2013-10-16, 12:21
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Någon som hört något om Boneyard? Verkar glitcha sönder för tillfället. Precis som någon tidigare nämnde (minns ej vem) så blir det "SURVIVAL FAILED" redan på första waiven, nästa omgående. När man klättrat upp på taket i mitten står det alltså att man ska "go to the shootout" och en gul prick kommer upp på kartan (typ där man spawnar). Mycket märkligt. Och störigt.

EDIT: nu låter det enligt vissa som att det är Rockstar som gjort en uppdatering där dom menar att man inte ska få "campa" under survival. Dom kan ju inte mena allvar? Visst, det är sjukt OP att sitta bakom "el-skåpet" men man måste ju ändå få inta en pos under varje wave. Dom kan ju inte mena att man ska springa runt utan skydd?

Och fråga mig inte varför jag kallar det "el-skåpet"...
Senast redigerad av ilchino-ilsovrano 2013-10-16 kl. 12:31.
Citera
2013-10-16, 12:33
Medlem
MrApproveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 141010
Slutar spela nu. Finns en glitch som gör att man får flera miljoner tar typ 10 minuter. inte lönt länge när man har alla bilar, helikoptrar och bästa lägenheten... den har funnits flera dagar också men går fortfarande att göra...

Stämmer bra det!
Har testat denna, min förra gubbe försvann och orkade inte knega ihop alla pengar jag har förlorat, att bli av med gubben tycker jag var hemskt nog.

Dock så verkar det som att vi kommer få sota för våra synder, rykten säger att dom lanserar en "cheaters pool" i 1.04 patchen.

http://www.gta5cheats.com/gta-online-cheaters-pool-coming/

Den som lever får se, den släpps nu i veckan..
Citera
2013-10-16, 12:51
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Jag har då inga problem att köra ifrån en polis om jag kryssar mellan bilarna och den är inte uppgraderad någonting, om jag däremot kör rakt fram och endast svänger i kurvorna så kommer polisen ikapp ganska snabbt, varför det är så fick jag lära mig på högstadiet.

Och vad är det för aimbot du pratar om? Jag har aldrig dött på det sättet som du beskriver.
För andra gången, oavsett hur rakt du än kör är det fysiskt omöjligt att en polisbil skulle kunna komma ikapp en topptrimmad Koenigsegg. Ifall en polisbil hade kört i superbilens luftström skulle den förr eller senare nå varvtalsstoppet och det skulle slå in i säg 270 km/h för den vassaste polisbilen borträknat Lamborghini med flera.

När jag kryssar mellan bilarna i spelet och har polisen efter mig kraschar de aldrig in i annan trafik, det är som att de kör på spår precis bakom mig. Att de sedan spawnar polisbilar precis framför mig i trafiken är en annan sjuk grej, speciellt med tanke på att man aldrig ser patrullerande polisbilar. Är det något flygplan som konstant flyger runt kartan och släpper ner polisbilar?

Kontentan är att Rockstar har gjort en jävligt dålig kodning när det gäller vissa aspekter kring systemen för polis och efterlysningar. Synska poliser, aimbot, boost, poliser som blir tillkallade mitt ute i ingenstans när någon skjuter med ljuddämpad pistol eller bara slår i luften osv. Det är bara några av de saker som folk rapporterar har skett i spelet, kolla bara GTAForums där det kryllar av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Någon som hört något om Boneyard? Verkar glitcha sönder för tillfället. Precis som någon tidigare nämnde (minns ej vem) så blir det "SURVIVAL FAILED" redan på första waiven, nästa omgående. När man klättrat upp på taket i mitten står det alltså att man ska "go to the shootout" och en gul prick kommer upp på kartan (typ där man spawnar). Mycket märkligt. Och störigt.

EDIT: nu låter det enligt vissa som att det är Rockstar som gjort en uppdatering där dom menar att man inte ska få "campa" under survival. Dom kan ju inte mena allvar? Visst, det är sjukt OP att sitta bakom "el-skåpet" men man måste ju ändå få inta en pos under varje wave. Dom kan ju inte mena att man ska springa runt utan skydd?

Ja, det är jäkligt fattigt av Rockstar att hålla på så där. Men anledningen till det är att de vill att folk som tröttnar på att tjäna 5k de spelar ett uppdrag som tar 20 min skall köpa deras jävla cashcards. Jävligt sniket alltså, men ingenting förvånar mig längre när det gäller pengamjölkning av konsumenterna i spelbranschen. Jag är bara jävligt besviken på att just Rockstar sjunker så lågt.
Senast redigerad av Autozione 2013-10-16 kl. 12:53.
Citera
2013-10-16, 13:28
Medlem
MrBraxs avatar
Otroligt enerverande då en polisbil i utryckning krockar in i mig och jag får två stjärnor.
Riktigt dåligt gjort.
Citera
2013-10-16, 13:49
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooseman2007
Vilken bil skulle ni rekommendera som "crew car"? Jag är sugen Declasse Granger som man kan hänga på utsidan av. Är även intresserad av vilken bil som är tåligast med den bästa armorn utrustad.
Dewbauchee Exemplar
Citera
2013-10-16, 13:53
Medlem
ImSoAwesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrApproved
Stämmer bra det!
Har testat denna, min förra gubbe försvann och orkade inte knega ihop alla pengar jag har förlorat, att bli av med gubben tycker jag var hemskt nog.

Dock så verkar det som att vi kommer få sota för våra synder, rykten säger att dom lanserar en "cheaters pool" i 1.04 patchen.

http://www.gta5cheats.com/gta-online-cheaters-pool-coming/

Den som lever får se, den släpps nu i veckan..
Detta är ju om folk som har farmat uppdrag
Citera
2013-10-16, 13:56
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Ja, det är jäkligt fattigt av Rockstar att hålla på så där. Men anledningen till det är att de vill att folk som tröttnar på att tjäna 5k de spelar ett uppdrag som tar 20 min skall köpa deras jävla cashcards. Jävligt sniket alltså, men ingenting förvånar mig längre när det gäller pengamjölkning av konsumenterna i spelbranschen. Jag är bara jävligt besviken på att just Rockstar sjunker så lågt.

Kan dock meddela att det faktiskt fortfarande går alldeles utmärkt att ställa sig bakom huset direkt till höger. Men hustaket verkar defintivt vara borta. Som att det var just hustaket som gjorde Boneyard till ett farmvänligt survival-mission...
Citera
2013-10-16, 13:59
Medlem
ImSoAwesomes avatar
Citat:

Så här går det när man släpper ett ofärdigt spel!
Citera
2013-10-16, 14:04
Medlem
Autoziones avatar
Citat:
Kan dock meddela att det faktiskt fortfarande går alldeles utmärkt att ställa sig bakom huset direkt till höger. Men hustaket verkar defintivt vara borta. Som att det var just hustaket som gjorde Boneyard till ett farmvänligt survival-mission...
De har tydligen ändrat Sandy Shores Survival också, har inte spelat den banan men jag läste att det fanns någon glitch med taket på en 24/7. I alla fall så är taket nu inte användbart och man kan enligt uppgift inte ens luta sig mot butiken. Som sagt, har inte spelat den banan så jag vet inte 100 %.
Citera
2013-10-16, 14:10
Medlem
MrApproveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImSoAwesome

Kanske missuppfattade det då, jag använde mig utav "sell car glitch" så jag hade råd att köpa samma lägenhet och samma fordon som jag hade innan min karaktär blev raderad.
Citera
2013-10-16, 14:21
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
De har tydligen ändrat Sandy Shores Survival också, har inte spelat den banan men jag läste att det fanns någon glitch med taket på en 24/7. I alla fall så är taket nu inte användbart och man kan enligt uppgift inte ens luta sig mot butiken. Som sagt, har inte spelat den banan så jag vet inte 100 %.
Mjo, det taket var helt cp.
Spelade Sandy med en kille, och lyckades av någon underlig anledning att dö. Så jag kikade på honom..
Om man gick till baksidan av huset, så gick det helt sonika att klättra på väggen upp till taket.
Du kanske alltså stå inuti taket. Det gick att döda folk därifrån men de kunde inte träffa dig.
Citera
2013-10-16, 14:24
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImSoAwesome
persistent glitching will get you placed into a special lobby for cheaters only for a period of one month. We also think it’s highly likely that more serious stuff like hacking/modding will get you either outright banned or placed in the cheaters pool for life.

Du ser väl vad det står? Gäller såklart alla som på något sätt "fuskat" sig till pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in