Citat:
Ursprungligen postat av
Graver
Jag har då inga problem att köra ifrån en polis om jag kryssar mellan bilarna och den är inte uppgraderad någonting, om jag däremot kör rakt fram och endast svänger i kurvorna så kommer polisen ikapp ganska snabbt, varför det är så fick jag lära mig på högstadiet.
Och vad är det för aimbot du pratar om? Jag har aldrig dött på det sättet som du beskriver.
För andra gången, oavsett hur rakt du än kör är det fysiskt omöjligt att en polisbil skulle kunna komma ikapp en topptrimmad Koenigsegg. Ifall en polisbil hade kört i superbilens luftström skulle den förr eller senare nå varvtalsstoppet och det skulle slå in i säg 270 km/h för den vassaste polisbilen borträknat Lamborghini med flera.
När jag kryssar mellan bilarna i spelet och har polisen efter mig kraschar de aldrig in i annan trafik, det är som att de kör på spår precis bakom mig. Att de sedan spawnar polisbilar precis framför mig i trafiken är en annan sjuk grej, speciellt med tanke på att man aldrig ser patrullerande polisbilar. Är det något flygplan som konstant flyger runt kartan och släpper ner polisbilar?
Kontentan är att Rockstar har gjort en jävligt dålig kodning när det gäller vissa aspekter kring systemen för polis och efterlysningar. Synska poliser, aimbot, boost, poliser som blir tillkallade mitt ute i ingenstans när någon skjuter med ljuddämpad pistol eller bara slår i luften osv. Det är bara några av de saker som folk rapporterar har skett i spelet, kolla bara GTAForums där det kryllar av dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
ilchino-ilsovrano
Någon som hört något om Boneyard? Verkar glitcha sönder för tillfället. Precis som någon tidigare nämnde (minns ej vem) så blir det "SURVIVAL FAILED" redan på första waiven, nästa omgående. När man klättrat upp på taket i mitten står det alltså att man ska "go to the shootout" och en gul prick kommer upp på kartan (typ där man spawnar). Mycket märkligt. Och störigt.
EDIT: nu låter det enligt vissa som att det är Rockstar som gjort en uppdatering där dom menar att man inte ska få "campa" under survival. Dom kan ju inte mena allvar? Visst, det är sjukt OP att sitta bakom "el-skåpet" men man måste ju ändå få inta en pos under varje wave. Dom kan ju inte mena att man ska springa runt utan skydd?
Och fråga mig inte varför jag kallar det "el-skåpet"...
Ja, det är jäkligt fattigt av Rockstar att hålla på så där. Men anledningen till det är att de vill att folk som tröttnar på att tjäna 5k de spelar ett uppdrag som tar 20 min skall köpa deras jävla cashcards. Jävligt sniket alltså, men ingenting förvånar mig längre när det gäller pengamjölkning av konsumenterna i spelbranschen. Jag är bara jävligt besviken på att just Rockstar sjunker så lågt.