2014-01-29, 15:17
Medlem
Trasymachoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Uttalade sig verkligen Magnus så rakt?
Nu påstod jag väl inte att det var ett citat?

Citat:
Var det inte snarare något i den stilen han sa?

Nej, det var inte något i stil med det (ditt citat) han sa. Det var inte ens andemeningen.
Citera
2014-01-29, 15:20
Bannlyst
Citat:
Uttalade sig verkligen Magnus så rakt? I en kommentar under denna artikeln har han tidigare skrivit detta:

Var det inte snarare något i den stilen han sa?

Varför laddar du inte ner eftersnacket och hör efter själv? Eftersom du leker advokat här så är det ju bra om du tar reda på vad han sa innan du försvarar honom. Blir så löjligt då du har fel.
Citera
2014-01-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Skall lyssna igenom eftersnacket innan jag uttalar mig. Tackar för länken!

Radio Framåt ist nicht SvP!

SvP håller inte helt obetydelselösa religiösa tokfanatiker som saknar verklighetsförankring under sina vingar. Någon gräns på det höga taket bör det tamefan vara.
Citera
2014-01-29, 15:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trasymachos
Nu påstod jag väl inte att det var ett citat?

Nej, det gjorde du inte.

Citat:
Nej, det var inte något i stil med det (ditt citat) han sa. Det var inte ens andemeningen.

Okej.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuckmaister
Varför laddar du inte ner eftersnacket och hör efter själv? Eftersom du leker advokat här så är det ju bra om du tar reda på vad han sa innan du försvarar honom. Blir så löjligt då du har fel.

Jag leker inte advokat, din stolle. Däremot vill jag få en bild av vad folk tror har sagts innan jag tar reda på det själv då det Magnus och Jonas säger ofta förvrängs och vantolkas av psykfall som dyrkar Langeén och dylikt skräp.
Citera
2014-01-29, 15:45
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Är det bara jag som saknar flöjten som alltid spelades i bakgrunden förr? Gissar att det är Magnus eller Jonas barn som brukar lira instrument. Även om dom tröttnat på att spela skulle det vara kul med lite livemusik i en paus! Ger harmoni åt samtalet med musik i bakgrunden.
Citera
2014-01-29, 15:46
Bannlyst
Citat:
Jag leker inte advokat, din stolle. Däremot vill jag få en bild av vad folk tror har sagts innan jag tar reda på det själv då det Magnus och Jonas säger ofta förvrängs och vantolkas av psykfall som dyrkar Langeén och dylikt skräp.

Varför inte lyssna först och bemöta sen?
Haha ni är rätt roliga, alla som inte håller med er är pyskfall och skräp. Langéen har gjort mer för kampen än du någonsin kommer göra. Vad har du gjort mer än att författat 1993 oneliners?
Citera
2014-01-29, 15:58
Medlem
bollen_1s avatar
Skulle ni kunna försöka få med James Edwards i programmet nu när han är Sverige aktuell?

Vore riktigt intressant.
Citera
2014-01-29, 16:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Langéen har gjort mer för kampen än du någonsin kommer göra. Vad har du gjort mer än att författat 1993 oneliners?

Haha, tack för dagens asgarv! Jag påstår mig inte ha gjort särskilt mycket för kampen jämfört med andra men Langeén har mestadels skapat splittring och fördummat det interna debattklimatet i rörelsen.
Citera
2014-01-29, 16:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Gör oss alla en tjänst och lämna rörelsen. Starta nåt eget med Söderman och Straybullet. Så kan ni har era gayorgier utan att det drabbar oss.

Jösses, var det så enkelt att få dig ur balans? Nu är jag klar med dig.
Citera
2014-01-29, 16:40
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Nej, det är klart det inte funkar med den slappa kontroll vi har vid gränser och flygplatser i dagsläget, släpper man inte in smugglarna så kommer inte narkotikan in,

Du har missat att vi har en över tvåhundra mil lång gräns till Norge och Finland va? Varav det mesta är skog och fjäll. I Härjedalen skulle flera procent av den vuxna befolkningen behöva arbeta som tjänstemän vid gränsen. Förutsätter vi en nordisk union eller liknande så krävs en permanent krigsliknande mobilisering för att göra rysk-finska och dansk-tyska gränsen och hela Nordens kuststräcka samt dessas luftrum säkra från smuggling. Alla hamnar inklusive alla tusentals containrar som ankommer varje dag måste också genomsökas. Inser du ens vad allt det innebär?

Och naturligtvis kommer narkotikatillverkning att ske i större utsträckning inom landet när du ökar gränskontrollerna. Priserna kommer också att stiga och smugglare kommer då att ha stort utrymme att erbjuda saftiga mutor till några av alla de tiotusentals lågbetalda gränsvakter som du vill anställa; så smugglingen kommer också att fortgå. De ekonomiska incitamenten kommer alltid bita dig i arslet när du ska lösa ett ickevåldsamt problem med våld.

Citat:
andelen etniskt svenska smugglare är försvinnande liten.

Den är inte alls försvinnande liten. Etniska svenskar med i övrigt ickekriminell livsstil är de allra bästa smugglarna av det skälet att de enklast kan passera gränsen. Det ska nog mycket till innan en seriös grossist skickar iväg en kriminell pundande blatte att hämta 10 kg tjack i Holland. Ditt påstående stämmer möjligen beträffande småsmugglare.

Citat:
Det odlas lite gräs i stugor, garderober mm. Men det är oftast vuxna personer som odlar för eget bruk och är i de flesta fall klara med familjebildningen, så det är inte ett egentligt problem ur ett rasligt perspektiv.

Så efter man bildat familj så får man "knarka"?
Senast redigerad av NordiskRevolution 2014-01-29 kl. 17:28.
Citera
2014-01-29, 16:41
Medlem
Ignatius94s avatar
Eftersnacket i det senaste avsnittet var ett av de dummaste jag hört i Radio Framåts historia. Ni ger ju knappast intrycket av att vara progressiva och framåtblickande Nationalister när Magnus och Jonas är bakåtsträvande knäppskallar. Det är tråkigt att det ska behöva vara så för jag gillar verkligen eran Radio.
Citera
2014-01-29, 16:45
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Haha, tack för dagens asgarv! Jag påstår mig inte ha gjort särskilt mycket för kampen jämfört med andra men Langeén har mestadels skapat splittring och fördummat det interna debattklimatet i rörelsen.

Jag tycker han är ganska kul emellanåt. Ja han skapar säkert splittring (vilket nog kan vara både positivt och negativt), men en sån som du skriver bara så enfaldiga försvarsinlägg att man blir trött på allting. Man undrar om du är lojal till partiet eller till någon av partiets motståndare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in