2013-10-16, 11:26
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1040st
Precis! Så uppfattade jag vad som sades i programmet med. Denna hets som nu spelas upp måste ju grunda sig i nått gruff mellan R.F och Nationell.nu??

Ja de verkar ju inte vara bästa vänner i alla fall!
Citera
2013-10-16, 12:57
Medlem
Efter att ha lyssnat igenom det mer noga så kan jag konstatera att jag överreagerade. DOCK tycker jag fortfarande det är fel att påstå att det är OK att rasblanda på "mikronivå" Självklart är det aldrig okej och sänder ut helt fel signaler till andra människor.

Att sitta med etno-nationalistiska värderingar och låtsas bry sig om "homogenitet" och etno-pluralism när man personligen är tillsammans och kommer skaffa barn med rasfrämlingar är otroligt patetiskt och dubbelmoralen gör att man inte kan tas på allvar!
Citera
2013-10-16, 13:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio
Efter att ha lyssnat igenom det mer noga så kan jag konstatera att jag överreagerade. DOCK tycker jag fortfarande det är fel att påstå att det är OK att rasblanda på "mikronivå" Självklart är det aldrig okej och sänder ut helt fel signaler till andra människor.

Att sitta med etno-nationalistiska värderingar och låtsas bry sig om "homogenitet" och etno-pluralism när man personligen är tillsammans och kommer skaffa barn med rasfrämlingar är otroligt patetiskt och dubbelmoralen gör att man inte kan tas på allvar!

Det påstods inte att det är okej, bara att det inte är lika skadligt för folket.
Citera
2013-10-16, 13:11
Medlem
Pluntiss avatar
Senaste avsnittet var kul att lyssna på. Som tidigare sagts gärna fler intervjuer.
Citera
2013-10-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det påstods inte att det är okej, bara att det inte är lika skadligt för folket.

Det kanske inte påstod att det är okej för alla men man kan ju inte hålla på och ha undantag för vissa personer.

Om han är så sugen på att rasblanda kan ha åka till ett annat land.
Citera
2013-10-16, 15:21
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Operaio

Måste hålla med detta inlägg fullt ut. Även jag överreagerade vid första lyssningen, vid en andra lyssning så är Söderman rätt klar med att insändaren är en hycklare. I citatet han lyfte (som fortf. var rätt klantigt av honom) så säger han som sagt att "detta är inte nödvändigtvis något jag håller med om.."

Den som gör mig mest ledsen är De Geers uttalanden om "kärleken" och rasförräderi på "mikronivå" väldigt korkade uttalanden och olikt honom.
Citera
2013-10-16, 15:53
Medlem
Fedayeens avatar
Hoppas att nästa avsnitt inte kommer att domineras av det omogna och bakåtsträvande nationell.nu som endast sysslar med baktal och löjligheter. Låt oss i stället tala om Gyllene Gryning (åtalsimmunitet upphävd hos dess ledare) och relevanta frågor. Minns förut hur ett avsnitt gick åt att
diskutera baktal på nationell.nu - Det är dags att gå vidare.

Väldigt bra avsnitt för övrigt.
Citera
2013-10-16, 16:25
Medlem
Om vi skall anta att de här kommentarerna på både Realisten.se och Nationell.nu om att lämna partiet pga dessa uttalanden kanske det är lika bra. Jag håller mig ganska skeptisk till ifall man verkligen har förstått vad som pågår i västvärlden om man blir galen över att de inte fördömer å det kraftfullaste detta enskilda rasblandade par. SvP utgör i dagsläget det enda parlamentariska motståndet i Sverige mot det judiska globalistprojektet och man är inte direkt mellanmjölk i rasfrågan hur som helst.
Citera
2013-10-16, 16:59
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Den som gör mig mest ledsen är De Geers uttalanden om "kärleken" och rasförräderi på "mikronivå" väldigt korkade uttalanden och olikt honom.

Alla är inte perfekta, och alla kommer inte alltid säga saker som ger uttryck för en puritansk nationalistisk renlärighet. Det är inte heller eftersträvansvärt med en sådan social kultur heller, där folk blir enormt kränka av små avsteg från det som anses vara den rätta läran. Varför? För det dödar all form av entusiasm och kreativitet. Se bara på SD där fyran uppe i toppen har dödat all organisk verksamhet i partiet med sina järnnypor. Det är helt enkelt inte bra ledarskap eller en organisationskultur som gör att organisationen utvecklas.

Det här är inte riktat till dig specifikt, utan en allmän betraktelse från min sida:

Som enskild nationalist har man även ett ansvar att inte bidra till destruktivitet genom att låta sig ledas med i drev och sensationshysteri eller agera i enorm känslomässig upprördhet. Om man nu här om dagen läste Nationell.nu:s och blev upprörd över budskapet, att SvP nu förespråkar rasblandning osv och genomgår samma procedur som SD gjort, så är det ansvarstagande handlandet INTE att låta sig drivas med i detta sinnestillstånd, och börja rikta skarp kritik mot SvP och de inblandade i kommentarsfält lite här och var utifrån den information som nationell.nu uppgett. Att flyta med i pöbelmentaliteten är destruktivt, enormt destruktivt.

Om man nu blev bekymrad över det man läste, så hade det ansvarstagande agerandet bestått i att 1) själv lyssna på det berörda radioprogrammet för att säkerställa så inte nationell.nu förvridit det som sagts. Om man lyssnar på programmet och därefter fortfarande finner de uttalanden som gjorts konstiga, och vill ha förtydliganden, så sätter man sig ned och tänker igenom vad exakt det är som är fel, och på vilka grunder. Därefter kontaktar man Radio Framåt och säger att man gärna vill vara med och debattera i nästa program. Sen är man med i radioprogrammet nästkommande vecka och diskuterar sina synpunkter med de berörda parterna på ett konstruktivt sätt.
Citera
2013-10-16, 18:08
Medlem
mrphonks avatar
Radio Framåt: Vi tar inte tillbaka

http://www.radioframat.com/vi-tar-inte-tillbaka/

Citat:
Vad sa vi egentligen i avsnitt 80? Av den ”storm” som svepte över internet måste det ha varit mycket allvarliga saker.

Det ”stormade” rejält ett tag, men efter hand stod det dock klart att ”stormen” var lokaliserad till ett vattenglas. Inte helt ovanligt. Egentligen är alla förtydliganden överflödiga eftersom vi anser att det som sägs talar för sig självt. Likväl kommer vi att förtydliga och reda ut vad vi egentligen sade.
Citera
2013-10-16, 18:26
Medlem
Intressant, första konflikten jag sett mellan etnonationalister. Är lite intresserad om ni tar avstånd från andra påståenden som Nationell.nu gjort (jag vet, får ursäkta att detta är OT) , bland annat att American Renaissance och Identitära rörelsen är "infiltrations organisationer" med judisk agenda. Även arktos ska vara en fiende, är dessa anklagelser rättfärdigade?`Det känns som att nästan allt som inte är NS är judiskt nu för tiden.

Hur i helvete kan organisationer som jobbar för de vitas överlevnad vara någonting dåligt?

Källa:

http://www.nationell.nu/2013/10/04/identitarer-forsoker-gora-nationalismen-projudisk/
Citera
2013-10-16, 18:32
Medlem
bussturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Måste hålla med detta inlägg fullt ut. Även jag överreagerade vid första lyssningen, vid en andra lyssning så är Söderman rätt klar med att insändaren är en hycklare. I citatet han lyfte (som fortf. var rätt klantigt av honom) så säger han som sagt att "detta är inte nödvändigtvis något jag håller med om.."

Det är nobelt av er att erkänna att ni överreagerade måste jag säga!

Och gödselspridar-sajten hade lika väl kunnat skapa en artikel vid namn "SVS tar ställning för Marx"
Då det i programet sades "Mycket av Marx annalyser är helt korrekta" samt "Det största problemet vi har idag är kapitalism"

Jag håller med Jonas de Geer så som jag tolkar det.
Han menar inte att det är grönt ljus att ta en svart man mellan benen. Han säger att han förståelse för den mänskliga känsla som kallas "förälskelse" och att han förstår deras senare önskan om att skaffa barn vilket han tolererar men är orolig för barnens identitetskris.

Jag avslutar med ett citat från det aktuella programmet

"Europa är vit kristet territorium"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in