2013-10-16, 09:53
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Citat tidningen expressen idag
Blodstänk på insidan av en kirurgtejprulle i badrummet i 22-åringens lägenhet kommer från Vatchareeya. Det talar för att hon utsatts för någon form av skada, men ingen av hennes vänner eller anhöriga kände till att hon haft en sådan skada.

Och hur borde man värdera det blodet i det stora hela. Det börjar ju bli mycket blod här och var.
Inte minst i bilen. Kirurgtejp. Om det hade varit silvertejp hade nog loppet var kört för GM.
DEt kanske det är ändå?

Att finna blod på kirurgtejp är egentligen inte så upphetsande, tejpen kan ha använts för att stoppa blodflödet, som uppstod redan i bilen.

Det hade varit mer besvärande om det hade varit silvertejp, som du skriver.

Att man springer runt och berättar för släkt och vänner att man haft ett kraftigt näsblodsflöde är ju inte heller något som man vanligtvis gör.

Vi får hoppas att alla indicer går att sätta samman på något sätt så att de inte ensamma står och faller med enkla förklaringar som inte går att motbevisa.
Citera
2013-10-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Här är ett fel i artikeln:

KJ greps hos sina föräldrar. Hur många fler fel finns det?

Ja man får hoppas att de uppgifter om blodfynd som Expressen presenterar stämmer men lite tveksam kan man bli med tanke på vad och hur de skriver om fallet i övrigt.
"V försvann spårlöst den 4 maj kl 14:23": VB skrev ett inlägg på fejsbok då och försvann således inte denna minut.
"Hon skulle ut och jogga,..": Som bekant skrev hon (14:23) "motionera^^" och sedan delade hon ut reklam.
"När hon inte kom hem misstänkte polisen omedelbart 22-åringen och satte in omfattande spaningsinsatser mot honom": "Omedelbart".., ja efter 3 dagar började polisen behandla anmälan om VB:s försvinnande.
Andra märkliga formuleringar ur artikeln: "Enligt uppgifter till Expressen ska även ett huvud och en torso ha hittats i skogen vilket nu ska hjälpa polisen att lösa gåtan" (knappast någon för Expressen exklusiv eller ny uppgift och att påträffade kroppsdelar vid ett styckmord kan vara till hjälp för att lösa brottet måste man nog inte vara Expressenskribent för att förstå) och de slår även fast att KJ är "väl förtrogen med alla värn och stigar som döljer sig bland träden" (har någon av dessa innerstadsmänniskor öht sett en skog i verkligheten?).
Citera
2013-10-16, 11:00
Medlem
Lägenheten är inte mordplats men hur kunde tejpen hamna i badrummet?
Citera
2013-10-16, 11:02
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Lägenheten är inte mordplats men hur kunde tejpen hamna i badrummet?

Lägenheten är mordplats, för att använda mig av samma baklängeslogik som dig.
Citera
2013-10-16, 11:07
Medlem
Quarrels avatar
NSD: "Jag känner igen uppgiften"
Citat:
Expressen skriver vidare att blodfläcken som säkrats i bagageutrymmet till mannens bil är så stor att den inte kan ha orsakats av ett sår.

– Storleken på fläcken har jag inte hört någonting om. Jag trodde inte ens polisen kunde säga vilken mängd blod det handlade om. Men det kan vara så att jag bara har preliminära uppgifter. Min klient har inte ändrat inställning på något sätt och jag tycker att han angett trovärdiga och naturliga förklaringar till att blodet kan ha hamnat där.
Citera
2013-10-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Lägenheten är mordplats, för att använda mig av samma baklängeslogik som dig.
Men polisen har sagt att lägenheten inte är mordplats?
Citera
2013-10-16, 11:12
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Att finna blod på kirurgtejp är egentligen inte så upphetsande, tejpen kan ha använts för att stoppa blodflödet, som uppstod redan i bilen.

Det hade varit mer besvärande om det hade varit silvertejp, som du skriver.

Att man springer runt och berättar för släkt och vänner att man haft ett kraftigt näsblodsflöde är ju inte heller något som man vanligtvis gör.

Vi får hoppas att alla indicer går att sätta samman på något sätt så att de inte ensamma står och faller med enkla förklaringar som inte går att motbevisa.

På sin numera nedlagda FB-sida skriver BO mycket riktigt om en blödande tå som skulle ha uppstått under ett karatepass. Den här skadan har enligt logginlägget skett någon gång i början av året.
Vad beträffar kirurgtejpen så är den både tunn, skör och hudvänlig.

Så vad motsäger egentligen den förklaring mGM ger?

Den större blodfläcken i bilens bagageutrymmet var egentligen inget nytt då det har framkommit tidigare.
Citera
2013-10-16, 11:18
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Men polisen har sagt att lägenheten inte är mordplats?

Har polisen sagt att lägenheten inte är mordplats för att de inte kan bevisa det? Är det samma sak som att den definitivt inte är mordplats?
Citera
2013-10-16, 11:33
Medlem
Miss-Kittys avatar
Kanske kan det finnas spår av kirurgtejpen på BO som inte kan sättas i samband med någon tidigare skada? Det skulle väl vara en besvärande omständighet?

När väcks åtal/blir fup:en tillgänglig?
Citera
2013-10-16, 11:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Kanske kan det finnas spår av kirurgtejpen på BO som inte kan sättas i samband med någon tidigare skada? Det skulle väl vara en besvärande omständighet?

När väcks åtal/blir fup:en tillgänglig?

Om det sitter kirurgtejp över sticksåren i bröstet så kan det ju anses vara besvärande.

Imorgon/imorgon.
Citera
2013-10-16, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Har polisen sagt att lägenheten inte är mordplats för att de inte kan bevisa det? Är det samma sak som att den definitivt inte är mordplats?
Det låter inte så troligt att polisen inte kunde bevisa men okej. Jag tänkte kanske VB gjorde motstånd och KJ fick sår på händerna. När han kom hem, använde han tejpen för såret utan att tänka på att spår av VBs blod finns på hans fingrar. Jag menar att tejprullen har varit hela tiden i badrummet och KJ hade den inte i sin bil när han dödade VB ( OM lägenheten inte är mordplatsen)
Citera
2013-10-16, 12:01
Medlem
Reviewss avatar
[quote=Rabattfyllan|45698175] Har polisen sagt att lägenheten inte är mordplats för att de inte kan bevisa det? Är det samma sak som att den definitivt inte är mordplats? [/QUOTE

Dödsorsaken var ett knivhugg i hjärtat och utifrån den vetskapen utgår de säkert ifrån att lägenheten inte kan ha varit själva mordplatsen.

Blodstänk på insidan av en kirurgtejprulle i badrummet i 22-åringens lägenhet kommer från Vatchareeya. Det talar för att hon utsatts för någon form av skada, men ingen av hennes vänner eller anhöriga kände till att hon haft en sådan skada.

Hur kan det komma sig att ingen påstår sig känna till någon form av skada då hon själv beskrev och beklagade sig på FB över sin blödande tå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in