Citat:
Ursprungligen postat av
Karl-Der-Grosse.
Partiet finns ej representerade i min kommun. Jag (och ett flertal f.d SD väljare som jag övertygat) kommer rösta på SvP i Riksdagen nästa år. Vart kan man beställa valsedlar? Vill inte behöva rösta på SD för att det saknas SvP sedlar.
När tiden kommer så kommer du att kunna beställa valsedlar för att lägga i vallokalerna, troligtvis via Arminius, men jag vill inte uttala mig om exakt hur det kommer gå till, eftersom jag inte vet med säkerhet.
Det absolut bästa skulle naturligtvis vara om du eller dina vänner (helst både och!) beställde valsedlar att lägga i vallokalerna runtomkring hela valområdet på valdagen, men om det nu bara gäller precis dig och dina vänner så kan ni skriva namnet på en blank valsedel.
Var dock väldigt noga med hur det ska skrivas, versalisering, osv. Exakt vad du ska skriva kommer det mer information om senare, men jag skulle tro att det helt enkelt är
"Svenskarnas parti".
Anledningen till att det är mycket viktigt att få det rätt är att om du te.x. skriver "Svenskarnas parti (SvP)" eller "Svenskarnas Parti" eller "Svenksarnas parti" så kommer de med all säkerhet att skrivas in som separata röster.