2013-10-15, 13:08
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Men återigen...JV:s offentliga åsikter är ju inte alls detsamma som man har INOM sekten eller det som styrande kretsen predikar internt! Så du kan skriva hur många inlägg som helst...ni lever inte som ni lär! Punkt!

Vi som har insyn i det riktiga Jv vet ju hur man egentligen ser på saken!
Jag måste betona att jag inte/aldrig varit inom-sekteristisk, men har träffat en del jv-dörrknackare, ingen har varit ovänlig vill jag tillägga, dock drog jag åt mig öronen när jag fick mig presenterat en bibeltolkning, där man yppade att katolicism ur vederbörandes synpunkt, var svinen på jorden, jag utgår från att det var ett sekt-uttalande då jag råkar ha lite allmänbildning, och därmed betvivlar hens agenda, el. rättare sagt, just det jv-kollektivets svårt urspårade agenda, och klassar det som tvättäkta diskriminering och ryser i mitt kött och blod efter att ha fått taga del av den lilla mycket obetydliga insighten, hen var vänlig.. men likväl gravt urspårad och tycktes inte ha minsta oro över den samhällsfarliga agendan, som jag GISSAR, i detta fallet, att jv kan tänkas ha också på "högre nivå"

Det var smått motbjudande att klassa folk utefter "religiös tillhörighet" som är en etikett, samt.. att hen dessutom hänvisade till en lojalitet ur annan världsdel ur annan kontext men jag befarar att ju mer man hämmar bildning, desto högre smäller bibel-känningen, så kallat, samt underblåser religionsextremism och därmed legitimerar i förlängningen al quaida som härrörs ur islam .
Hen/dem, kan tänkas ha syftat på slavägare, är man då inte särskilt bildad, kan man likt de på riktigt infantila, dra generaliseringar och korrelera uppåt väggar... som trotsar all sans o vett... och få till skrämmande legitimitet åt förnyad holocaust och direkt underblåsa omvända diasporor, som dessvärre också skett : i bl.a Bosnien. På veka skadade grunder ur det obildade träskets mannual-valser.

Säg ja och bejaka den sekulära demokratin, och försök att förkasta extrem.fundamentalism, om jag ska ge mig in på den osmakliga tendensen att "predika"

Men sekterism är alltså inte svaret på "livets gåtor", vill man gå subjektivt kan man hämta tröst ur polemik-vurmen, men det gagnar noll och intet!
Senast redigerad av BlackJewel 2013-10-15 kl. 13:15.
Citera
2013-10-15, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Men återigen...JV:s offentliga åsikter är ju inte alls detsamma som man har INOM sekten eller det som styrande kretsen predikar internt! Så du kan skriva hur många inlägg som helst...ni lever inte som ni lär! Punkt!

Vi som har insyn i det riktiga Jv vet ju hur man egentligen ser på saken!

Trams!
Citera
2013-10-15, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekasnah
Trams!
En fråga bara.

johannes 5 v 28-29.

28Var inte förvånade över detta. Den stund kommer då alla som ligger i sina gravar skall höra hans röst
29och gå ut ur dem;

(skall det vara 1000 år emellan)?

de som har gjort det goda skall uppstå till livet, och de som har gjort det onda skall uppstå till domen.

Hoppas du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av Nomorone 2013-10-15 kl. 23:24.
Citera
2013-10-15, 23:26
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
En fråga bara.

johannes 5 v 28-29.

28Var inte förvånade över detta. Den stund kommer då alla som ligger i sina gravar skall höra hans röst
29och gå ut ur dem;

(skall det vara 1000 år emellan)?

de som har gjort det goda skall uppstå till livet, och de som har gjort det onda skall uppstå till domen.

Hoppas du förstår vad jag menar.
Vem vänder du dig till? Till gud eller till jesus eller til moses? eller du ser inte vad dina ignored-hånande kommentatörer skriver? isf, varför inte fråga dig själv i natténs tysta bön?

Borde inte gud, om du nu är "JV" ha givit dig svaret när du föddes? Eller är du bara på väg att fylla 18 ? och borde egentligen falla i sömn nu?
Citera
2013-10-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Vem vänder du dig till? Till gud elelr till jesus eller til moses? eller du ser inte vad dina ignored-hånande kommentatörer skriver? isf, varför inte fråga dig själv i natténs tysta bön?

Borde inte gud, om du nu är "JV" ha givit dig svaret när du föddes?

Ekasnah
Citera
2013-10-15, 23:29
Medlem
DansandeVindurs avatar
Är bara nyfiken. Hänger inte så mycket på denhär delen av forumet. Vilken religion tillhör alla här? Är ni alla kristna? Någon sorts kristna?
Citera
2013-10-15, 23:29
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ekasnah
Ok, då ska jag inte interferera.
Citera
2013-10-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Ok, då ska jag inte interferera.
Tack!
Citera
2013-10-15, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansandeVindur
Är bara nyfiken. Hänger inte så mycket på denhär delen av forumet. Vilken religion tillhör alla här? Är ni alla kristna? Någon sorts kristna?

JV, X-JV, kristna från andra samfund, ateister m.m.
Citera
2013-10-15, 23:50
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Tack!
Det var så lite i sammanhanget vad liv är värt att veta om. Men tänker inte inkorporera barnens egna visdomar, då det sällan ses som ärevördigt när barn uttalar sig, för jag vet att jag är brnet bland de stora elefanternas tigervals. Med vässade klor, där trivs jag nämligen inte.

För Jv gillar sitt klovässande, iaf den tanten som jag satt och läste bibeln ihop med, men hon är förlåten, de okunniga vet inte vad de gjort med sina paragrafer, det är vad jag idag vet, deras. Var man har egen paragrafdjungel, det vet högkvarteret i Amerika.

Och så var dett till dig, inte till frågaren. Tack själv.
Citera
2013-10-16, 00:04
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansandeVindur
Här på religions-forumet finns det ett par muslimer/kristna osv, men det domineras tycker/tror jag, av ateister.
Citera
2013-10-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Här på religions-forumet finns det ett par muslimer/kristna osv, men det domineras tycker/tror jag, av ateister.

Jo det stämmer, i mitt inlägg tänkte jag mer bara på denna tråd.
Senast redigerad av Nomorone 2013-10-16 kl. 00:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in