2013-10-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Mm, den har jag läst med. I media. Jag får inte riktigt grepp på om det är samma man de menar dock.
Och helt ärligt, hur många sett kan man bära ett barn på? Och Gerry har ett ganska normalt utseende. Och just den mannen har blivit sedd när Gerry har alibi från både boende och personal på hotellet.

Ja jag är inte övertygad om att det var Gerry men Smith var nog det. Han kan mycket väl ha sett fel. Sen kan ju inte paret Smith varit ensamma om att se denna man. Måste finnas fler vittnen.
Citera
2013-10-15, 14:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Men hur kan pappan veta att Matt inte kommer att titta till Madde utan bara tvillingarna. Det kan han inte veta i förväg.

Du sa själv tidigare att om nåt hade varit galet så skulle de låsa dörren för att inte riskera att upptäckas.

Jag blir galen på alla dessa tider, måste sätta mig senare och försöka få klarhet i dessa, även tiderna under dagtid.

Jag söker men har fortfarande inte hittat när Madde senast var synlig. Är det någon som vet när någon utomstående senast såg Madde denna dag?

Dagen innan är det flera som sett henne, men har någon sett henne den dag hon försvann och vid vilken tidpunkt var det?
Citera
2013-10-15, 14:25
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Jag antar mannen, han dödade henne när han först gick tillbaka, går iväg med henne (därav är fantombilden så lik honom) och gömmer henne någonstans.

Hon går sedan tillbaka och tror att Madeleine är bortrövad, han har sedan hållit masken i alla år.

Ah, det är fler som tyckt att den blonda skandinaven är påfallande lik pappan vad gäller haka, mun, näsa och "min"? Intressant, jag blev perplex när jag såg detta. Har pappan någon släkting som är lik honom?

Har hela tiden tyckt att mamman verkar vara en riktigt jobbig person, anorektiskt lagd, väldigt kontrollerande/kontrollerad, med undantag för när de var ute och åt med vänner. Man lämnar inte minderåriga barn ensamma på ett rum, och inte ett barn som kan gå iväg själv om hon känner sig ledsen. Mamman säger att det är den som tog barnet som gjort fel, men det håller jag inte med om. Föräldrarna är medskyldiga. Barnen borde suttit och sovit vid bordet. Man ska ha små barn inom hörhåll.

Med fantombilden börjar jag tvivla på pappans oskuld, men det är inte helt uteslutet att barnet faktiskt blivit kidnappat. Jag har svårt att tro att Maddie sov om någon främling bar iväg med henne, barn är hypersensitiva och det går sällan hem att främlingar tar i dem, än mindre kånkar på dem utan att de vaknar. Det kan bara en nära anhörig göra utan att de börjar vråla.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-15 kl. 14:27.
Citera
2013-10-15, 14:26
Medlem
Ghostfaces avatar
Alternativt "försvann" Maddie redan innan middagen. Sen vore det lämpligt att Matt var den som upptäckte att hon inte låg i sin säng men tyvärr tittade han bara in genom dörren utan att gå in i lägenheten.... (Tar ett tag innan en död kropp utvecklar liklukt varför flickan måste dött innan middagen för att teorin om liklukt ska ha ett existensberättigande). Ps Rena gissningar från min sida och har ingen som helst information att stödja detta på! Hur ser "tidslinjen" innan middagen ut. Vem förutom föräldrarna har sett flickan på eftermiddagen?
Citera
2013-10-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag blir galen på alla dessa tider, måste sätta mig senare och försöka få klarhet i dessa, även tiderna under dagtid.

Jag söker men har fortfarande inte hittat när Madde senast var synlig. Är det någon som vet när någon utomstående senast såg Madde denna dag?

Dagen innan är det flera som sett henne, men har någon sett henne den dag hon försvann och vid vilken tidpunkt var det?

14:29 dagen hon försvann togs en bild på henne sittandes vid poolen. Bilden tror jag dock togs av föräldrarna men antar att man kunnat fastslå att det verkligen var den dagen bilden är tagen.

Hittade även detta:

Citat:
The children went back to Kid's Club and at 18:00 Kate returned with them to the apartment,
http://en.wikipedia.org/wiki/Disappearance_of_Madeleine_McCann
Citera
2013-10-15, 14:27
Medlem
Citat:

Nu vet jag ju tyvärr inte hur bra översatta dessa är, men:
http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/TIME_LINE_3_MAY_07.htm
http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/TIME_LINE_INFORMATION.htm
Citera
2013-10-15, 14:28
Medlem
Citat:
När var den sista iakttagelsen av Madde denna dag, har för mig att det var vid poolen runt 14:30.

Jag funderar över om Madde dog redan på eftermiddagen. Gerry var iväg och spelade tennis samtidigt som Kate var hemma med barnen och läste en bok för Madde.

Jeg har gjort meg de samme tankene. Tvillingene var for unge til å kunne vitne om Madde fortsatt var i livet på kvelden, så vi har kun foreldrenes vitnemål. Det er vel heller ingen av "Tapas 7", eller andre, som har sett Madde på kvelden.

Det skulle förklara många saker, som bland annat varför de fanns så mycket likdoft på olika platser i lägenheten. Varför det fanns en t-shirt tillhörande Madde med likdoft och det skulle även göra det möjligt för föräldrarna att diskutera hur de ska få bort henne på kvällen.

Det er utrolig at noen i det hele tatt kan tvile på at McCanns har et lik i bagasjen; bokstavelig talt.

Jag har svårt att tänka mig att hon dog på kvällen då en förälder gick till lägenheten. Det skulle inte ge föräldrarna möjlighet att diskutera alla detaljer som hur dörrarna var låsta eller öppna, hur fönster med mera skulle använts vid kidnappningen och massor av andra detaljer.

Jag tror att det är lättare för Kate att vara tyst om det är hon själv som utfört detta. Gerry skyddar henne och de andra två barnen till varje pris.

Etter å ha sett intervjuet av McCanns på Crimewatch, så er min (amatørpsykologiske) observasjon at Kate ser sliten og plaget ut, mens Gerry nærmest virker uforandret i forhold til hvordan han har fremstått helt siden datteren "forsvant". Men de har fått godt med medietrening med årene, takket være alle ressurssterke allierte og andre nyttige idioter. Programmet på BBC hadde regi Kate og Gerry. De har vel behov for å starte nye sympati- og pengeinnsamlinger jevnlig, for å holde forretningene i gang.

Om man tänker sig att Madde dog under eftermiddagen och Gerry kommer hem från tennisen och upptäcker detta och nu så ber han Kate skärpa till sig och säger att de tillsammans måste lösa detta för de andra två barnens skull.

De har nu några timmar på sig att kontrollera sina känslor och tänka ut en plan för dels vad de ska göra med kroppen och dels hur de ska skapa ett tidsutrymme för en alternativ person att kidnappa henne.

De hittar på sin story och går sedan till sina vänner för att skaffa sig ett alibi. Samtidigt lämnar de barnen själva med dörren olåst och altandörren öppen, ifall det skulle börja brinna enligt Kate.

Vid en viss tidpunkt går Gerry till lägenheten, han tar av Madde t-shirten och sätter på henne pyjamasen, hon skulle ju ha försvunnit när hon sov, och bär därefter iväg henne till en plats nära stranden där han lägger henne för vidare transport senare.

Han kommer tillbaka till sällskapet och då går Kate och kollar barnen och kommer direkt tillbaka och säger att Madde har blivit kidnappad. Det är viktigt både för Gerry och Kate att alla är införstådda med att Madde är kidnappad, något annat alternativ finns inte.

Det er det som kan ha skjedd.

Blodet från Madde och likdoften i den hyrbil de hyr 3 veckor senare kan inte förklaras på annat sätt än att föäldrarna är inblandade.

Utrolig! Hvor kan liket av Madde ha blitt oppbevart i de 3 ukene? Det er ikke enkelt å forklare, selv om indisiene for at Madde døde i ferieleiligheten er overveldende!

Det som är svårt att förstå är att man väntade till 22:40 innan man ringde polisen när de redan vid upptäckten var klara med att deras barn hade utsatts för ett brott. Detta gör att det inte går att utesluta att det var en stund efter 22:00 som upptäckten görs.

Det er mye det er vanskelig å forstå i denne saken; for eksempel at Kate & Gerry har en sånn unison støtte fra establishment. There is something rotten in the state of the McCanns.
Citera
2013-10-15, 14:30
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
14:29 dagen hon försvann togs en bild på henne sittandes vid poolen. Bilden tror jag dock togs av föräldrarna men antar att man kunnat fastslå att det verkligen var den dagen bilden är tagen.

Hittade även detta:

Just det, hittade nu en rapport i förundersökningen där man säger att Madde iakttogs för sista gången klockan 17:30. Därefter har ingen annan, förutom hennes föräldrar, sett henne.

Om man man utgår från 18:00 så finns det en tidsperiod på 4 timmar, fram till klockan 22:00, då hon upptäcks försvunnen.

Gerry hade tennislektion mellan klockan 18:00 fram till klockan 19:00, under den tiden var Kate med barnen i lägenheten.

Klockan 20:45 så var Gerry och Kate på Tapas för att äta. Det innebär att de spenderade cirka en och en halv timme med barnen innan de gick ut.

21:05 gick Gerry för att kontrollera barnen, han säger då att Madde och tvillingarna låg i sina sängar. Detta torde innebära att Madde sågs senast cirka klockan 21:15.

Sedan var Matt där klockan 21:25, men då vet vi inte om Madde fanns i sängen.

22:03 gick Kate till lägenheten och då var Madde borta.

Så mellan cirka 21:15 och 22:05 har Madde försvunnit.

Ett vittne har dock sett en man bära på en flicka som var lik Madde klockan 21:50. Det bör innebära att om det var Madde så bör mannen lämnat lägenheten med Madde senast cirka 21:40-21:45 för att hinna till den plats där de sågs.

Om det var Madde så minskar det i så fall tidsutrymmet till mellan klockan 21:15 till klockan 21:40. Eftersom Matt var i lägenheten klockan 21:25 så är det inte troligt att mannen innan dess hämtat Madde och valsat runt på gatorna med henne, utan mest sannolikt försvann i så fall Madde mellan klockan 21:25 och 21:40.

Sedan har vi även tiden 18:00 fram till cirka 20:40.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-10-15 kl. 14:47.
Citera
2013-10-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Alternativt "försvann" Maddie redan innan middagen. Sen vore det lämpligt att Matt var den som upptäckte att hon inte låg i sin säng men tyvärr tittade han bara in genom dörren utan att gå in i lägenheten.... (Tar ett tag innan en död kropp utvecklar liklukt varför flickan måste dött innan middagen för att teorin om liklukt ska ha ett existensberättigande). Ps Rena gissningar från min sida och har ingen som helst information att stödja detta på! Hur ser "tidslinjen" innan middagen ut. Vem förutom föräldrarna har sett flickan på eftermiddagen?
Det finns inga uppgifter om att hunden markerade i sängen va?
OMM hon förvarats i rummet borde de ju bäddat ner henne i sängen om de inte ville att vänner skulle upptäcka att hon var död.

Men i övrigt håller jag med om att om föräldrarna är skyldiga måste det hela ha hänt innan middagen.
Citera
2013-10-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Det finns inga uppgifter om att hunden markerade i sängen va?
OMM hon förvarats i rummet borde de ju bäddat ner henne i sängen om de inte ville att vänner skulle upptäcka att hon var död.

Men i övrigt håller jag med om att om föräldrarna är skyldiga måste det hela ha hänt innan middagen.
Men om det då var en olycka. Så kan man ju oxå spekulera i hur de lyckats hålla samman under middagen utan att vännerna upptäcker att något är fel?
Citera
2013-10-15, 14:34
Medlem
Citat:
Just det, hittade nu en rapport i förundersökningen där man säger att Madde iakttogs för sista gången klockan 17:30. Därefter har ingen annan, förutom hennes föräldrar, sett henne.

Ok, om det stemmer så gir det fortsatt foreldrene god tid til å planlegge tåkeleggingen om Madde døde tidligere på kvelden. Når skal Kate ha kommet hjem?
Citera
2013-10-15, 14:37
Medlem
Miss-Kittys avatar
[quote=Lalajlaj|Jag söker men har fortfarande inte hittat när Madde senast var synlig. Är det någon som vet när någon utomstående senast såg Madde denna dag?
[/QUOTE]

Enligt denna tidslinje torde det vara kring 17:30 då Kate McCann hämtade upp Maddie på Minis Club. På 4 timmar kan ju mycket hända..

En sak som jag inte har fått klarhet i är, hur kommer det sig att man misstänker att Maddie (och eventuellt tvillingarna) fått sömnmedel av föräldrarna? Bara spekulationer?
Senast redigerad av Miss-Kitty 2013-10-15 kl. 14:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in