar java på andra ställen? t.ex:
http://javatester.org/version.html
http://java.com/en/download/installed.jsp?detect=jre&try=1
Fungerar appleten på vår Tools-sida? https://countermail.com/?p=tools

Om det enbart är på vår sida som det blockas så kan vi testa obfuskera div. kod så att appleten passerar ev. filter.

Ang. N900 så vet jag ej i dagsläget.
Citera
2012-06-01, 21:58
Medlem
Siktirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simson1
Det går att visa HTML direkt innefrån Countermail. Klicka "View as HTML" efter att du öppnat mailet. Eller också ändra default inst. under Settings / Display Pref / [x] Show HTML Version by Default.

Jösses, det hade jag missat. Sista störningsmomentet undanröjt
Citera
2012-06-03, 15:55
Medlem
Efter att ha betalat för 3 månaders premium med kreditkort, så har jag läst att man ska radera sitt alias så att betalningen inte kan spåras till mitt konto.

Kan någon berätta hur man går till väga för att göra det?
Citera
2012-06-03, 22:47
Medlem
Mailaccounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyingJacob
Efter att ha betalat för 3 månaders premium med kreditkort, så har jag läst att man ska radera sitt alias så att betalningen inte kan spåras till mitt konto.

Kan någon berätta hur man går till väga för att göra det?

Settings / Personal Information / Keys and Passwords

Gå till "Selected alias" och välj det alias som du använde vid betalningen, tryck sedan på knappen "delete" strax nedanför.

....Klart!!!

Mailaccount
Citera
2012-06-05, 19:59
Medlem
behöver man premium?
Citera
2012-06-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dejosen
behöver man premium?

Om du inte vill behöva skaffa en ny e-postadress var tredje vecka så är svaret ja.
Citera
2012-06-05, 22:58
Medlem
Mustards avatar
När jag försöker registrera så hänger sig sidan i chrome, firefox samt iexplorer och jag laddar först ner senaste java versionen som den säger sig kräva. Har gjort detta på två olika datorer med samma resultat. Någon som har en lösning?
Citera
2012-06-07, 21:26
Medlem
Energidrickas avatar
ERROR: Could not complete request.
Query: SELECT "INBOX"
Reason Given: [SERVERBUG] Internal error occurred. Refer to server log for more information.

Får det när jag loggar inn på countermail vad är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in