Citat:
Jag måste betona att jag inte/aldrig varit inom-sekteristisk, men har träffat en del jv-dörrknackare, ingen har varit ovänlig vill jag tillägga, dock drog jag åt mig öronen när jag fick mig presenterat en bibeltolkning, där man yppade att katolicism ur vederbörandes synpunkt, var svinen på jorden, jag utgår från att det var ett sekt-uttalande då jag råkar ha lite allmänbildning, och därmed betvivlar hens agenda, el. rättare sagt, just det jv-kollektivets svårt urspårade agenda, och klassar det som tvättäkta diskriminering och ryser i mitt kött och blod efter att ha fått taga del av den lilla mycket obetydliga insighten, hen var vänlig.. men likväl gravt urspårad och tycktes inte ha minsta oro över den samhällsfarliga agendan, som jag GISSAR, i detta fallet, att jv kan tänkas ha också på "högre nivå"Men återigen...JV:s offentliga åsikter är ju inte alls detsamma som man har INOM sekten eller det som styrande kretsen predikar internt! Så du kan skriva hur många inlägg som helst...ni lever inte som ni lär! Punkt!
Vi som har insyn i det riktiga Jv vet ju hur man egentligen ser på saken!
Vi som har insyn i det riktiga Jv vet ju hur man egentligen ser på saken!
Det var smått motbjudande att klassa folk utefter "religiös tillhörighet" som är en etikett, samt.. att hen dessutom hänvisade till en lojalitet ur annan världsdel ur annan kontext men jag befarar att ju mer man hämmar bildning, desto högre smäller bibel-känningen, så kallat, samt underblåser religionsextremism och därmed legitimerar i förlängningen al quaida som härrörs ur islam .
Hen/dem, kan tänkas ha syftat på slavägare, är man då inte särskilt bildad, kan man likt de på riktigt infantila, dra generaliseringar och korrelera uppåt väggar... som trotsar all sans o vett... och få till skrämmande legitimitet åt förnyad holocaust och direkt underblåsa omvända diasporor, som dessvärre också skett : i bl.a Bosnien. På veka skadade grunder ur det obildade träskets mannual-valser.
Säg ja och bejaka den sekulära demokratin, och försök att förkasta extrem.fundamentalism, om jag ska ge mig in på den osmakliga tendensen att "predika"
Men sekterism är alltså inte svaret på "livets gåtor", vill man gå subjektivt kan man hämta tröst ur polemik-vurmen, men det gagnar noll och intet!
Senast redigerad av BlackJewel 2013-10-15 kl. 13:15.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-10-15 kl. 13:15.
Är ni alla kristna? Någon sorts kristna?