Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-10-15, 17:41
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitrevolution
Visst kan man det. den stora skillnaden är att procentuellt sett så är förekomsten utav dessa brott mycket högre i det lilla partiet som faller under kategorin "övriga partier" i val. SvP - av kriminella, för kriminella.
Äsch, detta kan avfärdas med socioekonomiska förklaringsmodeller såsom klass och viss utsatthet snarare än politisk tillhörighet.
Citera
2013-10-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Sen kanske du ska kolla upp vad liberalismen står för innan du börjar pladdra iväg om det. Liberalism handlar om marknadsfrågor, inte nationalism.

Liberalismen innefattar knappast enbart ekonomiska aspekter, att du tror det bevisar bara att du är en riktig stolle utan någon koll på verkligheten.

Det jag äcklas av är förstås att "tolerans"(svaghet) och liberala "värderingar" smyger sig in i Svp, det har mycket riktigt inget med nationalism att göra.
Citera
2013-10-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Äsch, detta kan avfärdas med socioekonomiska förklaringsmodeller såsom klass och viss utsatthet snarare än politisk tillhörighet.

Självklart kan man det, konstigt vore annat. Däremot är det en väldig skillnad på att förklara varför dessa antisociala brott uppkommer än att acceptera att dessa sker. Känner ingen som inte tycker att dessa brott är allvarliga, gör du?

Citat:
Misshandel
Dråp
Rån
Mord
Olaga frihetsberövande
Framkallande av fara för annan
Mordbrand
Skadegörelse
Narkotikabrott
Olaga tvång
Stöld
Dopingbrott
Våldtäkt
Uppvigling
Citera
2013-10-15, 17:57
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Självklart kan man det, konstigt vore annat. Däremot är det en väldig skillnad på att förklara varför dessa antisociala brott uppkommer än att acceptera att dessa sker. Känner ingen som inte tycker att dessa brott är allvarliga, gör du?
Beror helt på i vilket sammanhang brottet sker, de enda som i princip alltid är allvarliga oavsett sammanhanget på den listan tycker jag är dråp, mord, mordbrand och våldtäkt.
Citera
2013-10-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Beror helt på i vilket sammanhang brottet sker, de enda som i princip alltid är allvarliga oavsett sammanhanget på den listan tycker jag är dråp, mord, mordbrand och våldtäkt.

Relativism i viss mån är givetvis oundvikligt, omständigheterna dikterar villkoren för brottet. Nu finns det medlemmar som är dömda för att ha bragt människor om livet, Dan Berner tex. Dan dödade sin dåvarande flickväns far i tron om att denne far hade begått en rad sexuella övergrepp på hans flickvän, vilket senare visade sig vara en lögn. I förhör medger Dan även själv att han trodde på sin flickvän. Bör en sådan person få inneha medlemskap i SvP? Om detta är ok, pga att han nu sonat sitt brott så måste man ändå fråga sig; är en sådan lättmanipulerad individ någonting att ha?
Citera
2013-10-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-SvP
Jack blev utesluten. Vem han umgås med på dagarna kan han nog bäst svara på själv.
Handlar nog inte om vilka han umgås med på dagarna utan att han dykt upp på SvParrangemang och t.o.m. realisten har med en bild på honom därifrån. Så han verkar ju inte vara särskilt ovälkommen.
Citera
2013-10-15, 18:21
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Relativism i viss mån är givetvis oundvikligt, omständigheterna dikterar villkoren för brottet. Nu finns det medlemmar som är dömda för att ha bragt människor om livet, Dan Berner tex. Dan dödade sin dåvarande flickväns far i tron om att denne far hade begått en rad sexuella övergrepp på hans flickvän, vilket senare visade sig vara en lögn. I förhör medger Dan även själv att han trodde på sin flickvän. Bör en sådan person få inneha medlemskap i SvP? Om detta är ok, pga att han nu sonat sitt brott så måste man ändå fråga sig; är en sådan lättmanipulerad individ någonting att ha?
Nu har jag ingen koll på vem som är medlem eller inte medlem i partiet men mördare tycker jag personligen inte hör hemma i partiet. Känns lite väl extremt att begå ett sådant brott såvida det inte skedde i krig eller rent självförsvar.
Citera
2013-10-15, 18:24
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internetkrigarN
Handlar nog inte om vilka han umgås med på dagarna utan att han dykt upp på SvParrangemang och t.o.m. realisten har med en bild på honom därifrån. Så han verkar ju inte vara särskilt ovälkommen.
Fast detta har väl redan tagits upp? Öppna arrangemang dit alla kan ansluta sig är ju en helt annan sak, finns ingen anledning att avvisa personer bara för att de är uteslutna då icke-medlemmar kan delta i dessa. Annat är det ju med slutna medlemsaktiviteter.
Citera
2013-10-15, 18:50
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Den här killen skulle ni bjuda in som talare på era partimöten. Då hade det blivit drag under galoscherna.

http://www.youtube.com/watch?v=Yi6XV8yBFoU
Citera
2013-10-15, 18:53
Medlem
Beardzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Den här killen skulle ni bjuda in som talare på era partimöten. Då hade det blivit drag under galoscherna.

http://www.youtube.com/watch?v=Yi6XV8yBFoU

Tyvärr är han död sen 2008.
Citera
2013-10-15, 18:57
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
Tyvärr är han död sen 2008.

oj, synd.

Hade aldrig hört talas om honom förut men det var en jävel på att snacka och få fram ett budskap.
Citera
2013-10-15, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Nu säger jag inte att du har gjort det, i och med att jag inte vet vem du är. Däremot så finns det en hel del SvP-snubbar (dåvarande NSF) som både har blivit dömda och varit misstänka som har misshandlat kvinnor. Jag vet, jag kommer från en f.d. nassestad

Citat:
Morot är ju ett klockrent exempel. Tråden dedikerat till hans mord/dråp på Ida har snart tio miljoner visningar här på FB. Har den undgått dig?

Ah, för att bevisa din "tes" om att SvP är fullt med kvinnomisshandlare så nämner du en person som uteslöts för mer än ett decennium sedan från NSF och som aldrig någonsin har varit med i varken Folkfronten eller Svenskarnas parti. Är du snuspåverkad eller bara korkad i allmänhet?

Skärpning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in