Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Man kan ju säga som så att när artikeln hade 44 kommentarer så hade 32 unika personer klickat på länken och utav dessa hade 17 laddat ned/lyssnat på programmet (enligt Google Analytics, vilket får sägas vara någon form av branschstandard för statistik). Hur det kommer sig kan ju var och en fundera på.
Det kanske även förklarar varför de flesta utav kommentarerna på sidan består utav påhejjande one-liners. Oavsett om dessa är äkta eller inte så är det inte direkt smickrande för varken sidan eller de som tar den som en auktoritet. Rimligtvis vill en seriös organisation med större ambitioner än att kunna uppbåda några hundra huliganer ha sympatisörer som klarar av mer än att bara heja på frontmannen med one-liners rent skriftmässigt. Det skulle även förklara varför jag aldrig sett några av signaturerna på sidan på andra sidor, såsom realisten, friatider eller avpixlat.
Det här läste jag på nordfront.se här om dagen:
Citat:
Lättlurade människor utgör ett konstant hot mot organisationen inifrån eftersom vilken opportunist som helst kan förleda dem att svika i en känslig situation när organisationen befinner sig i ett utsatt läge. Och vi är en organisation som kommer att utsättas för press och hamna i ett otal svåra situationer. Motståndsrörelsen ska därför inte ha lättledda följare i sina led. Motståndsrörelsen måste sträva efter att rekrytera och fostra stabila kämpar som inte följer order och budskap på grund av att de är lättledda utan för att de är medvetna om att disciplin, ordning och auktoritet är grundstoderna i en fungerande och effektiv organisation och att en sådan organisation är en förutsättning för en framgångsrik kamp.
De som tar nationell.nu på stort allvar, och som vill "avkräva" Magnus, Dan och Jonas en "ursäkt" eller "förtydligande", osv, tycker jag borde fundera på vad de kloka ovanstående orden innebär.