2007-09-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lejonmannen
Det begränsar inte Branson

Bra fråga! Därför att jag känner till en del om Branson, vet ungefär hur han agerar. Dels har jag läst mig till det, dels har jag fått andrahandsinformation om honom via en av hans tidigare partners. I min värld regerar Branson, och de facto så behöver han bara lyfta luren för att skaffa sig RÄTT beslutsunderlag, som högst troligt är aningens mindre besudlat av spekulationer än vad vi lallare kommit fram till här.

Sir Richard Branson
Det var VÄLDIGT vad tyst det blev på alla konspirationsteoretiker nu när det
är klart att tvillingarna får stanna i familjen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article796596.ab
Citera
2007-09-17, 18:56
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lejonmannen
Bra fråga! Därför att jag känner till en del om Branson, vet ungefär hur han agerar. Dels har jag läst mig till det, dels har jag fått andrahandsinformation om honom via en av hans tidigare partners. I min värld regerar Branson, och de facto så behöver han bara lyfta luren för att skaffa sig RÄTT beslutsunderlag, som högst troligt är aningens mindre besudlat av spekulationer än vad vi lallare kommit fram till här.

Sir Richard Branson
Ok, men är det verkligen så att ditt berömmande av Branson inte gör att ditt omdöme inte fördunklas?

Och om jag inte är felunderrättad så är det massa brittiska celebriteter som uttalat sig för Maddies skull. Så varför skulle Branson vara immun mot att hoppa på tåget?
Citera
2007-09-17, 20:27
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Nu ska polisen rekonstruera kvällen då Madeleine försvann. Alla nio personerna får återvända till restaurangen och berätta vad de gjort.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article788071.ab

Då borde alla motsägelser och tidsluckor komma fram.
Citera
2007-09-17, 20:56
Medlem
lejonmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Så varför skulle Branson vara immun mot att hoppa på tåget?
Han har lämnat det känslomässiga beslutsfattnadet bakom sig.
Han lärt sig den hårda vägen, genom att köra huvudet i väggen 7.000 gånger innan saker och ting började lira. Branson är väldigt medveten om sina tillkortakommanden och har en hel stab som bromsar honom om så skulle behövas.
Citera
2007-09-17, 22:11
Medlem
Jole25s avatar
Något jag inte förstår är att folk här inte använder sin logik när det gäller detta försvinnande/mord. Vad har föräldrarna för profiler? Är dom missbrukare? Har dom ett register från mentalsjukhusen? Om det nu skulle vara ett olycksfall så tänker jag som förälder på att man skulle självklart inte vilja sitta i fängelse men att välja mellan fängelse och att dumpa min son i ngt dike så väljer jag fängelse alla dagar i veckan. Alla föräldrar som är friska i bollen och icke-missbrukare vill att ens barn i alla fall ska ha en anständig grav och inte ngt ställe i skogen som ingen kan besöka. Logiken brister på många ställen i detta fallet. Kolla in på fall med barnmord så märker ni det jag skriver här. Missbrukare eller gravt psykist skadade människor som gör sådana hemska saker....
Citera
2007-09-17, 22:36
Medlem
KarlPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Något jag inte förstår är att folk här inte använder sin logik när det gäller detta försvinnande/mord. Vad har föräldrarna för profiler? Är dom missbrukare? Har dom ett register från mentalsjukhusen? Om det nu skulle vara ett olycksfall så tänker jag som förälder på att man skulle självklart inte vilja sitta i fängelse men att välja mellan fängelse och att dumpa min son i ngt dike så väljer jag fängelse alla dagar i veckan. Alla föräldrar som är friska i bollen och icke-missbrukare vill att ens barn i alla fall ska ha en anständig grav och inte ngt ställe i skogen som ingen kan besöka. Logiken brister på många ställen i detta fallet. Kolla in på fall med barnmord så märker ni det jag skriver här. Missbrukare eller gravt psykist skadade människor som gör sådana hemska saker....

Men jag sa ju det i en tidigare tråd. Dom är ju religiösa och överklass och lämnar sina små barn utan kontroll på ett hotelrum långt ifrån restaurangen där dom sitter och roar sig med sina vänner. Deras bekanta som var med lämnade också sina små barn ensamma på hotellet med det tillägget att ett av dom var svårt sjuk.

Gör man så så är man inte "frisk i bollen" helt enkelt. Där har du logiken.
Citera
2007-09-17, 22:41
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlP
Men jag sa ju det i en tidigare tråd. Dom är ju religiösa och överklass och lämnar sina små barn utan kontroll på ett hotelrum långt ifrån restaurangen där dom sitter och roar sig med sina vänner. Deras bekanta som var med lämnade också sina små barn ensamma på hotellet med det tillägget att ett av dom var svårt sjuk.

Gör man så så är man inte "frisk i bollen" helt enkelt. Där har du logiken.
Långt ifrån? Rätta mig gärna om jag har fel men resataurangen låg på hotelområdet som låg 50 meter från rummet. Visst kan man tycka att det är oansvarigt och peka med moralpekpinnen som vi är så bra på i det idylliska Sverige men människor är människor. Man blir dock inte klassad som psykiskt sjuk för detta fel utan mer betecknad som mindre ansvarsfull.

För övrigt tycker jag det är lika oansvarigt att lämna sina barn hos barnsittare för att gå ut och festa.
Citera
2007-09-17, 22:45
Medlem
hondjävuls avatar
Jag tror inte att föräldrarna är skyldiga egentligen. Eller också vill jag inte tro det.

Det som fascinerar mig mest med paret McCann är deras beteende. Att de är så säkra på att genom att gå kändisvägen kommer de att få sin dotter tillbaka. Finns det något som säger att deras sätt är det mest effektiva? De kanske bara skrämmer ner förövaren i sin håla (och därmed M)?

Och hur kan de vara så säkra på att hon fortfarande lever? Är det bara något de intalar sig?

Är det så här det kommer att bli varje gång ett barn försvinner i fortsättningen? Kommer Branson att fortsätta ställa upp? Även för andra?

Varför är det mer synd om McCanns än andra som tappat bort sina barn (de har ju sig själva att skylla till stor del, glöm inte det)?

Är det McCanns som styr PR-experterna eller tvärtom?

Jag skulle tycka det vore underbart om M kom tillbaka hel och hållen men tyvärr måste jag erkänna att det som dragit mig till detta fallet är fenomenet Herr och Fru McCann.

Jag blir inte klok på dem.
Citera
2007-09-17, 22:52
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Jag tror inte att föräldrarna är skyldiga egentligen. Eller också vill jag inte tro det.

Det som fascinerar mig mest med paret McCann är deras beteende. Att de är så säkra på att genom att gå kändisvägen kommer de att få sin dotter tillbaka. Finns det något som säger att deras sätt är det mest effektiva? De kanske bara skrämmer ner förövaren i sin håla (och därmed M)?

Och hur kan de vara så säkra på att hon fortfarande lever? Är det bara något de intalar sig?

Är det så här det kommer att bli varje gång ett barn försvinner i fortsättningen? Kommer Branson att fortsätta ställa upp? Även för andra?

Varför är det mer synd om McCanns än andra som tappat bort sina barn (de har ju sig själva att skylla till stor del, glöm inte det)?

Är det McCanns som styr PR-experterna eller tvärtom?

Jag skulle tycka det vore underbart om M kom tillbaka hel och hållen men tyvärr måste jag erkänna att det som dragit mig till detta fallet är fenomenet Herr och Fru McCann.

Jag blir inte klok på dem.

Man gör allt för sitt barn. I dessa moment tror jag att man vill använda alla medel för att få tillbaka sitt barn.

Skylla sig själva? Nu får du ge dig. Ungefär som att säga att tjejer som blir våldtagna får skylla sig själva när dom har en sådan kort kjol eller djup urringning....
Citera
2007-09-17, 23:15
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Man gör allt för sitt barn. I dessa moment tror jag att man vill använda alla medel för att få tillbaka sitt barn.

Så föräldrar som inte åker till påven, Vita Huset, premiärministern m m är dåliga föräldrar som inte vill ha sina barn tillbaka? Hur mycket större är chansen att hon kommer tillbaka p g a detta globala korståg?

Citat:
Skylla sig själva? Nu får du ge dig. Ungefär som att säga att tjejer som blir våldtagna får skylla sig själva när dom har en sådan kort kjol eller djup urringning....

Idiotisk jämförelse. Orkar inte ens besvara.
Citera
2007-09-17, 23:28
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Så föräldrar som inte åker till påven, Vita Huset, premiärministern m m är dåliga föräldrar som inte vill ha sina barn tillbaka? Hur mycket större är chansen att hon kommer tillbaka p g a detta globala korståg?.

Ingen som sagt att dom skulle vara dåliga föräldrar men om man har kontakterna och money såklart så skulle man nog göra allt för att få¨tillbaka sitt barn. Deras väg kunde gått vägen men även inte. Risken med att hålla låg profil trots sina resurser är att man varje dag går till sängs med ågren om att man kunde gjort så mycket mer....

Citat:
Idiotisk jämförelse. Orkar inte ens besvara.
Absolut ingen idiotisk jämförelse men däremot ett fruktansvärt cyniskt sätt att se på saken från din sida. Det är aldrig ngn annans fel än den sjuke jäveln som rövade bort barnet(om det nu är så). Likadant är det alltid våldtäktsmannen som är skyldig hur kvinnan än klär sig...
Citera
2007-09-18, 05:35
Medlem
lejonmannens avatar
För bara några dagar sedan var polisen (enligt media) "säker" på att det var föräldrarna som låg bakom. Nu säger samma polis, (enligt media).

"Portugisisk polis säger att de kan komma att namnge ytterligare misstänkta personer inom de närmaste veckorna".

...verkar vara en ohyggligt stabil utredning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in